Gå til innhold

Til dere med barn som nesten ikke sover på dagtid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere gjort alt i huset som dere skulle ønske? Jeg er ganske frustrert av og til . Får ikke gjort så mye alltid, for minsten vil være hos meg hele tiden. Er veldig selskapssyk.. 61/2 mnd nå, leker i korte perioder alene - men ikke lenge nok til at jeg får gjort ting som tar litt tid. Så ofte må jeg vente til pappan kommer hjem.. Er det jeg som er treg eller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hvordan du har det! Snuppa er 6,5 mnd, og vil helst ha meg rundt seg hele tiden. Hun er flinkest til å leke alene fra morgenen av, når hun er uthvilt og lekene er spennende. Da får jeg ryddet ut/inn av oppvaskmaskin, satt på klesvask...etc... Hvis jeg skal vaske gulv, skifte på sengen osv... så setter jeg snuppa i babybjørn stolen, og så flytter jeg henne med meg fra rom til rom. Det synes hun faktisk er morsomt!

På kvelden når snuppa har lagt seg, er jeg så trøtt er jeg ikke orker gjøre noe.

Skrevet

Snuppa på 8 mnd sover en til to lurer på dagtid, og helst når vi triller.. ellers korte lurer hjemme på en halv til en time..

Her er det ikke noe prestisje i å gjøre ting til pappan kommer hjem Det vi ikke rekker på dagen, gjør vi sammen på kvelden.

Men kanskje du skulle prøvd med et bæretøy, så kan du gjøre ting med ungen hengende på deg? :) Fikk meg nettopp en mei tei, og da kan jeg knyte vesla både på mage og rygg, og ha hendene fri dersom det er noe som MÅ gjørs..

Skrevet

Vi har det visst ganske likt ja.. Men hva er en babybjørn-stol? Vippestol, eller slik som hun "går" i....

Skrevet

Ja, vippestol........hehe............plutselig husket jeg ikke hva det het, og da ble det babybjørnstol!!!

Skrevet

Hehe, nei, det er ikke lett å få gjort alt man vil av husarbeid i løpet av dagen. gutten min sover max 1,5t dagen, og er veeeldig selskapssyk. men jeg setter han i stolen i "lav-modus" med bord og gir han noen nye og spennende kjøkkenredskaper å leke med (visp, sleiv, grytelokk osv) eller en brødskalk å tygge på, så rekker jeg iallefall å ta oppvasken! eller vaske ett og ett gulv om dagen... hehe.

det virker jo egentlig litt rart når typen kommer hjem om kvelden og spør hva vi har gjort i dag, "nei, fikk tatt oppvasken og har vært i butikken en tur..." thats it! =)

Skrevet

I så fall er jeg også treg. Jenta mi er bare to måneder, men sover nesten ikke om dagen. Kun hvis vi går tur eller kjører bil, og da er det jo litt vanskelig å få gjort noe annet. Hun kan ligge litt under babygymen slik at jeg får satt på en vask eller ryddet litt, men det går maks et kvarter før hun blir lei og vil ha mammas oppmerksomhet igjen. Jeg får laget middag ved å ha henne på kjøkkenet og lage et lite show for henne samtidig, og dusjer med henne sittende på badet (hun blir rolig av å høre på vannet som renner). Skjønner iallfall godt hva du mener. Ikke rart kvinner har utviklet evnen til å gjøre to ting på en gang.

Skrevet

skjønner godt hva du mener!! lite søvnig baby her også på dagtid. sover stort sett bare når vi er ute og triller, og da får jeg jo ikke gjordt noe. mannen hadde akkurat et utbrudd her ikveld om hvor lite han syns jeg gjør! syns det var utrolig urettferdig jeg da, for syns jeg "jobber" med småen hele tiden. er jo en gøy jobb det altså, men jeg får meg ikke til å gjøre husarbeid når han begynner å sutre/grine, og tydelig vil opp i armene. han er bare 2 mnd da..

Skrevet

Her sover snuppa på 8,5 mnd. 30 min. formiddagshvil og en vil til på omtrent det samme men det er gjerne rett oppe i middagen vår.

Når det gjelder støvsuging og vask av gulv kan jeg bare glemme det. Hun har krabbet lenge og da kommer hun og skal oppi bøtta eller elke med slangen til støvsugeren.

Jeg får ryddet, vasket tøy, ryddet det bort, tørket støv og litt fler slike små ting.

Er flink til å aktivisere seg selv men begynner jeg med noe kommer hun gjerne og skal være med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...