Gå til innhold

Etterkontroll hos gynekolog: er det vanlig?


mammaen til Andreas+Karoline

Anbefalte innlegg

Hei kjære damer. Ser at flere av dere har vært til etterkontroll hos gynekolog nå i det siste. Er dette noe dere har bedt om eller har dere bare blitt innkalt? Tør jeg å spørre om årsaken i så fall?

 

Selv har jeg ikke somlet meg til legen min på etterkontroll. Kunne faktisk ha tenkt meg en grundig kontroll nedentil for å sjekke om alt er som det skal være (har en del broderier nå etter to fødsler), men har ikke lyst til å gjøre det hos fastlegen min. Forrige gang fikk jeg automatisk innkalling til sjekk på sykehuset, men ikke denne gangen. Må vel kanskje krype til korset og ringe fastlegen min jeg også nå snart. Men er liksom ikke helt klar for mer roting i underlivet på en stund enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Her er det obligatorisk med en 6 ukers kontroll det det sjekkes om alt er normalt etter fødsel.. Dette er en time vi har hos legen vår og ikke betales for, da det er i svangerskapsoppfølging..

 

Timen må bestilles selv her hos oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også obligatorisk med en 6 ukers kontroll for mamma.. Skjekker at allt er normalt og eventuelle prevansjoner diskuteres eller settes på plass.. Jeg bestillte også timen selv, men fikk beskjed av legen min å gjøre det etter fødsel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bestille time hos legen selv. Synes det var veldig greit å få sjekket at alt var i orden siden jeg hadde ekstra blødninger i etterkant av fødselen. Har hatt veldig lav blodprosent, men alt var i orden igjen da jeg sjekket hos legen. Godt å vite!

 

Hvis du ikke har lyst å ta kontrollen hos fastlegen er det sikkert ikke noe i veien for å bestille time hos en gynekolog. Kanskje du må snakke med legen din først og få en henvisning.

 

Tror jeg aldri kommer til å være sjenert igjen etter de to turene på føde/barsel avdelingen. Ikke mye er privat der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Er ikke sjenert jeg heller :-) Etter to fødsler er jeg bare så innmari lei av alle undersøkelser nedentil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...