*bubbs* Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Hei Hvordan hekler jeg sammen to heklearbeider..? Finner ikke oppskrift noe sted, men ser det er gjort på et arbeid jeg hekler etter... Skjønner bare ikke hvordan!?!
lifa og Eline Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Du kan feks. hekle en fastmaske på det ene stykket noen lm. og så en fastmaske på det andre stykket. på samme sted som den første. slik fortsetter du, da får du ett rutemønster mellom. Det som er vanlig er å hekle ferdig ett stykke og når du holder på med siste omg. på det neste hekler du de sammen i den omgangen.
*bubbs* Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Hmmm.. det siste skjønte jeg ikke? hekler sammen hvordan?
lifa og Eline Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Hvis det for eks. er firkanter du skal hekle sammen, og det er lm. og staver i siste omg. Eks: du hekler 3 stv. sammen og så 6 lm. 3 stv. sammen og så 6 lm. osv. Når du da holder på med siste omg på neste firkant hekler du . 3 stv. sammen 3 lm. så tar du en kjedemaske i den firkanten du er ferdig med. Så 3 lm og 3 stv. sammne. Da bruker du lm i siste omgang som sammenhekling. Håper du skjønner hva jeg mener for jeg er ikke noe flink til å forklare hvis jeg ikke sr arbeidet. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå