Gå til innhold

Hvordan trappe opp grøten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..gutten min har begynt å få en til to skjeer maisgrøt morgen og kveld. Blander det med morsmelk. Han elsker det.....og blir ofte lei seg når det er tomt. Ved siden av dette spiser han godt av puppen. Det jeg lurer på er om jeg skal gi en skje ekstra for hver dag helt til jeg er oppe i en porsjon, eller burde han venne seg til et par skjeer før vi tar i mer. Magen hans fungerer fint, og han har like mye avføring som før.

Han har også fått et par skjeer banan innimellom.

Det er tydelig at han trenger mer mat enn pupp.

 

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt en ekstra skje for hver dag, så lenge han tåler det så greitt. Kanskje bruke 1-2 uker før du har kommet til full porsjon. Lykke til:)

Skrevet

Svigermor brukte bare et par dager fra første skjea til full porsjon, babyen maste etter mer, så da fikk han mer neste gang.

 

Jeg brukte over en mnd, men det var fordi lillegutt ikke ville ha så mye med en gang...

 

Så jeg tror du kan føle deg frem på det, han spyr det vel opp igjen om han føler det blir for mye...? =)

Skrevet

Synes det høres fornuftig ut å øke med en skje per dag til du er oppe i full porsjon.

 

Vet at en del bare bruker 2 uker på å komme opp i full porsjon. Det er ikke mange som gir kun en skje i mange dager hvis ungen vil ha mer.

 

Det er nok altså helt trygt (og lurt) å øke litt sakte, - ikke noe problem med en skje ekstra per dag!

 

Hildemamma

 

PS - husk å øke gradvis når du starter med glutengrøt også, da! Ikke start med full porsjon glutengrøt med en gang (grøt som inneholder gluten er hvete, havre, bygg, rug. Hirse, ris, mais er det ikke gluten i).

 

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...