Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg har desværre fået tinnitus efter fødslen og Epiduralblokade,- er der mon nogen andre som har oplevet noget lignende, eller som har hørt om andre der fået det? Efter hård fødsel (ingen pause imellem veerne), Epiduralblokade og senere akut kejsersnit fik jeg det man i danmark kalder spinalhovedpine (2 % af alle får dette) med øresusen, og en forfærdelig hovedpine og lysoverfølsomhed. Hovedpinen fosvandt, og jeg blev udskrevet fra hospitalet, men efter 5 måneder sad jeg stadig med øresusen og fik af øreægen diagnosen : Tinnitus. Jeg opfatter dette som en skade efter epiduralblokaden, men ingen (læger) kan (eller vil) give mig et svar på om det er muligt, og om andre har oplevet det samme. Jeg er i øvrigt ikke "modstander" af epiduralblokade, som var det eneste der kunne hjælpe mig, da jeg havde absolut ingen pauser mellem veerne, men problemet var at lægen ikke kunne lægge blokaden, på grund af manglende pauser... Hilsen..en ellers optimistisk... henriettesnart38
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Hei Henriette, Har ingen erfaring med det du nevner, ville bare si at det var hyggelig å se nicket ditt her igjen;-) Håper det går bra med den lille og at dere koser dere, selv om du har disse plagene!
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Til Attpåklatten... Hyggeligt at have TID til at gå på nettet igen - har bare haft så travlt med Linnea (nu 6½måned!!!) og en flytning, som ikke skulle gå ud over Linnea. Min datter er sååeee dejlig, og stortrives, så alt vel her! Håber også alt vel hos dig ? henriettesnart38d27oktoberups!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Ja dagene flyr avgårde - det er helt sikkert! Hannah er jo også 6 1/2 mnd og en ordentlig morsom liten frøken:-) Hun har ikveld funnet på at hun vil stå opp igjen, og ligger nå i sengen sammen med meg. Så blid og fornøyd:-) Du kan trøste deg med at jeg snart blir 40 år så du er ennå meeeget ung;-)
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 MEGET ung, ha ha ha... ja, men jeg skal nå at have et barn mere inden jeg bliver 40! Hvad med dig ,- skal du have fler?
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 Hyggelig å se nicket ditt igjen!!! Jeg har også diagnosen Tinnitus, men fikk det ikke etter fødsel, men etter en tøff periode av livet mitt. Har levd med "helvetes orkester" i øret ca 5 år. Jeg kan trøste deg med at panikken var værst i starten....
Ronja65 Skrevet 23. oktober 2006 #7 Skrevet 23. oktober 2006 Koselig å se at du er tilbake:-)) Uff da, hørtes ikke bra ut... Her i norge, så finns det noe som heter pasientskadeforsikring. Det gjør det helt sikert i Dk også?. Jeg hadde tatt kontakt med sykehuset for å høre noe om det. Fordi da vill de gå igjennom jorunaler og ev så blir du undersøkt av spesialister. Hvis de mener at din behandling er årsaken, kan du faktisk ha rett på erstattning. Så lenge du ikke er feilbehandlet, så går det ikke utover den behandlande legen. Lykke til
Attpåklatten :-)™ Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Her blir det nok ikke flere barn nei. Min fødsel endte i keisersnitt og da takket jeg samtidig ja til sterilisering. Var mitt 3. barn, så nå skal det bare følges opp her i gården:-) Og kanskje jeg er heldig å bli mormor om noen år!
Gummelillan Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Problemet er at i Norge gis tinnitus sjelden mèn høyere enn 5 % varig medisinsk invaliditet. Og for å få mènerstatning må du ha 15% eller mer... Men danskene fastsetter jo varig medisinsk inv på mer individuelt basis etter hva jeg har skjønt så jeg vil så absolutt kontakte Pasientskadenemda. Lykke til - håper du blir kvitt plagene! Koselig å se nicket ditt her inne igjen!
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 24. oktober 2006 #10 Skrevet 24. oktober 2006 Og det er i grunnen dritt!!!! og urettferdig!!!! Jeg er mye mer enn 5 % varig hemma!
Gummelillan Skrevet 24. oktober 2006 #11 Skrevet 24. oktober 2006 Ja, har ingen problemer med å se at dette er plager som rent faktisk kan være svært plagsomt å hemmende. Har du vært til en flink ØNH-spesialist? Det har jo kommet en del hjelpemidler som enkelte føler hjelper.
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 24. oktober 2006 #12 Skrevet 24. oktober 2006 Det som hjelper best for meg er å slutte å løpe rundt til spesialister i håp om å finne noe som hjelper... Det hjelper å ha det bra! Så da kan jeg jo egentlig bare bestemme meg for ikke å ha dårlige dager... ;-)
Gummelillan Skrevet 24. oktober 2006 #13 Skrevet 24. oktober 2006 Da stemmer vi for at du fra NÅ skal ha det bra ;-) Kutt ut alle ødeleggene elementer og nyt livet med verdens herligste unger! Husk at jeg har møtt alle og de er skjønne alle 3!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå