Gå til innhold

Venter nr to i desember og andre tovere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Du sa du hadde laget sitteunderlaget, jeg har også strikket ferdig noen som skal toves. Det jeg lurer på er om du tovet 2 ganger på 40 eller en gang på 60. Er litt usikker på om jeg skal kjøre det på vanlig vaskeprogram/ hurtigvask og ca hvor mange omdreidninger i sentrifugen 1400 eller 900?(normal/finvask)

Bør du tove et om gangen eller kan du tove flere ting samtidig?

tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man skal tove for første gang er det greit å prøve seg litt fram. Vaskemaskiner kan tove veldig forskjellig. Jeg hadde prøvd på 40 grader vanlig vaskeprogram med vanlig sentrifugering, hvis du syns det blir for lite kan du prøve en gang til på 40 grader. Da bruker det som regel å bli bra. Om du skal tove noe en annen gang kan du bruke 60 grader i stedet for to omganger på 40. Men som sagt, prøv deg litt frem. Om du putter flere ting i maskinen på en gang vil alt tove mer, du kan også putte et håndkle eller en dongeribukse i sammen med det som skal toves, da vil det tove mer. Men vær obs på at det kan loe litt av det du tover, loet vil da sette seg fast på det du tover sammen med.

Lykke til :)

Skrevet

Heisann!

Jeg anbefaler deg å prøve med 40 grader først! Jeg hadde laget ei veske som jeg trodde var alt for stor så jeg tovet den på 60... Det ble en svart, tykk, klumpete veske! Med min maskin har jeg funnet ut at det som regel klarer seg med en omgang på 40 grader. Jeg har også brukt hurtigvask med full sentrifugering. Men min maskin har bare 1200 omdreininger. Jeg ville prøvd forsiktig først, og så eventuelt kjøre flere ganger. Jeg har best erfaring med å kjøre et plagg om gangen. Opplever at hvordan tovingen blir også varierer veldig etter hvilket garn jeg har brukt. Et godt tips er å forme sitteunderlagene med en gang du tar de ut av maskina, det glemte jeg en gang...

Lykke til! .)

Må få høre hvordan resultatet blir! Spennende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...