RompeRock Skrevet 22. oktober 2006 #1 Skrevet 22. oktober 2006 Altså slike vi spiser ) Bør de være hardkokte nå som vi er gravide, eller gjør det ikke noe om de er bløtkokte?? Har svigers på besøk (hurra........), og de styrer sånn med mat. Og nå har de bestemt at eggene skal være bløtkokte. Og da er spørsmålet: skal jeg spise eller la vær? Hva gjør dere? Uselvstendig hilsen fra ei som føler seg fremmed på sitt eget kjøkken når svigers er på besøk... (sukk!!)
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #2 Skrevet 22. oktober 2006 Vet ikke helt sikkert når det gjelder egg, men norske egg er vel stort sett sikkre når det gjelder samonella. Men på en annen side ambefales det jo som oftest at det en spiser som gravid er gjennom stekt/kokt.
RompeRock Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2006 Hmm, ja det var det jeg tenkte på; at vi bør spise gjennomkokte/gjennomstekte ting... Men svigers synes nok at jeg er hysterisk nok som det er, så lurer på om jeg bare skal si at jeg ikke har lyst på egg, ferdig med det (selv om jeg egentlig har det...). Huff, skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut enda en og en halv dag med matstyr og ståk. Apropos, nå tror jeg at jeg skal lage en annen tråd... ;o)
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Norske egg er fri for salmonella, tror ikke du trenger å være redd for å spise bløtkokte egg. (Men hvis du foretrekker dem hardkokte likevel, er det vel ikke noe problem å koke et av eggene noen minutter ekstra???) Selv gleder jeg meg til å komme hjem til Norge i jula og slippe å koke eggene så mye. Dessuten kan man lage fromasjer og hjemmelaget is, envt andre desserter som ikke skal kokes selv om de inneholder eggedosis, i Norge. Nam nam:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå