Gå til innhold

Hvordan sover babyene deres om natta?


**Tingeling** Emma06+June08:)

Anbefalte innlegg

 

Når legger dere de og hvor mange ganger er de oppe?

 

Her har vi gått skikkelig inn for å ha ordentlige legge/soverutiner helt fra starten, vi gjør akkurat det samme hver kveld, og tror jammen meg det har vært effektivt:)

 

Legger henne kl 7, og da sover hun til halv 3, litt mat og ny bleie i senga, og så sovner hun til 6-7 tida, litt mat igjen, og så står vi opp kl 8:)

 

Er førnøyd med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi begynnte med leggerutiner for 1.5 uke siden så variere litt hvor lenge hun sover om natten (av og til sovner hun med en gang og av til ikkje i det hele tatt med en gang hehe)

men sover fra 7-10 timer om natten.

legger henne 21 og i natt sov hun til 07, var litt våkent i 12 tiden pga magevondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt sover dessverre ikke så lenge om gangen. Vi forsøker å få han i seng sånn ved 19-20 tiden. Har funnet ut at vi vekker han rundt midnatt og gir han mat da, ellers blir det fyktelig urolig utover natten. Testet ut hvordan det ble å la han våkne av seg selv, da våknet han ved 01.30 - tiden og så ca. hver time utover, for så å insistere på å stå opp ved 04.30-tiden. Det orker ikke mor, så da vekker vi han istedet. Da sover våkner han gjerne igjen en eller annen gang mellom 04.30 og 06.00. Blir lite søvn for meg, men vi ordner det slik at jeg legger meg ved 22 tiden, så henter far lillegutt til meg rundt midnatt, slik at han får litt pupp, deretter får han flaske av pappa. Han sovner igjen med en gang, så det går fint å gjøre det sånn. Vanskelig for pappa å holde seg våkentil midnatt , men men...han slipper nå ihvertfall opp på natten ellers :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger også min (født6/9) kl 19.00. Skulle gjerne hatt han opp en time til, for det blir litt liten tid på kvelden med pappa, men det er bare slutt for han kl 19....

Han våkner så en gang om natta, et sted mellom 1 og 3, da får han mer mat. Så vokner han når pappaens vekkerklokke ringer ved 6.30 tiden. Mer mat! Så ligger vi å koser litt i sengen før vi så smått om senn kommer oss opp :o)

Fungerere helt utmerket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere lagt babyen? Finner de søvnen selv?

Jeg må ofte amme i søvn, og det tar tid. Som regel legger vi oss sammen alle tre, men det blir jo ingen voksentid om kvelden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hvert har vi klart å få et slags system på det. Vi slet veldig en stund fordi han rett og slett ikke ville sove selv. Det som virker hos oss er at han må være god og mett, så vi mater han rett før han legger seg. Enten ammer jeg litt i sengen eller så får han flaske. Har problemer med ammingen (puppenekt), så han er for det meste flaskebarn. Ammingen er mest for kos. Når vi legger han i sengen setter vi på en spilledåse eller som regel en cd og slukker alt lys. Av en eller annen grunn funker Thomas Dybdahl godt ;-) Vi lar han ligge å pludre og småsutre litt, noen ganger må vi inn et par runder å småprate litt med han, men han sovner ganske greit. Går faktisk bedre og bedre. Tror dette er noe som må trenes på.

Stryke han på hånden er forresten ren sovemedisin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her har vi hatt rutiner fra starten! selv om jeg har latt han bestemme selv når han vil sove så har jeg stelt å lagt han i senga i 18-19tia! i begynelsen sko han ha mat ca 1-4-7!

nå er han kjempe trøtt i 18tia, så vi steller og mater mellom 18 og 19! da sovner han som regel med en gang, eller så blir et par ganger med tutten!!

nå sover han fra 19 - 7! og da kan han av å til sovne ijen, eller så er d opp å hopp!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min sover som regel en halvtime/time etter hvert måltid på dagen, og har en periode midt på dagen hvor hun kan sove litt lengre.. fra 2- 4 timer.

Er vi ute å farter eller på trilletur kan hun sove nesten hele dagen:) Veldig deilig!

Selvsagt er det dager innimellom som hun absolutt IKKE skal lukke øyene et øyeblikk, men sånn er det jo bare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi legger henne inn på et mørkt rom (på dagen ligger hun i stua), pakker på henne, nusser litt, og sier god natt.

Og siden vi har gjort dette hele veien har hun funnet ut at det er natta nå og hun skal sove.

 

Sutrer hun, så går vi inn uten å snakke med henne eller ta henne opp, og bare ordner kosefilla litt og viser at vi er der. Tror hun føler seg trygg da og kan slappe av.

Gjentar dette til hun sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...