Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Lå i sengen med Hannah og ga henne flasken, prøvde puppen først, men det er altså ikke snakk om - hun er ferdig med den hun..... Så kommer sambo inn og ber meg skru på tv og der er det et program om damer som ammer barna til de er 8-9 år!!! Hallo - er det helt normalt da? Ble litt sjokkert jeg, når jeg hørte mammaene fortalte om at barnet fikk den ene puppen og pappan den andre - samtidig.......er det jeg som er rar eller er dette bare rett og slett ekkelt! Jeg synes ærlig talt at man da har gått over grenser som begynner å ligne på andre ting! Altså, jeg synes det er flott at noen ammer til barnet er et par år jeg, men dette blir liksom helt feil.....Handler mer om mødre med unaturlig binding til barna sine......synes jeg.
♥Snulder Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Sånt er HELT feil for meg! Det er ikke snakk om ungens behov lenger da nei... Jeg tenker også ganske så slemt når jeg ser sånt... får moren en eller annen slags seksuell opplevelse av det? Når ungene kan gå og snakke... da er det på tide å rive seg løs fra puppen til mor altså!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Nettopp - akkurat det tenker jeg også!
Ronja65 Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg kan huske at en vennine har fortalt at hun ammet sønnen sin til han var 5 år. (hennes tredje og siste barn, de andre sluttet når de var ca 1 år) Han er over 20 nå... Den gang så fikk du barnevernet på døren hvis du gjorde det. Så det var deres hemmelighet. Til slutt så ble hun og sønnen enige i at nå var det nok...:-). Mamman er en fantastisk flott dame.... og sønnen.... jeg mener han er en svigermors drøm...:-))
♥Snulder Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Ja da var det det rette for dem! Jeg kan bare si med hånden på hjertet at det ikke hadde vært rett for meg! Men mine unger har nå ikke villet ha pupp lenger enn til mellom 6-8 mnd
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 22. oktober 2006 He he, kanskje svigermors, men ikke nødvendigvis datterens drøm - he he he!!
Ronja65 Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Hihi Jo det er sant.... Han er meeega forelsket i en kjempesøt jente.... og han er en kjempe Ok!!! gutt/mann...... Så det så..... :-))))))) Kan bare si at jeg ikke har noen planer om og amme så lenge selv... ... Men jeg har ingen motforestillinger for det... Ser det bare som veldig upraktisk, da man blir så bundet....!!!!! Etter en stund er det ikke så dumt og få tilbake sin egen kropp, men jeg håper hun vill ha pupp til hun i hvertfall er lit over året.
Urtete Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆSJ! Enig med dere, jenter; Hvem sine behov er det som blir dekket????? Nei, dette er direkte vemmelig!
MAJA-67 Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Enig med deg Snulder, når de kan gå og prate og begynner å dra ut puppen til moren sin - da er det nok. Ville i alle fall aldri ha ammet i offentlighet, men det gjør de vel ikke når ungen har nådd skolealder..?? Tenk hva klassekameratene ville sagt om de visste om noen i klassen som ble ammet...
misspetronella Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 hvis du så på programmet på TV Norge, så du ikke også de britiske mennene som mente amming offentlig burde være forbudt... uansett alder på barnet? Her tror jeg det er mye fordommer ute og går...og at det man ikke er vant til å se synes man er rart/uvant/ekkelt... Jeg er enig i at det med pappa og barnet samtidig var veldig rart!!! men skjønner IKKE hvorfor det er så rart at litt større barn får pupp. Minner om at man for noen år siden heller ga spebarna mme i stedet for morsmelk,man visste ikke hvor sunn morsmelka var for dem. Hvorfor er det så naturlig å amme frem til ett års alder og så blir det nærmest unaturlig over natta? Hvorfor haster det så fryktelig med å få avvent barna ved ettårsalderen, og prøve å tilvenne dem til kumelka, som i utgangspunktet er ment for kalver? Og er det noen av dere som har ammet som har kjent antydning til "seksuelle følelser" under amming? Det er i alle fall helt ukjent for meg...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg hadde faktisk litt problemer med kveldspuppen til Knerten, så liksom for meg den store jenta som lå ved siden av moren sin i sengen. Men lille Knert er jo bare 8 mnd..... Får håpe det synet er borte til i morgen tidlig. Det virket også som om endel av disse damene formelig presset barnet mot puppen, og da kan man undre seg over hvem sitt behov det er???
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #12 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg synes det er helt greit å amme frem til barnet er et par år jeg, men ikke når de er 8-9 år:-)
Northernlights Skrevet 22. oktober 2006 #13 Skrevet 22. oktober 2006 Puppene her har tatt ferie fra gubben. Lenge! ...De er rett og slett ikke forbundet med noe seksuelt så lenge jeg ammer....klarer ikke tanken på "deling"...isj, gjorde hun virkelig det??? Grenser da til et eller annet psyko ,det, vel? Var det ei norsk mor? Hva i all verden som får noen til å orke å amme så lenge, er en annen sak... Jeg skal amme i noen mnd til. Men slutter langt før skolealder, ja =) Leeeeeenge før! grøsss.....
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. oktober 2006 #14 Skrevet 22. oktober 2006 Gikk på Norsk tv. men tror programmet var Britisk. Er litt ekkelt å legge seg i seng med en 7 åring får å amme. Og i tillegg forsvare det med at hun får i seg så mye næring. Her er det heller ingen deling, det føles helt feil. Det er Knerten sitt område nå.
Babyonboard ;-) Skrevet 22. oktober 2006 #15 Skrevet 22. oktober 2006 Fikk ikke sett programmet, men så klipp fra det før... JEG synes det er ekkelt! Når barnet er blitt så stort at det sier Mommy, can I have some BREASTMILK? er det for stort!! Og jeg er veldig for at barn skal ammes så lenge som mulig, MEN på ett eller tidspunkt så må da fornuften overta!
Northernlights Skrevet 22. oktober 2006 #16 Skrevet 22. oktober 2006 Men var det på grunn av "næringen" at min gutt trengte mm, i den alderen, ja da hadde jeg PUMPET! Og gitt i en kopp =)
misspetronella Skrevet 22. oktober 2006 #17 Skrevet 22. oktober 2006 ja, 8-9 år er jo usedvanlig lenge å amme... det jeg ikke skjønte var dette med at det blir unaturlig med en gang barnet lærer å gå...(mange gjør jo det allerede i ettårsalderen) når det har vært så naturlig bare uker tidligere... Jeg tror (og håper) at det om noen år vil være flere som ammer litt lenger, da vil det kanskje føles mindre "ekkelt" for dem som føler det. Og jeg tror barna vil ha godt av å få denne spesialtilpassede melka med masse antistoffer lenger enn det mange får idag. Når barna begynner i barnehage og blir utsatt for mange nye virus vil morsmelkas antistoffer være sunn for dem. Og kanskje kan det i denne perioden være godt med litt ekstra kos hos mamma, når barnet plutselig må forholde seg til at mamma ikke lenger alltid er der. Ganske interessant at det i programmet var så mange som syntes amming offentlig var ekkelt, selv på de bittesmå babyene. Er ikke det fordi de ikke er vant å se det i England da? Kanskje vil nordmenns holdninger også endre seg om vi finner ut at morsmelka har verdi lenger enn bare det første året?
Babyonboard ;-) Skrevet 22. oktober 2006 #18 Skrevet 22. oktober 2006 Helt enig! Tenkte samme tanken selv...
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 22. oktober 2006 #19 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg og. Men i England i 2006, greit nok så spiser de "usunt" der borte, men det finnes mye fint i vitaminer som er flytende på flaske.....
Babyonboard ;-) Skrevet 22. oktober 2006 #20 Skrevet 22. oktober 2006 Også enig med deg ;-))) Tenk dere etter at det programmet har vært på tv.... Så vondt vil ikke jeg mitt barn! I disse tider skal det vel mindre enn det til for å bli mobbet?
Gummelillan Skrevet 22. oktober 2006 #21 Skrevet 22. oktober 2006 Greier ikke å se hvorfor faren skulle ammes???? Himmel, det hørtes ikke bra ut. Hvor lenge folk ammer får være opp til den enkelte, men for meg stopper det i 11-12 mnd alderen. Synes det er lenge nok ;-)
Reveenka Skrevet 23. oktober 2006 #22 Skrevet 23. oktober 2006 Samme her - så lenge puppene er mat, får INGEN ta på dem, det er ikke godt engang. Det har faktisk tatt en god stund etter at jeg har vært ferdig med ammingen, før gubben slipper til. Så han må nok vente noen måneder til.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #23 Skrevet 23. oktober 2006 Du vet, når barnet får pupp når det er 8-9 år gammelt, så sier det litt om en noe unaturlig binding mellom mor og barn. Eller la meg si at mor har en noe sen navlestrengkutting til barnet sitt, og for at far i det hele tatt skal være en del av dette så må han vel rett og slett slenge seg med på ammingen da........uækk.....for en sær familiehobby.... Hadde foretrukket å skaffe en hundevalp eller noe sånn i stedet for....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå