Gå til innhold

Er det veldig mange grådige folk her inne...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes jeg har lest av andre innlegg i dag at veldig mange ikke gir til tv aksjonen. Synes det er så rart at folk ikke skjemme litt når de ikke vil gi noe.Eller bare 20 kr. Mange sier at de vil velge selv hvem de skal gi til, men jeg tror at de som sier det ikke gir til noen. Vi lever i overflod, og denne dagen bør vi kunne gi litt. Ga selv 200 kr og synes det var lite. Hadde ikke mer kash, men setter inn en 100lapp ved å ringe også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det for sent å ringe? Har 200 kr i lomma men ingen dukket opp på døren. Nå har mannen banket seg foran tvn med en film.

Skrevet

jeg har ikke gitt noe, men det er fordi det ikke har kommet noen enda... i fjord kom det heller ikke noen...utrolig kjedelig... har ikke lyst å gi 100 kr...har funnet frem noen mynter og syns det var nok fra oss iallefall

Skrevet

Glem det. Tok over Tv for et par sekund :)

Skrevet

Har ikke vært noe særlig innpå her i dag, så har ikke fått med meg noe om dette.

Men tror også som deg; at de som sier de vil velge hva de skal gi pengene sine til, selvfølgelig ikke gir.

Du må huske at så lenge FrP er det største partiet her til lands nesten, så vokser jo seg-selv-nærmest-kulturen...er ganske sjokkert og forundret over hvor liten solidarisk tankegang mange har ja.

Skrevet

Har ikke gitt for det kom ingen hit.... Men jeg gir til andre som plan, dyrebeskyttelsen, blindeforbundet osv osv. Hadde de kommet hadde jeg nok gitt. Kan sikkert ringe et sted, men hvor? Har dette vært veldig dårlig annonsert i år eller er det bare jeg som ikke har fulgt med? Sett så lite om det.

Skrevet

Jeg har heller ikke fulgt med på eventuelle debatter her inne i dag, men det forundrer meg overhodet ikke at mange velger å ikke støtte aksjonen. Til disse vil jeg si: Ta en titt på NRK1 i kveld. Om du ikke gidder å høre på hva Leger uten grenser utretter for folk som tregner det, så se hvertfall på bildene av alle barna som lider. Hva om dette var ditt barn? Eller andre barn i nabolaget? Hadde du kanskje vært villig til å hjelpe disse barna?

Jeg håper at visse folk tar til vettet og gir til tv-aksjonen. Og jeg oppfordrer også alle til å bli Feltpartner for Leger uten grenser, dvs. støtte med et selvvalgt beløp hver måned. Hvorfor? Jo, som sakset ut fra www.legerutengrenser.no:

Hvorfor bli Feltpartner?

Da støtter du våre engasjerte feltarbeidere som jobber under vanskelige forhold til lav lønn.

Du gir Leger Uten Grenser en forutsigbar inntekt, slik at vi kan rykke ut når alarmen går.

Du er med på å sikre vår økonomiske uavhengighet slik at vi kan jobbe der behovet er størst uten å ta hensyn til politiske og økonomiske interesser.

Skrevet

Så synd at det er så mange som ikke har fått besøk av bøssebœrerene da! Det synes jeg var skikkelig dårlig.

Folk er utrolig grådig, det er til å bli helt kvalm av!!

Hva er 100 kr i dag??!? Ville gi noen mynter?? Herregud, det sier jo litt om folket.

Har dere ikke sett hva som skjer i verden? Som nybakt mor orker jeg nesten ikke å se på tv om dagen, alle de utsultede og syke barna. Takk og lov for leger uten grenser, de er fabelaktige!!

Og om det skulle vœre noen som føler seg tråkket på, kan jeg si først som sist at jeg beklager overhodet ikke.

Skrevet

Fikk ikke gitt,var 3 stykker her,men alle hadde det for travelt til å vente 15 sekunder så jeg fikk lagt fra meg lillegutt og gått ned trappa. Så de forsvant bortover gata her. Men fikk sånn giro da,som de la i postkassa,så blir vel å gi noen kr der.

Skrevet

Man kan fortsatt gi ved å sette inn penger på 8200 06 81500 eller ved å ringe givertelefonen 820 44 110 (175 kroner). Mer info finner man på www.legerutengrenser.no

Skrevet

så vanvittig snill du er da som gir så mye, føler du deg som et flott menneske nå da?

Skrevet

Åh, jeg må bare holde meg UNNA skravlesiden! Jeg blir så fantastisk provosert av de navnebeskuende empatiløse kvinnfolkene der inne.

Puh!

ALLE har råd til en 50-lapp eller en hundrings. Eller en 20-kroning om så er!

Skrevet

Ok, nå skjønner jeg hva du mener...var å tittet på skravlesiden nå.

For å side t slik; der orker jeg ikke å lese mer i dag, for det er bare håpløst å lese hvordan noen mennesker klarer å tenke.

Så for å slippe å bli så provosert over folks sneversynthet, holder jeg meg her i dag:-)

Skrevet

Jaha, ser det er flere som er kommet til samme konklusjon ang skravlesiden ja Marthe-mor. Greit nok å lese middagstråder og hva har du på deg, men dette blir litt for slitsomt å få disse damenes meninger om:-)

Gjest mamma'n til Sally
Skrevet

Vi har støttet TV aksjonen, men ikke med 300,- - for 300 er ikke bare lommerusk for oss nå. Videre velger vi selv hvem vi støtter, uten at noen skal legge seg opp i hva som er våre hjertesaker. Vil du kalle oss grådige, får du gjøre det - personlig synes jeg det holder sålenge folk gir det de føler de kan avse, ikke mer enn de har råd til for å slippe stemplet som grådige.

Skrevet

Jepp, jeg og. Blir helt svett. Heldigvis har Rosenborg akkurat vunnet fotballkamp, og det er et morsomt program på nrk om hvaler! :D Artig og skummelt for meg som dykker, hehe.

Ja, som i havdyret, ikke stedet...

Skrevet

Heldigvis og heldigvis...Men eg er i godlune, for Aafk er tilbake i toppen! Neste år på Lerkendal, Marthe-mor?

Skrevet

Svarte lenger opp generellt, for jeg hadde ikke lest her inne i dag. Men så var jeg på skravlesiden, og skjønte hva HI mente. Svarte da at jeg skjønte det, og så har vi svart nå samtidig:-) Og så skriver jeg igjen at vi har gjort det...puh, det ble bare rot:-)

Du får kose deg med hvalene dine, har en sambo som er hektet på dyrefilmer..jeg syns det er kjedelig:-)

Skrevet

Den er grei!

Neste år blir det Rbk på gullplass og Aafk på sølv da ;-)

Skrevet

Jeg skulle gjerne gitt om jeg hadde hatt penger.

Hva er 100 kroner i dag er det en som spør her....

For meg er 100 kroner MYE.

Vi sliter veldig økonomisk.

Så at det bare er grådighet det går på, stemmer ikke for alle.

Hadde det kommet noen på døra, så skulle vi gitt.

Men ikke så mye som 100 kroner.

Det siste som er igjen nå, må gå til bleier.

Skrevet

Takk for det! Når målet er å overleve, varmar slike ord;).

Orkar nesten ikkje å vere her inne i dag, eg heller, eg vart så kvalm av skravlarane. Men så skal eg jo jobbe, og dåååå......vert det litt vanskeleg å la vere.

Skrevet

Ja, jeg kjenner jeg blir helt slapp av å lese på skravle. Siste skrik (som jeg håper var kødd...) var ei som mente pengene fra innsamlingsaksjonen burde gå til seksualundervisning, prevensjon og sterilisering av "folk i Afrika".

Dette vitner om en enorm intelligens :)

Og klart Aafk klarer seg fint i eliteserien igjen. De har jo Perry som trener nå, haha.

Skrevet

jeg ga ikke til tv-aksjonen fordi vi har dårlig med penger for tiden.. kall meg grådig om du vil! grunnen til at jeg ikke kunne avse mer penger var at jeg nettopp hadde kjøpt en tegning av en dørselger for de siste kronene.. . en russisk gutt som hadde en søster med kreft og som trengte behandling, og faren død, og moren bare litt spenger fra sosialen. hadde ikke hjerte til å si nei, og han hadde så fine tegninger :o)

dere som synes en 200-lapp er ingenting; for noen er det faktisk ganske mye!!

og jeg har INGEN problemer med å f.eks prioritere å kjøpe noe godt til middag/en ny body til lillegutt o.l fremfor å gi penger til tv-aksj. er det å være grådig, ja så er jeg vel det...

Skrevet

Jeg lurer veldig på hva folk mener med å ha lite penger?

Om man unner seg blader, stadig ny sminke, klœr etc, har man etter min mening ikke dårlig råd. Om noen skulle mene det, synes jeg det sier ganske mye om hvordan nordmenn oppfatter god levestandar. Kan man ikke stadig vekk kjøpe ting og tang, omtaler en seg selv som en med dårlig råd.

Jeg mener IKKE at man ikke skal unne seg å leve godt, men har man råd til det, skal man også kunne avse en liten slant til de som lider. Det er et verdensansvar, og det må fordeles på alle.

DET ER UTROLIG FEIGT OG OVERLATE DETTE TIL ANDRE.

Kjøper dere med dårlig råd ukeblader f.eks? De er jo svindyre, koster 50-80 kr, og er jo strengt tatt ikke så veldig nødvendige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...