Gå til innhold

Innom en tur (noen som har stekeplate med induksjonstopp????)


*Lucia*

Anbefalte innlegg

Kopierer et innlegg jeg la ut nå på skravlesiden:

 

Hei!

 

Har flyttet i helgen og har fått oss ny fancy (dritt) komfyr. Har kjøpt induksjonstopp / touch plate. Denne virker ikke.... Ingen av platene. Har prøvd forskjellige typer kjeler og stekepanner men ingen ting skjer. Dvs det er strøm, men vi får på alle 4 platene feilmelding F. I bruksanvisningen står det da at kjele enten er for liten eller uegnet for bruk på denne platen. Uansett hva vi gjør kommer denne mld opp...

 

Noen som har vært borti dette?

 

Regner med at den ikke virker rett og slett men tenkte jeg skulle høre her før vi ringer og klager i morgen.

 

:-)

*Lucia*

............

 

Ellers går flyttingen ganske greit. Bortsett fra endel ting som ikke virker eller ikke kommer... Men sånn er det vel! Har holdt på en del. Sliter veldig med hovne føtter om dagen, pluss at de blir kjempe vonde under !Klarer nesten ikke gå.. Flere? Kanskje noen har noen gode tips??

 

Ellers alt vel!

 

Håper dere koser dere. Får ikke internett før 3 novermber!! Hvordan skal det gå`??? :-)

 

Klem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm..er ingen ekspert, men er ganske sikker på at når du ahr induksjonstopp må du ha spesielle kjeler og steikepanner som er tilpassa induksjonstopp...meina jaffal at svigerinna mi og de måtte kjøpe masse nytt når de fikk induskjonstopp, så det e mulig der feilen ligge hos dåkke! Eller?? Spør jaffal om det før dåkke klaga :-). Og no kom gubben og såg ka eg skreiv - han sie dåkke må bruke magnetiske kjeler - aluminiumsgreier funka ikkje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, blir en jævla dyr konfyr detta her da!!! :-) men men... sånn er det når man er "dum"

 

Salgstrikset hadde selgeren inne i alle fall: "det er kjempe fint når dere får barn for da kan ikke barnet brenne seg på platene!"

 

jaja, får håpe det er sant! :-) Sikkerhet er viktig for lille baby! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får håpe selgeren har rett ja! Vi skal kjøpe induksjon selv, bruker mindre strøm og barnevennligheten veier tungt.

 

Vet at "billig-kjeler" ofte har litt for tynn bunn til at den funker på induksjonsovner (selv om de består "magnet-testen"). Så vidt jeg vet så skal Høyang-Polaris (Hackmann bunn) fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkerheten e viktig ja! men det gjør jo ingeting om de opplyse om det når dåkke handla sånn at dåkke visste det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på induksjonstopper/komfyrer MÅ du ha induksjons kasseroller...

 

bruker du vanlige, så kan induksjonstoppen bli ødelagt!!!! man skal ikke teste en gang om de funker på toppen. da kan unduskjonstoppen bli ødelagt..

 

kjøp kasseroller til induksjonstopp, eller test de du har med en magnet...

 

sitter magneten fast i bunnen, så kn du bruke på induksjon. vist ikke, så kan du ikke bruke..

 

har induksjon selv og, mannen min er elektrikker... og det er jo veldig kjekt når en har små barn i hus. selv om det blir varmt fordeom under.. (men det er fordi varmen fra kjelen går i toppen)men ikke så varmt som en vanlig komfyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig viktig at du bruker de riktige kasserollene/stekepannene.

Som hun over meg her sa, test de med en magnet under ;) ;)

 

Induksjonstopp er genialt, fordi det leder varmen via magnetisme i kjele og topp.

 

Og et råtips når du steker bacon/fisk og andre ting som spruter er og dekke HELE koketoppen med AVISpapir og sett kjelen over.

Varmen produserers (magnetismen) og det som spryter utover samles på avisen, og du slipper og vaske koketoppen fort fett og æsj ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det bi nok en dyr komfyr om du må bytt ut alle kasserollan og steikepannan dine... du får kjøp et par og ønsk dåkk resten i julegave da :D

 

Håpa føttern dine bi bedre snart og at du kosa dæ i nyhuset... e missunneli æ... ;D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig realt med induksjonstopp. Energisparende og barnevennlig, men ikke alle kasseroller går an å bruke på disse. Den enkleste måten å finne ut hvilke som går og ikke, er å ta en magnet og prøve å få den til å sitte på kasserollebunnen. Sitter den, kan den brukes, hvis ikke, ikke....

Vi måtte gi bort alle Høyang Party- kasserollene våre i vinter.... Da hadde vi hatt dem et knapt år. Nå lager de dem for induksjonstopp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke induksjonstopp selv (valgte å kjøpe uten...men sikkert fint å har....er bra barnesikring da), men mener at panner/kjeler må være magnetiske for at den skal virke....ta en teleforn til de som selger kjøkken eller ovner...de vet slik. Tror det er mulig å feste magnet til de pannene du allerede har???? Men her kan jeg ta feil altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har induksjon og e superførnøyd.. de gamle pannene tok vi på hytta og campingvogn. Plata blir ekstremt for varm og kald!! vannen koker like fort som i en vannkoker el fortere.. ikkje gå fra panner med fett i, d blir brent på et øyeblikk!!!!

 

du blir nok jævlig førnøyd når du bynner å bruke inuksjonen.. selgern skryter ikkje, det e vannvettig bra!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husk at alt av jærnpanner kain du bruke! då får man også naturlig tilskudd på jærn i kroppen som e bra før blodet! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ha metall panner... for det er sån magnet greia som gjør at det funker... litt vanskalig og forklare...

men du må nok kjøpe nye panner...

spør på butikken du kjøper panner på...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kos at du titter innom!!!

 

Jeg har ikke snøring på det du spør om.. så hightech komfyr har vi ikke her i huset.. Men måtte bare si hei til deg!!

 

Ta det litt med ro selv om jeg vet at det er håpløst å ta det med ro og å flytte inn i et hus samtidig.. Ta fotbad på kvelden, ligg med bena høyt etterpå, få din kjære til å massere deg litt etc...

 

Klem, klem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har induksjonstopp som jeg er kjempe fornøyd med.Men du måha spesielle gryter og stekepanner til den. For å sjekke om du kan bruke de må du ha en magnet. Hvis den henger fast under bunnen, kan du bruke den. Det er fordi bunnen er dobbel og varmen holdes der istedet for på plata. Så du må nok investere i noen nye gryter. Men et er verdt det. Tar litt tid å venne seg til å bruke den, for den blir fort varm og kald. Men når du blir vant er den genial!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo teste kjelene ol på plata da det kun står i brosjyren at jern (og aliminium mener jeg det var ) kan brukes. Våre høyang og en jernpanne gikk ikke. Fikk magnet tipset som dere også sier og har da to stekepanner som funker!

 

Burde stått i brosjyren at kjeler ol må være magnetiske og at man kan teste med magnet. Men nå funker det i alle fall!! :-)

 

Titter bare innom. Har bært med meg pc`n til gamle tomme leiligheten for å få nettilgang! :-)

 

Håper dere alle har det bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...