PrinsesseSjefen Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 minsten (2 1/2 år) hos oss er venstrehendt, og vi har så vidt begynt å vise henne litt data (et "spill" fra 2-4 år). Vi andre er høyrehendte, og har "vanlig" mus. Hun skjønner ikke mye av det enda, men når hun begynner å skjjønne hvordan den virker, at det er hun som påvirker pila, så vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre det.... Vet en kan bytte om på høyre og venstre musetast, men det blir kanskje litt tungvindt i lengden å stadig bytte. Er det dumt å prøve å lære henne å bruke høyre handa akkurat på det, eller blir det altfor vanskelig for henne? Eller finnes det noen mus som fungerer godt for begge hender? tenkte det var greit å begynne "riktig"..... Noen tips?????
langevipper Skrevet 26. oktober 2006 #2 Skrevet 26. oktober 2006 Jeg er selv venstrehendt og bruker en liten microsoft mus som jeg kjøpte på elkjøp (ikke spesielt for venstre eller høyre hånd, men liten og perfekt for meg). Da jeg bodde hjemme dro jeg bare musen over til venstre side av datamaskinen. Jeg klarer rett og slett ikke å bruke musen med høyre hånd, det blir det bare rot av. Men jeg har også brukt høyre hånden, så det er ikke umulig for en venstrehendt å bruke musen med høyre hånd. Det er nok bare til å prøve seg frem, se hva hun klarer seg best med. Om hun lærer å bruke høyre hånden nå, kan hun alltids lære å bruke den venstre hånden senere om hun skulle ønske det. Min datter er bare 4 mnd så hun har ikke begynt med data enda, så jeg har bare egen erfaring å komme med. lykke til, beklager at det ble litt rotete
HeTa Skrevet 8. november 2006 #3 Skrevet 8. november 2006 Vi har en jente på snart 5 år som er venstrehendt. Hun begynte m data for drøyt ett år siden, og vi ba henne bruke høyrehånden på musen. Dette var ikke noe problem for henne, hun lærte det svært fort, og nå er hun en kløpper :-) Vi tenkte som så at det er greit å slippe å være avhengig av å stille om musen, ha en spesiell mus el.l. I tillegg er det vel bare postitivt om hun klarer å stimulere høyrehånden også. Ellers gjør hun alt m venstre. Vi har også en datter på 2 1/2 som du, men hun har heller ikke skjønt helt dette med at det er hun som styrer musen, men det kommer sikkert snart. Og hun synes det er veldig stas å spille likevel, med bare litt hjelp fra mor :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå