Gå til innhold

Amming av 7 mnd baby? Trenger noen råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er nå 7 mnd. Han spiser 2 grøtmåltider for dagen(har tenkt å begynne med middag snart), og ammes ellers. Problemet er at han ikke har tid til å ligge ved puppen. Er så nysgjerrig og skal kikke på alt. Hjelper ikke om jeg prøver å legge meg i senga heller for det vil han ikke. I tillegg vil han nesten ikke spise på den høyre puppen. Blir sint når jeg prøver å legge han til der, men spiser da greit på den venstre. Spiser kun på den høyre om natten, eller hvis jeg prøver rett etter han har sovet. Merker at alt dette går veldig ut over melkeproduksjonen. Hadde jeg ikke fortsatt ammet på natta hadde den høyre vært helt tom nå. Samtidig vil jeg jo gjerne slutte med nattamming snart. Merker forskjell på puppene, den høyre er mindre enn den venstre. Merker at utdrivingsrefleksen er tregere på høyre pupp, men hadde like mye melk i den før.(merket det når jeg pumpet for da fikk jeg ut mest der). Ammet eldstemann til han var ett år, og vil gjerne det nå også. Men det begynner å se vanskelig ut.

Noen som har noen tips? Kan det hjelpe med sånn nesespray for utdrivingsrefleksen nå så sent, eller er ikke det vits? Noen som vet hvorfor han ikke vil spise på høyre pupp(noen ganger skriker han før han har prøvd å suge, andre ganger begynner han å skrike fordi det går tregt). Vet han ikke har noen skader i nakken for han ligger gjerne på den siden ellers.

Ble langt dette gitt. Takk for at du leste, trengte å få ut litt frustrasjon også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble visst litt rotete dette innlegget. Men hjalp tydeligvis å skrive av seg litt frustrasjon. For i ettermiddag har han spist av den høyre puppen 2 ganger:-) Men er det noen som vet om det er noe vits med den nesesprayen nå som han har blitt så stor?

Må også legge til at han veide 9.5 kg på 6 mnd kontrollen, så han står jo ikke i fare for å bli underernært med det første.

Skrevet

Gå til ammehjelpen.no a-å, brystvegring. Der er det fine råd og kreativ tillegging for umuliuser... Tvillinghold på høyren kan hjelpe. Eller sittende.

Skrevet

Takk! Der sto det mye interessant. Tror kanskje jeg skal prøve sittende. Blir litt oppgitt når han driver og tuller sånn.

Skrevet

Du kan også ha noen store fargerike treperler på hyssing som et ammesmykke, det kan holde interessen fanget. Eller et klistremerke på armen eller puppen. Alt går!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...