Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Spennende å høre deres erfaringer av det?! Selv synes jeg det er helt greit, selv om det tar masse tid forstås. Men en vet hvor mye mat snuppa får i seg, og pappa kan også fore. Hvor mange ggr per dag pumper dere, og hvor mye får dere ut?
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg fullpumpet i en periode på ca 1mnd. Men junior reagerte på "alt" jeg spiste, så jeg gikk over til mme da han var 3.5mnd. Jeg pumpet med 2-3timers intervaller, noen ganger sjeldnere. Dersom jeg pumpet etter 3 timer, fikk jeg vanligvis ut ca 200-240ml. Litt mindre utover ettermiddag/kveld. Jeg synes det gikk greit, men det tok mye tid, og dersom jeg pumpet mens junior sov, kunne jeg være ganske sikker på at han våknet og skrek når utdrivningsrefleksen slo til for fullt ;o) Syntes det var litt mye styr når vi var bortreist. Man skal jo ikke bare pumpe, men alt skal oppbevares også. Enig med deg, kjempegreit å vite hvor mye den lille får i seg, og sååå mye enklere å dra vekk alene noen timer.
Hidjey Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg pumper nå pga stefflykokker (eller hva det nå heter) i brystvortene, så det er så ufattelig vondt når lillemann skal suge. Jeg synes det er et herk og mas og tar myyyye tid. Og på natta er jeg i koma, synes det er grusomt å sette seg til å pumpe da.. Så jeg håper det går over snart slik at jeg kan hive mini på puppen igjen..
simon kom *24/06-06* Skrevet 23. oktober 2006 #5 Skrevet 23. oktober 2006 jeg pumper fordi jeg studerer og det er pappaen som har fødselspermisjon. pumper alltid før jeg drar, noen ganger når jeg kommer hjem, en gang i løpet av natten når han våkner.
petiteM's Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Fullpumpet de første 8 ukene. Tok masse tid, og jeg er veldig glad vi fikk til ammingen tilslutt. Hadde bare med teknikk å gjøre (tvillingstilling + rett påkobling). Nå går det som en drøm, og Lille M finner frem til puppen uansett stilling (snart 6mnd). Pumpet hver 3.time hele døgnet. Tror jeg var oppi ca 150ml/bryst, så fryseren ble veldig full....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå