Gå til innhold

Dette var nyttig/ikke nyttig på barsel for meg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyttig:

- Singlet'er -> man skal frem med puppen HELE tiden, hvertfall oss førstegangsfødende som ikke får til å amme i begynnelsen, så det var greit med topper som er lette å brette rett ned :)

- Ammeinnlegg -> Hadde glemt det selv, men når melken først kom, så stod spruten!

- Tøfler/slippers -> Ekkelt å gå på sokkene der.

- Mykt toalettpapir -> Sykehuset sitt er grått og hardt, og det kan være veldig vondt å tørke seg de første dagene..

- Shampoo -> Guuud så herlig å dusje etter fødsel og man svetter masse på barsel.

- Leppepomade -> tørr luft på sykehuset, hadde sår på leppene fordi de tørket så fort inn!

- Sokker til babyen - Det har de ikke på barsel, og de er så kalde på føttene.

- Smokker!!!! -> mitt barn var veldig sugevillig, og gråt veldig mye det første døgnet, måtte kjøpe smokker, og da ble hun et nytt menneske! :)

- Kosedress -> veldig greit med joggebukser eller pyamas..

- Hvis du vil ha brus eller annet godt, så er det lurt å handle inn på forhånd. Jeg orket ikke gå ned i kiosken, også er det jo skam dyrt der.

Ikke nyttig:

- Morgenkåpe -> det får man på barsel, hvertfall på SUS.

- Store truser -> man brukte bare den nettingtrusa mens jeg var der, gikk med et gigantisk bind uansett...Får skifte disse trusene når man vil!

- Bind -> Fikk jo bind på barsel, hang på alle doene, både små og store. Så de jeg hadde med kunne jo bare vært hjemme, kan ta med deg fra sykehuset på turen hjem, hvis det er langt!

Det kan jo variere fra sykehus til sykehus selvfølgelig, men dette var hvertfall bra for dere som skal på SUS!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk for gode tips:) Alltid greit å høre hva andre har erfart!

Skrevet

Glimrende med gode tips. Jeg skal også på SUS, om ca 20 dager forhåpentligvis : )

Skrevet

Masse lykke til, Skrømti! :) Håper du slepper å gå lenger enn 20 dager..:) Fikk dagen etter termin selv! :D

Skrevet

smart ja

jeg kan legge til at på Bærum var de supergniene på trusene

jeg fikk en da jeg kom inn med vannavgang mandagen. den tok jeg av når riene kom og så fikk jeg beskjed om å ta den på når jeg skulle gå til fødestua Jeg nektet og fikk tilslutt en ny (den andre lå liksom som en haug på gulvet)

Fikk så en etter fødsel og etter det fikk jeg klare meg selv med egne kunne kjøpes på apoteket der da eller ta med hjemmenifra

hadde ikke en dritt på sykehuset jeg da mannen min kom med noen klær

Skrevet

Da jeg skulle ha første mann hadde jeg med meg rikelig lesestoff, både blader og bøker. Så dum kan man være, fikk kanskje bladd litt i et av bladene. :-)

Skrevet

veldig enig når det gjelder det forferdelige vonde do papiret de har på SUS!

jeg sendte samboer rett ut for å kjøpe lambi ekstra soft!!!:-)

Skrevet

En skulle jo tro at barselavdelingene er såpass oppegående at de tenker på dopapir... Jeg mener - hvor er en kvinne som nettopp har født mest sår hen? Eller går det på økonomi, som med alt annet? Har i alle fall skrevet opp mykt dopapir på sykehusbaglista mi.

Skrevet

Takk takk :-) Super liste!

Hehe må le litt av den gigantiske bind :-S

Skrevet

Jeg fikk lest en masse. (Leste over 100 sider under fødselen mens jeg lå med epidural ;-). Godt å ha mye å lese på på sykhuset. Jeg holdt på å kjede vettet av meg på barsel.

Skrevet

kjempe gode tips, så nå skal jeg opp og fjerne litt av bagens innhold :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...