Gå til innhold

vasker dere klærna til baby etter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

de har brukt de 1gang/1 dag eller bruker de det gjerne flere ganger før det blir vasket?

jeg vasker bodyer, strømpebukser, sokker etter han har brukt de 1gang/1 dag..

men klær som ikke er i kontakt med huden og er rene fortsatt trenger jeg vil ikke vaske så ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vasker de etter 1 dag. Har så mye fint må få brukt alt =0)

Skrevet

Dersom han ikke har gulpa eller sleva noe så bruker han det gjerne to dager før det vaskes! Alt etter som det. Strømpebukse har han faktisk brukt 3 dager og tror jeg.

Skrevet

Det samme som deg, spesielt bukser bruker jeg gjerne om gijen. Men snuppa mi er bare 5 mnd da, og blir ikke så skitten ennå.

Skrevet

jeg vvasker alt etter en gangs bruk...liker å ta på henne nyvaskede klær hver dag

Skrevet

Oi, bruker klærne til de blir skitne jeg. Det kan gå flere dager. tassen er 4,5 mnd, og skitten betyr ofte gulpet. Kansje derfor jeg har så mye fine klær jeg aldri får brukt??

Skrevet

Har aldri opplevd enda å bruke et og samma antrekk en hel dag... TL er gulpebaby!

Kommer nok til å vaske de klærne som er inntil kroppen etter en dags bruk senere,men kan nok vente litt med å vaske andre ting så lenge det ikke søles ut :)

Skrevet

Samme som Wenchepia: har en gulpebaby (har refluks), så her blir ikke ett plagg brukt en hel dag en gang. Takk og lov for smekker, sier jeg bare!! Ellers hadde jeg skiftet klær på henne absolutt HELE dagen :)

Skrevet

Ja,smekker er genialt :D Men skulle ønske de tok av for mer enn det de gjør hehe... Av og til spruter det ut , så det havner "overalt" hehe

Skrevet

vi bruker klærne en dag, bukser gjerne i 2 dager. skifter body og genser minst en gang om dag...hun gulper, spiser grøt og middag og ser nesten ikke ut når hun har spist. Pyjamas bruker vi også bare en natt.

Skrevet

Her gulpes det ikke noe særlig lenger, havner gjerne på gulvet og ikke klærne.

Bodyer brukes gjerne i 2 dager så fremt de er rene.

Her krabbes det så det er sjeldent bukser holder mer enn en dag, gensere litt opp og ned.

Vasker heller ikke mitt eget tøy før det er møkkete, eller er brukt i 2 dager (overdeler) undertøy/sokker skiftes hver dag.

Skrevet

Jeg har 3 barn, og har skiftet mindre for hvert barn:-)

Kler aldri på skitne klær, om det bare er en lite matflekk. Men er det ikke flekker og ikke skitne, bruker de gjerne klærne i 2 dager. Har ikke hatt barn som har gulpet, men etter som de begynner med fast føde blir jo klærne som oftest skitne etter i dags bruk.

Hvia feks snuppa søler litt ved middagen, tørker vi det bare av og skifter ikke før leggetid. Da jeg fikk min første ville jeg da ha skiftet på henne ved den miste søling, så hun hadde vel aldri en flekk på klærne:-)

Skrevet

Er dette litt ekstremt? Tror ikke klærne våre ble vasket etter bare en dag da vi var små for å si det sånn. Klærne her blir møkkete for hun griser når hun spiser, men er det ikke matflekker eler masse gulp på kan klærne brukes flere dager i strekk, inkl bodyer. Er det ikke sånn at fordi vi er så renslige nå om dagen at barn lettere utvikler allergier og astma? Håper ingen blir sure nå, for det er virkelig ikke meningen å provosere.

Skrevet

vi kan bruke klær i flere dager, pga dem er jo ikke direkte skittene.

men klær som er gulpa på kaster jeg til vask

Skrevet

jepp,om kvelden kaster vi alt på vask:) syns d er greiest slik,alltid noe gulp og slev en eller annen plass...hehe;)

Skrevet

Kaster de på vask hvis flekker, men ikke ellers, da kan det godt brukes i 2 dager, og bukser, jakker gjerne lenger synes jeg..:) Blir MYE vask uansett!

Skrevet

Bodyer vasker jeg etter en gang. Men bukser osv som ikke er skitne bruker jeg flere ganger.

Skrevet

helt enig med "termin i mai".

jeg vasker som oftest body etter en gang, men ellers bruker jeg det flere ganger før jeg vasker det. det er jo slik jeg gjør selv også. undertøy bytter jeg jo hver dag, men bukser og gensre går jeg i flere ganger. må ikke være hysteriske.

Skrevet

enig med termin i mai jeg også. nicolai får ny body etter ca 1-1/2 dag fordi det kommer gulp og melk på klærne, men bukser og jakker bruker han til det er skittent eller brukt noen dager. det gjør jeg jo selv også.. sokker og undertøy nytt hver dag, mens gensere og bukser blir vasket når det er skittent (som regel gulpeflekker nå for tiden ;)

er heller ikke hysterisk nøye på støv i leiligheten heller. barn tåler egentlig litt mer enn mange tror :)

Skrevet

Da Guro var sånn liten-baby (er 9 mnd nå), glemte vi nesten å skifte klær ;) Hun har aldri vært noen gulper, og hadde ingen bleielekkasjer, og fikk pupp, så det var lite melkesøl også.

Hehe.

Neida, men da byttet vi ihvertfall klær sjeldent, fordi de ikke var skitne. Nå som hun er "stor" bytter vi ihvertfall body hver dag, den blir rimelig skitten etter et par grøtmåltider, en brødskive, middag og litt frukt i løpet av dagen...

Her byttes klærne når de er skitne, eller når mor vil at hun skal ha nytt antrekk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...