femepena Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Guten min på 11,5 mnd er B-menneske. Ser at han begynnar å bli trøtt i åtte-tida om kvelden. Då har han spist godt og er blid og fornøyd. Tar han på badet, vaskar han, pussar tennene og tar på han pysjamas. Han er fortsatt blid og fornøyd, gnir seg av og til litt i augene. Får pupp på sengekanten og virkar som om han held på å sovne. Legg han fint opp i senga OG SÅ STARTAR BRÅKET!!! Han reiser seg lynraskt opp i senga og står der og hyler kraftig til vi gir opp av hensyn til naboane. Presiserer at dette ikkje er sutring. Han gir på alt han orkar, lenge! Vi går ned til han, han skjelv og hulkar. Trøstar han og legg oss i ei stor seng som står like inntil hans seng (han har eige soverom). Der storkosar han seg. Klatrar rundt omkring på oss, rullar rundt, pludrar og er tydeleg i sitt ess. Etter 10-20 minuttar på dette viset, sovnar han fint. Då kan vi stort sett legge han over i si eiga seng utan at han vaknar og han søv til ca 06.00. Brukar gjerne vel eit par timar på dette kvar kveld. Det er jo koselig at han er så blid, men det hadde absolutt vore ein fordel om han hadde funne søvnen åleine. Hjelp!
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Ender dere opp med å ta ham over i storsenga med dere hver kveld? Det kan hende det er der problemet ligger. At dere gir dere mener jeg. Mulig han har lært seg at bare han hyler nok får han være oppe litt lenger og sove med dere. Om dere klarer noen få netter med intens skriking og holder hardt på at han skal sove i egen seng vil han nok slå seg til ro med at det er der plassen hans er.. Lykke til:)
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 23. oktober 2006 #3 Skrevet 23. oktober 2006 Sier en ting bare, ikke ta han opp! di lærer fortere enn vi trur. vi slter med hu her og hu er 5 mnd. vi har vært litt snille:) men går kunn tilbake til oss selv. Lykke til
IdaJacobine Skrevet 24. oktober 2006 #4 Skrevet 24. oktober 2006 Kanskje han ikke er trøtt nok? Jeg hadde ikke klart å la ham være i senga si hvis han skjelver og hulker. Tror jeg heller hadde prøvd å vente litt lenger med leggingen, synes det høres ut som om han tar ut siste rest med energi før natta, jeg. Eller la ham sove mindre på dagen hvis han gjør det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå