Gå til innhold

Jeg trenger noen råd jeg altså....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 mnd. som får to måltider grøt om dagen. Han vil ha pupp to ganger om morgenen, ellers så tar jeg han opp når han holder på å våkne for å gi han mat for han vil ikke ha utover dagen. Han spiser innimellom, men det kan gå 6 timer mellom hvis jeg ikke ammer han i søvne.

Om kvelden får han grøt kl 19. Prøver å gi pupp først. Etterpå når han skal legge seg i 21 tida så går det aldri an å få i han noe. Det jeg gjør nå er å la han sovne og så ta han opp igjen for å amme. Resultatet er jo at han da våkner igjen, noe jeg synes er dumt.

Tror at han ca, får 5-6 måltider pupp i døgnet.

Det jeg lurer på er om jeg er helt ute på viddene nå. Er han kanskje mett, slik at jeg nesten tvangsforer han?

Kan jeg kutte ut å gi han i søvne? Han spiser jo av og til, og om morgenen spiser han mye.

Hva skal jeg gjøre med nattapuppen da? Er det ok at han får siste pupp kl 18 f,eks.? I stedet for ¨å ta han opp igjen?

Ble litt langt og kanskje uoversiktlig, men håper noen tar seg tid til å svare, evt. dele egne erfaringer. Bruker mye energi på dette om dagen.

I tillegg har utdrivingsrefleksen begynt å svikte meg, men det tror jeg er fordi jeg stresser så med dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si uten å se vekstkurvene (er hs fornøyd?) og vite antall våte bleier i døgnet. Uannsett, puppenekt /brystvegring er vanskelig (det er et nytt fint innlegg på ammehjelpen.no a-å, forresten!)

Skrevet

Han er en stor gutt på 9.4 kg og 74 cm. Har ligget i øvre del ev vekstkurven siden han var født og har fulgt sin egen kurve veldig fint. HS sa at det ike hasta med å innføre måltid nr. to, men etter at han har begynt å våkne att om natta så har vi gjort det.

Våte bleier er det vel ca 4 ganger tror jeg. Vi skifter ikke oftere nå for tida... Bæsjer bare to ganger i uka.

Det jeg lurer på er om dette er puppenekt eller om det er bare jeg som stresser med at han ikke vil ha så ofte mat....

Skrevet

Det er mulig at barnet ditt er veldig flink til å spise. Husk at mange mme barn får fire flasker i døgnet. Og vi spiser tre måltider. Slapp av du, og tilby når han vil ha slik du gjør det nå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...