Gå til innhold

Hvordan kjenner man at man er gravid?


McQueen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk positiv test i dag og beregnet termin til 3. juli. Men jeg kjenner meg ikke annerledes i det hele tatt! Mensen har uteblitt selvfølgelig, men ellers er det ingen symptomer eller tegn som kan vise at den positive testen er riktig. Hva kjenner dere der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke helt sikker jeg, da, for jeg har ikke IKM før onsdag (egentlig torsdag, men syklus på 27 dager, så sier onsdag). Men har blitt økende kvalm de siste dagene. Ikke spesielt mye om morran for min del, men spising kurerer det definitivt. Er dessuten slappere enn ellers.

 

Men ei venninne av meg, gravid i 18. uke, hadde ikke symptomer i det hele tatt før i uke 16! Da fikk hun plutselig et enormt søvnbehov..

Så tror det er veldig individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det har gått bra i dag (IKM i dag?) og kvalmen skyldes en liten juli-spire! Jeg kjenner fortsatt ingenting til graviditeten og noen ganger innbiller jeg meg at jeg ikke er gravid likevel. Jeg kjenner meg jo helt som vanlig og "glemmer" at jeg fikk to streker på pinnen på mandag. Kanskje jeg skal bestille time hos legen for sikkerhets skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testene er så å si 100% sikre. Noen medisiner kan slå positivt ut på testen - men da bør man ta og høre med legen.

 

Om du ikke har symptomer, så tror jeg (som Line), at det er veldig individuelt. Litt avhengig av hvilken lege du bruker, så holder de seg til testene.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usikker kan du gå til legen og ta blodprøve. Hcg-nivået i blodet ditt øker hvis du er gravid, og da ser legene det med en gang. Du er ikke særlig langt på vei, og jeg skjønner at du er usikker. Jeg tok 2 tester før jeg gikk til legen og tok blodprøve. Tror ikke jeg kjente noe før jeg var mellom 6 og 8 uker på vei. Da ble puppene ømme, og jeg orket ikke spesiell mat. Så ble jeg fin igjen, før jeg nå er helt ute!! Nå er jeg 12+1 og kjempe kvalm, trøtt, støl og svimmel.

Dette er kjempeindividuelt!

 

(Du kan jo spørre hvorfor jeg er her inne når jeg er så langt på vei, men jeg måtte bare snike litt ;-)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er gravid! =) Termin er faktisk 07.07.07... Men skal jo litt til at den kommer akkurat på dagen, da.

 

Sikkert ingen dum ide å gå til legen hvis du føler deg usikker. Det er jo tross alt bare en blodprøve. Men når det er så mye graviditets-hormon (hCG) i kroppen at det slår ut på en urinprøve, får du garantert samme svar på blodprøven også. (Den viser nemlig mye tidligere!)

 

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skjønner at det er individuelt og jeg må bare være tålmodig. Har fått time hos legen på onsdag i neste uke så da får jeg vel vite mer. Gratulerer til Line:)! (med termin 070707 - ikke verst!!) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...