Gummelillan Skrevet 23. oktober 2006 #1 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, ikke meg etter brownies nå altså, men min kjære lille søte premature datter... Var 6 mnd på fredag (iht fødselsdato, IKKE korrigert) og var på 6 mnd kontroll i dag. Da var hun hele 71 cm lang og veide 9,4 kilo!!!!! Virkelig fløte jeg serverer ;-) Eller kanskje er det browniesene som går rett over i morsmelken....?
Superlis Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 kjempeflott.! Virkelig fløtemelk du har gitt henne ja,hun er sikkert kjempesøte=)
Gummelillan Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, selvsagt ;-) Med skikkelige lår&kinn til å spise opp! Men det beste av alt var at legen mente at hun ikke lengre kan spore noe som helst prematurt over henne. At hun er akkurat slik en 6 mnd baby skal være og ikke er sen i utviklingen slik jeg har vært bekymret for...
Karomamma Skrevet 23. oktober 2006 #4 Skrevet 23. oktober 2006 Å, så herlig!!! Tenker du er glad og fornøyd nå. Det sies jo at 6 uker ikke er "noe å snakke om" når det gjelder prematur, men det er bare så deilig at hun legger på seg så bra og så fort! Vi har ikke vært riktig så heldige her i gården. Hun er 17 mnd nå og veier vel omtrent det samme som din lille skjønning, kanskje oppimot 10 kg. Hun er like lang som sine jevnaldrende (rundt 85 cm) og ganske slank, ja. Men... bank i bordet - ingenting spesielt som synes i utviklingen her heller. Heller tvert i mot når det gjelder prat og utvikling. Heldigvis
Gummelillan Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2006 Så godt da! Det mentale er nå viktigst da - vekt er jo egentlig bare et tall (uansett alder ;-)) Vår 2-åring er litt mer som din. Var 85 cm og 12 kilo på 2- årskontrollen nå i august. Så jeg ser vel for meg at arverekken på tøy snart vil snu!
MAJA-67 Skrevet 23. oktober 2006 #6 Skrevet 23. oktober 2006 Ja, det må jeg si var imponerende. Sønnen min er 9 1/2 måned og veide i dag 8,5 kg og var 72 cm lang (og han er født 2 uker etter termin). Blir nok en langbent modell hun din...
Gummelillan Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2006 He, he, alle sier jo hun er lik sin mor da.... ;-)
Trollmora Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Først trodde jeg det var LilleSnupp du ropte på! Hun var 13 kg og 83,5 cm på 15 mnd kontrollen. Nå er hun 20 mnd, tyngre og lengre. (Bruker 92 i klær) Veldig bra med fløte i morsmelka har jeg hørt, spesielt for de små premature )
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Wow, du har faktisk ren fløte du:-)) Så flott at hun har tatt igjen da - skal se hun snart tar igjen mamman også med dette tempoet:-) Plutselig så skal hun konfirmeres og er et hode høyere enn mamman;-) Min 13-åring er snart like høy som meg, og jeg er jo ikke akkurat liten!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Syns ikke hun er noe tjukk jeg!!!!!! Theodor er 74 cm og 9,8 kg nemlig. Og han er ikke tjukk, bare fin!
Gummelillan Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 24. oktober 2006 Klart hun er fin også! Liker at unger er litt sånn til å spise opp, jeg ;-) Eldstedatter hadde også de samme proporsjonene, men det var først når hun var en måned eller to eldre da. Husk at hun var født 20. april! Theodor er jo litt eldre - men nå skjønner vi kanskje hvorfor de hele tiden måtte klå på hverandre da ;-) Skal se det blir et flott par!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå