Gå til innhold

Ryddemani...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som må ha maten sortert etter matgrupper i kjøleskapet? En hylle for melkeprodukter som ost, yoghurt etc, en for kjøtt, en for drikke, etc...? Jeg ha helt tvangstanker når det gjelder sånt og får nesten angst når min kjære slenger det han har handlet inn på første og beste ledige plass....

Har det vel egentlig litt sånn på tørrvarefronten også....

Burde vel signere anonymt så jeg unngår å ha diagnosen klistret til meg for evig tid, men...;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å holde kjøleskapet sånn jeg også, men det eneste som helt sikkert har sin faste plass der, er melken...(og den går det mye av, ca 25 liter i uka)

Men når det kommer til oppvaskmskinen, da trenger tvangshandlingene seg frem - der må alt stå på sin faste plass, ellers rydder jeg i den. Gjør det på jobben også, og hos folk jeg kjenner godt... *rødme* c",)

Skrevet

Har du sett filmen "i seng med fienden", er med Julia Roberts...

Han i den filmen er vel litt sånn...... Alle boksene stod med etikketen på linje og hånklærne med striper på måtte henge slik at de hang på linje.....

vææææ litt spookey (skrives det sånn da?)

Høres ikke bra ut....Men når vi først er inne på det så får jeg vel litt panikk hvis noen har tatt en cd fra A og satt tilbake på K.

Men er blitt litt bedre etter at vi fikk barn.

Skrevet

Tror egentlig bare jeg har blitt verre, jeg... ;-) Her en gang ungene og jeg laget pizza fikk jeg nesten noia da de slengte chorizo pølsene (eh...skrives kanskje ikke sånn, men...) i feil mønster... De er 2 og 6 stakkars små! Lot de jo selvsagt gjøre det slik de ville, men inni meg...? Vel, pizza'n smakte vel akkurat like godt ;-)

Men cd'ene mine står hulter i bulter altså!

Skrevet

......hmmm......har du fått en diagnose noen gang eller;-)))

Aner jeg et snev av tvangstanker her tro?

Det jeg egentlig lurer mest på Gummelillan - hva slags mønster er det rette for disse chorizo-pølsene egentlig? La meg gjette.......De skal ligge i sirkler, like langt fra hverandre og hver sirkel blir mindre og mindre helt til det avsluttes med 1 pølsebit i midten. Dette fordrer selvsagt at pizzaen er rund!

He he he.....skremmende at en faktisk er så innarbeidet i sine egne mønstre!

Skrevet

Da syntes jeg at du var flink som inviterte meg hjem etter at gubben hadde shoppet i Harry land:-))).... så det er håp :-)))søte lillegumman...så kanskje det er noe du bare tror??? uansett så jobber du med saken:-))

Så lenge det ikke går ut over andre, så syntes jeg at du er kjempeflink, og du har et nydelig hjem...Så det så!!!!

Skrevet

c",)...på seg selv kjenner man andre...? c",)

Skrevet

En ting er ihvertfall sikkert, at når jeg leser om dere damer her inne som har tellekanter og tørrforet sortert på denne måten, så kan jeg ALDRI slippe noen av dere innenfor min dør - jeg skjønner nå at jeg er særdeles ustrukturert og har fokuset på helt andre steder;-))) Og ja, dere gir meg mindreverdighetsfølelse som husmor!!! Så det så;-)))

Skrevet

Denne havnet så rart - den var altså et svar til Attpåklatten angående hvilket mønster de pølsene med det vanskelige navnet skulle ligge i c",)

Skrevet

Ja nettopp! For jeg har det også litt sånn med pølser på pizza`n!!! Hi hi hi.....mange spennende diagnoser her inne for en psykiater......fnis...;-)

Skrevet

Finnes sikkert flere spennende diagnoser på meg, vet dere ;-)

Men jeg kommer meg litt, ja! Ronja kan jo være sannhetsvitne på at jeg tilogmed kan ha folk innenfor døren når sambo har rotet en hel helg og strødd halve MaxiMat på kjøkkenbenken (han tør jo ikke sette inn maten i skapene for noe har han da lært på disse årene...) Men er jo nesten flau fortsatt da....

Skrevet

He he he, en skikkelig traumatisk opplevelse altså! Kanskje vi skulle invitert inn en psykiater på dette forumet også:-) Hadde jammen vært greit noen ganger......sukk....sier hun som lever i en total kaostilværelse for tiden...nuvel....om litt går alt så meget bedre!

Skrevet

Neida, mye morsommere når vi stiller diagnosen selv ;-) Tror vi er mange som føler at samholdet her inne gir oss styrke og galgenhumor nok til å takle perioder med litt motvind..

Skrevet

Ja, DET er helt sikkert!!! Og takk for det sier jeg:-)

Skrevet

De enste stedene jeg klarer å opprettholde tellekanter er i klesskap og skuffer! Selvfølgelig er cd-ene sortert alfabetisk, men der har ikke barna adgang allikevel. Men med 2 små og en mann som ALDRI kan kaste noe så er det kaos i deler av huset.

Men jeg håper vi får kastet og sortert før vi flytter i leilighet om en 25-30 år........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...