Harepus Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Helt vanlige mennesker som sitter forran en datamaskin, hvor tilfeldige nr kommer opp. De som sitter å ringer har ingen anelse om hvem de ringer til. Så hvis dere skal ta noen får dere ta de som lager disse listene som dukker opp på datamaskinen. De stakkar menneskene som ringer har dette bare som en jobb og er ikke ute etter å ta noen. Dette vet jeg fordi jeg selv har ringt til folk, og blitt skjelt ut mange ganger. Men alle må ha et levebrød og dette er en av de. Dessuten gjør denne foreningen mye godt, og det er ingenting som tilsier at det skjer noe med barnet selv om de ringer. Tenk på det nestegang når telefonen ringer, at på andre siden kan det være en mor som bare prøver å tjene nok, slik at hun kan gi mat til sitt eget barn.
så var vi 4 Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 blablabla sier nå jeg. det blir litt for tilfeldig at de ringer opp gravide/nybakte mødre når vi ALDRI hører fra de ellers. ingen jeg kjenner som ikke har barn har blitt kontaktet av dem.
flypapir Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg er forsåvidt enig med deg, men det blir gjerne slik at man lar det gå utover den personen som ringer i stede for å be om å få snakke med de som lager listene. Man forventer vel på en måte at "beskjeden" man gir blir tatt med videre av telefonselgeren, og at de som sitter høyere opp i systemet endrer sine prosedyrer når mange nok klager...
Harepus Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. oktober 2006 hvordan kan du si bla bla bla... jeg vet det jo fordi jeg har ringt til folk selv... en vet da ikke hva slags situasjon den familen en ringer er i..tror du de på andre enden er synske du eller...
Harepus Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. oktober 2006 Man kan be om å bli slettet fra data maskinen... det går an..da vil du forhåpentligvis ikke få tlf igjen..
så var vi 4 Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 Ringte du for krybbeforeningen da? det er vel også helt tilfeldig at de som blir oppringt har meldt seg opp på diverse lister, klubber og gratis prøver...
Harepus Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. oktober 2006 Jeg ringte for foreningen til støtte ved krybbedød.. Ja det gjorde jeg. Husker at jeg ikke syntes det var noe gøy i det hele tatt. En gang fikk jeg til og med noen på tråden som akkurat hadde mistet sitt barn. Da var det ikke særlig moromt å være i andre enden. Men som en som bare sitter i tlf vet man jo ikke sånt før man ringer.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 En slik jobb ville jeg aldri hatt! Finnes ikke noe verre enn telefonselgere, uansett hvem de representerer!!! Heldigvis kan vi snart få en lov mot slik irriterende virksomhet!!! Her har vi reservert oss mot telefonselgere i Brønnøysundregistret og de som likevel prøver seg får høre det...;o)
Harepus Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. oktober 2006 Det er ikke alle som kan velge på øverste rekke av jobber vet du... mange studenter jobber som telefonselgere for å ha litt ekstra penger ved siden av studiene.. ikke alle er født med gullhår i ræva!!!!!!!!!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå