La Perla Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg svarte på et innlegg om hvor barnslige vi er inne på skravlesiden. Brukte en del energi og skrev langt, så jeg kopierer det inn hit også- Er det noen her som ikke bare er seriøse og voksne? Her er mitt barnslighets-eksempel: Jeg ble tatt på fersken i å väre barnslig.... Skulle til byen, på jobb eller noe, og så ganske damete ut, med kåpe, veske og støvletter. Det var fint vär, og jeg var i godt humør og følte meg sprek og lett (er langt opp i 30-årene). Det er nedoverbakke fra huset vårt og mot byen, så jeg begynte å hoppe i vei, sånn på en og en fot, som barn pleier å gjøre, pingste er det vel noen som kaller det. Ganske barnslig. Det gikk fort, og jeg tok skikkelig sats i hvert hopp, og svingte med vesken - kåpen flagret og håret flakset til alle kanter, men det gjorde ikke, noe, for det var ingen folk i sikte.... ......trodde jeg. For plutselig ser jeg naboen kommer rundt svingen nede i bakken, han er tidlig i førti-årene. Han har tydeligvis sett meg, og så tenker jeg at det er flaut å bare brå-slutte med pingstingen, for da vil jeg se så veldig "fersket" ut, så jeg velger å fortsette å hoppe ivei. Så der hopper jeg nedover, i kåpe og alt, og naboen kommer gåend oppover. Og så tok det litt lenger tid å komme forbi ham enn jeg hadde tenkt, men da kan jeg liksom ikke slutte heller. Så ser jeg liksom hele situasjonen fra utsiden, og det ser skikkelig teit ut, så jeg blir utroooolig lattermild. Jeg klarer heldigvis å ikke begynne å le, men det bobler skikkelig inni meg, så jeg kan ihvertfall ikke la väre å smile over hele fjeset DET brede gliset, mens jeg pingster ivei. Endelig kommer vi på høyde med hverandre og da sier han "glad i dag, du?". Det var fattelig pinlig!! Idet jeg kom rundt svingen, rev jeg telefonen ut av vesken og ringte til venninnen min, og så lo og lo og lo jeg så jeg holdt på å dø, mens jeg fortalte henne hva som hadde skjedd. Huff - det var ihvertfall veldig flaut. Den naboen har dessuten bevitnet at både mannen min og jeg er ganske barnslige iblant, men nå har jeg allerede skrevet alt for langt, så det forteller jeg ikke her.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Hahahahahaha.... Få høre resten også da!!!
La Perla Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Hmmm, det blir veldig pinlig for mannen min... Men jeg kan fortelle én ting. Han sto i hagen og malte flaggstangen. Begge naboene på hver side har gutter, og alle tre sto plutselig i hagen med DE digre vannkanonene, for å sprute på mannen min. Siden han ikke ville ha vann på malinge, ba han dem vente litt - var litt sånn voksen og alvorlig i stemmen. De sto og så på, og jeg satt og matet minstejenta og så ansiktet hans gjennom vinduet, han hadde et veldig sleipt men lustig uttrykk. PLUTSELIG kastet han seg ned fra malestativet, stormet mt hageslangen og begynte å sprute på gutten , og jublende satte de i gang en voldsom vannkrig, med løpig rundt hushjørner, rullign under gusker og hopping over murer. Dette så naboene ikke noe til - de var inne. Jeg gikk opp for legge minstejenta. Mens vi ligger og leser, hører jeg mannen min løpe oppi i andre etasje, der vi var, rabalder inne på badet....Så ringer det på døren.....Jeg titter ut, og der står de tre guttene og ringer og ringer for de tror mannen min ikke gadd å leke mer. Men så kommer han løpende, boblende av latter, med en stor bøtte full av vann...åpner vinduet, og heller vann på de tre forbløffede guttene mens han ler en hel GAL latter. AKKURAT da kommer naboen ut. For ham ser det ut som om guttene bare har gått bort og ringt på, sånn helt uskyldig for å spørre eter den eldste datteren vår, kanskje, som er jevngammel, og at mann min helt umotivert heller en bøtte vann i hodet på dem mens han ler en sinnsyk latter.
La Perla Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg mente lYstig uttrykk, ikke "lustig"..!
Natteravnen* Skrevet 22. oktober 2006 #5 Skrevet 22. oktober 2006 Syns det er supert at du tør å være barnslig av og til, sjølv har eg det samme i meg, blir vel ikkje so lett flau over meg sjølv, har stor sjølvironi. Har ikkje noke spesielt døme å trekkje fram, er vel litt barnslig kvar dag, kanskje..... Om eg td er med dattera på fotballtrening, har eg vel meir lyst å spele enn ho av og til, vanskelig å la vere....- kjenner at eg blir litt ivrig...Ikkje at fotball er barnslig altså, men ilag med 10-12 åringar blir det kanskje litt rart.......
Trollmora Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 *ler* *ler høyt* Jeg er ivertfall så barnslig at jeg ler av historiene dine! Så bra at du hoppet nedover forbi naboen! Kan også se de gutta for meg som fikk vannbøtta i hodet ) Kan finne på sprø, barnslige ting jeg og, men det er helst sammen med familien min. (her nede eller nordaførr)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 Ja jeg er kjempebarnslig! Trenger vel egentlig ikke bekrefte dette her inne, trenger jeg vel?
Urtete Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 Urtete er barnslig, til tider kan hun være veeeeeldig barnslig!! :-) I sommer var vi i et badeland med ungene (jeg digger det, jeg digger det, jeg digg-digg digger det!!!!!!!), og da måtte jeg virkelig ta meg på tak for ikke å bli boende i den største vannsklia. Hadde jo to små barn å passe på! Føler på mange måter at jeg blir mer og mer barnslig med årene! )
Reveenka Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 Hahahaha! DET skulle jeg gjerne ha sett! Glimrende! For ikke å snakke om at jeg gjerne skulle ha hatt en sånn nabo som naboen din har! c",)
Ronja65 Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 Jeg elsker og synge, men stemmen min er det bare Thyra som liker!!!!! Alle andre her i huset skriker..... Maaaaammmma nå er det nok....!!!! Vannsklier er ikke fy skam det heller.... Elsker også karuseller.....Liseberg og Tusenfryd er et måste, minst en gang i året.... Jeg sier bare BALDER.....:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå