lullemor Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Hjeeeelp! Skal skrive bacheloroppgaven min nå, med en jente på 7 mndr og en mann som er langtidssykemeldt. Jeg klarer ikke skrive en eneste linje! Akademia virker så fjernt. Er visst blitt litt dum av å bli mamma... Noen som kjenner seg igjen? Hva gjør dere?
fru pigalopp Skrevet 23. oktober 2006 #2 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg følte meg stokk dum gjennom hele svangerskapet og til gutten min var noen mndr (ammetåke etc), men det ble mye bedre etterhvert. Det gjør det helt sikkert for deg også! Ta tiden til hjelp, det er bare en fase som vil gå over før eller senere. Du bør ta det litt gradvis og øve opp hjerne-"muskelen" litt og litt. Hvis du har vært lenge borte fra studiene dine er det nok i seg selv til at du er litt ute av øvelse. Spesielt skriveferdigheter trenger å bli holdt ved like. Det er ikke som å sykle:) På sikt tror jeg faktisk man blir smartere av å bli mamma:) Man trenger bare å få hormonene til å roe seg og å venne seg til den nye situasjonen. Lykke til med å temme hjernen din!
lullemor Skrevet 24. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2006 I know! Men jeg har ikke mere tid å ta av... Kanskje dumt å legge opp til skriving nå. I vår tok jeg 15 stp i norsk litteratur som nettstudent og sto til C på eksamen, faktisk! Men da var jo nurket bare en liten dukke som fikk pupp og sov. Nå er hun overalt og krever full oppmerksomhet. Blir ikke C dette semesteret, kjenner jeg...
sjettejuli Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 jeg holder på å skrive ferdig masteravhandlinga mi, med en 3 mnd gammel bebis, og er i ammetåka! heldivis er pappa hjemme hele dagen:)
fru pigalopp Skrevet 26. oktober 2006 #5 Skrevet 26. oktober 2006 Man må jo ikke være superkvinne hele tiden. Alt til sin tid! Kanskje du kan ta en pause fra studiet og bare være mamma en stund? Oppgaven din går nok ingen steder:) Du kan gjøre deg ferdig når tulla er blitt litt større og du er ditt gamle jeg igjen. Jeg har tatt full permisjon fra studiene mine nå som jeg er blitt mamma. Innser helt klart min egen begrensning og vil ikke gå glipp av barnet mitt sin baby-periode for alt i verden. Det er nå han trenger meg aller mest:) Gleder meg til å begynne å studere igjen da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå