Gå til innhold

Vanskelig å planlegge fra dag til dag....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....i dag skulle vi ut og gå med bøsser til tv-innsamlingen og hatt skinkestek til middag, men dagen har blitt helt annerledes....

Sent igår, mens jeg satt og dibbet, ringte søsteren min og spurte om jeg kunne komme og sove hos henne. Hun hadde planlagt å sove alene, men pusten var blitt så dårlig så hun følte seg tryggere med noen der. Jeg heiv meg selvfølgelig rundt og vi ble sittende oppe til kl 03 i natt og prate, puste, masserte ryggen hennes for å få opp slim, fylte på varmt vann på varmeflasken og prøvde å gjøre henne trygg.... I dag ble hun lagt inn, for pusten ble dårligere.....og nå har jeg akkurat kommet hjem etter et besøk på sykehuset. Vært en lang dag... var innom foreldrene mine en tur (og fikk dibbet litt der;-) mens vi ventet på beskjed om hva som skjer. De har tatt røntgen av lungene, og i morgen kommer svaret. Er det vann som kan tappes, eller er det mer spredning? Hun skulle få lov til å dra hjem i kveld og få med seg pusteapparat....alle 3 barna hennes, og foreldrene våre skal ha kinoaften i stuen der ikveld og det ville hun så gjerne være med på:-) Nå er hver dag og hver stund sammen dyrebar, så får vi bare be til høyere makter om at de kan hjelpe henne litt med pusten når hun kommer tilbake på sykehuset imorgen......Utrolig vondt å se at hun sliter så fælt med den.......Dette er tøffe tak jenter, glad jeg har dere her inne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er en flott støtte for din søster. Så viktig for henne å føle seg trygg!!! Men forstår at det er tøffe tak. Det er jo tross alt flott at du kan være der den harde tiden. Det vil føles godt å tenke tilbake på når tiden er inne for å minnes:)

Skrevet

Har ikke så mange trøstende ord - men STOR trøsteklæm kommer, med masse ønsker om at dere fortsatt får masse god tid sammen!

Skrevet

Takk for det dere....håper på mange flere stunder ja:-)

Skrevet

Kjære Attpåklatten!

Hva betyr vel skinkestek og dagens planer når noen av ens kjære trenger hjelp og støtte... Jeg kjenner deg jo ikke Attpåklatten, allikevel har jeg forstått at sånne ting er trivielle og betydningsløse for deg når alt kommer til alt... Du er en enorm støtte for din syke søster, og midt i smerten er jeg sikker på at hun føler dyp takknemlighet for å ha deg så nær!

Alle skulle hatt en søster som deg....

Skrevet

:-) Blir så rørt av dere at jeg griner av det også jeg :-)

Hun har alltid vært verdens beste søster for meg også.....kunne ikke fått en bedre....snufs...

Skrevet

Tøffe tider for dere alle; vet litt om hvordan det er - mammaen min var jo hjemme til det siste. Hun slapp imidlertid å slite med pusten sin... Jeg skal sende dere noen varme trøstetanker, jeg c",). Og en klem kommer her også!

Skrevet

Godt at du kunde være der sammen med henne. Det må jo være fryktelig og ikke kunne puste, tror selv at jeg hadde fått panikk.....

Dere er unike, sterke og flotte mennesker...

Kan anbefalle en kjempefin bok som heter Ro uten årer Forfattaren heter Ulla-Karin ?... Det er en fantastisk flott bok,skrevet av en kvinne som tilslutt dør i en muskelsykdom. Kanskje lit sterk kost for deg nå...... men boken er så positiv

Kjempe stor klem til dere alle sammen, som kjemper tappert....

Skrevet

c,")

Skrevet

Kjære deg. Skulle ønske jeg kunne si noe som helst som hjalp det minste. Tårene triller når jeg leser om dette, forferdelige, urettferdige. Ord blir så utrolig fattige, men vil bare sende en stor, stor, stor klem, og ønske deg og dere en så bra tid fremover som mulig. Du er virkelig en varm og flott person, og helt sikkert den aller beste støtte hun kan ha nå. Håper du klarer å hente deg litt inn igjen innimellom også. Et lite mirakel av en baby er sikkert fantastisk å ha i en sånn situasjon!

Varme klemmer

Skrevet

Takk skal du ha......det er et enormt lyspunkt for alle sammen med lille Hannah nå - det er helt sikkert. Søsteren min sier at hun reddet livet hennes og ga henne livskraften tilbake her for en kort tid tilbake. Da følte hun at døden pustet henne i nakken, og så kom vi inn døren, og jeg hadde gitt henne den fineste gaven jeg kunne gi, nemlig Hannah. Jeg hadde lagt henne i fanget hennes og overlot til henne å kle av og passe lille prinsessen.......ganske sterkt hvordan handlinger som ikke bevisstheten registrerer, kan påvirke andre mennesker så mye:-)

Skrevet

Nei, det er ikke så lett å skrive noe, Attpåklatten!!

Jeg vil bare krysse fingre og tær for at dere skal få gode beskjeder i morgen og så sender jeg en god klem til deg som du kan sende videre til dine!!

xxxxxx :)

Skrevet

men hvis det er slim som er vanskelig å få opp, kan det hjelpe med PEP-fløyte(det brukes hvertfall mye på intensivapsienter...). Skal krysse fingrene for dere.

Men du Attpåklatten - ikke glem at DU også trenger masse omsorg og støtte nå, ingen kan greie å være sterk hele tiden vet du! Ta imot der du kan c",). Håper du har noen rundt deg som kan stulle litt ekstra med deg nå!

Skrevet

Takk! Hva er PEP-fløyte?

Snakket med henne nå i sted og hun hadde et forstøverapparat hjemme nå, og skulle få surstoffapparat imorgen. Men det hjalp godt sa hun og hun pustet bedre nå enn på mange dager:-) Legen hadde sagt at hun er veldig asmatisk nå pga sykdommen og forhåpentligvis så kan disse maskinene lette pusten fremover.

Skrevet

Man puster/blåser i en slags fløyte og får en "motstand", dette skal fremme hostekraften slik at det blir letter å få opp slim. Vil ikke hjelpe hvis hun er tett av andre årsaker, da vil hun bare få en plagsom hoste. Men er det noe som skal opp, funker dette bra. Ikke sett igang på egen hånd da, men spør legen først. Er jo ikke sikkert dette er noe for henne c",)

Er det CPAP hun skal ha? Da puster man i en slags "motvind", dette bidrar til at de små lungeblærene ikke så lett "faller" sammen etter hvert utpust.

Skrevet

Hun har jo svulster rundt lungene blant annet, disse presser på så det blir trangt å puste.....Jeg overlater fullstendig behandlingen til legene og ekspertene, stiller kun opp på å bygge opp immunforsvaret, og det er jo det som har holdt henne i live de siste 3 årene iflg legene. Hun fikk tross alt 2-3 mnd igjen å leve - for nøyaktig 3 år siden! Hun har gått på megadoser med en del forskjellige vit/min og div andre ting, bl a escador(misteltein)....

Skrevet

Jeg har ikke noe å si som hjelper, annet enn å leve i nuet.

Og sende over varme tanker, snakke litt med pappa (som bor i himmelen) og be han legge inn et godt ord for de høyere makter.

Skrevet

Da har hun gjort spådommene til skamme så langt! tror du har skrevet tidligere at dere også har fokusert på positive tanker - det tror jeg er det viktigste c",)! Det har så mye å si for kvaliteten på den tiden man tross alt har. Kan ikke annet enn å sende dere gode ønsker, trøsteklemmer og en klapp på skulderen c",) c",) c",)

Og så leste jeg litt feil her oppe - du skriver vit/min... jeg syns granngivelig et lite øyeblikk at det sto hvitvin...c",)

Skrevet

Stor stor klem fra meg!

Du vet at dere alltid er i mine tanker, vennen :-)

Skrevet

Dere er så skjønne alle sammen:-)

Skrevet

Stoooooooooooor klem kommer fra oss til dere. HÅper budskapet i morgen er godt. Skal krysse alt jeg har for både din søster og deg!!!!

Skrevet

:-))))) xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...