Gå til innhold

Dere med KISS barn, kan dere se hit litt??Åsså du Snull!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Da har jeg endeli fått ett svar på all skrikinga som har vært og kanskje all kavingen med puppen!! Han har visst låsninger i nakke og rygg ja, kjipe greier men godt å vite hva som plager han!

Det jeg lurer på er om deres er verre etter behandling?? Synes kavingen med puppen var litt bedre, men etter behandling på torsdag har det blitt verre igjen... Nå går jeg hos kiropraktor da, vet det er litt forskjellige behandlingsmetoder.

Vet du Snull også sliter fælt med puppekaving, har det blitt bedre hos deg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min var til manuell terapeut 2 ganger. Hun ser ut til å være bra nå:) Etter den siste behandlingen syntes jeg også at hun virket litt værre et par dager før hun så ble helt fin. Jeg tror jeg ville ha sett det an til mandag, er det fortsatt like ille så kontakt kiropraktor og hør hva den sier. Lykke til :)

Skrevet

vi har hatt 4 beh hod kiropraktor, og etter den andre gangen syntes jeg han ble litt verre.. så løsnet det skikkelig etter de siste gangenene og nå er han helt flott! sover mye bedre oger ikke så banan formet i kroppen lenger. kaver fortsatt en del på puppen, men ikke på samme måte.. sannsynligvis kaver han nå fordi jeg ikke har melk.

Skrevet

takk for svar dere:) godt å høre det er flere med samme erfaring!

Skrevet

Hei, hei....ei stund sia jeg har vært her nå!

Men her er det vel kanskje noe bedring med tanke på ammingen! Har funnet ut at jeg må vente i det lengste, helt til hun selv sier i fra at hun er sulten(det gjør hun aldri før det er gått 4 t). Prøver jeg før det blir det bare krangling og kaving, og ei fortvila mor. Det er fortsatt slik at alt annet er mye mer interessant enn puppen og melka, så det er ikke alltid hun har tid til å spise seg mett....! Nå er ho heldigvis så stor at hun kan få annen føde også:), selv om hun ikke er noe spesielt glad i det heller da ;) Nei, lett skal det IKKE være....hun er jo ei lita pia, så hun har ikke så mye å gå på heller da.

Har vært hos manuellterapeut 4 ganger, og synes hun er blitt bedre etter dette. Hun kaver fortsatt noe helt enormt om natta og våkner av sine egne reflekser i armer og ben ofte!! Men dette bedrer seg vel etterhvert håper jeg ;)

Synes vi er tapper som holder ut jeg :)

Skrevet

Vet du om de anbefaler å komme i gang med behandling så fort som mulig?

Helsesøster sa at vi skulle vente til han ble ca 6 uker? Men jeg tror ikke jeg overlever 4 uker til med hyyyyyling?

Skrevet

De anbefaler å komme igang så fort som mulig,,,,,,ta kontakt med nærmeste manuellterapeut!! Jo yngre de er, jo enklere og raskere går behandlingen sies det!

Skrevet

Så manuellterapeut er det mest effektive?

Det er bare en her jeg bor, et lite sted og jeg har ikke akkurat hørt så mye fint om han. Mange som klager.. Så jeg er litt nervøs for akkurat det..

Kan kiropraktor være et alternativ?

Skrevet

Svarer på denne jeg siden vi har vært hos kiropraktor med snuppa. Har veldig god erfaring med den behandlingen, trengte 3 stk og fikk en ny baby :o)

Hør med en kiropraktor, noen vil ikke begynne behandling før babyen er 5 uker vet jeg, men sjekk.

Ikke alle kiss babyer blir bedre av bare kiropraktor, eller bare manuellterapeut så du må nesten prøve deg frem og se hva som hjelper for dere.

Lykke til, vet godt hvor ille det er... huff :o|

Skrevet

Du kan jo kontakte kiropraktor å forhøre deg litt....! Men manuellterapeuter, som gjerne arbeider med barn, er vel de best kvalifiserte til dette. Men jeg har hørt om mange som bruker kiropraktor også.....Vi vurderer faktisk å ta turen til Oslo for å få best mulig behandling.....vet de har stor kompetanse på dette området der...

Skrevet

Ja, skal tilbake til helsesøster i morgen, så jeg får ta det opp med henne og høre hva hun mener.

Greit å ha litt fakta i ryggen når man kommer dit også, sist så slengte hun ut: "jeg tror han har kiss, men det får vi snakke om senere. Jeg må i et møte.."

Sto igjen som et spørsmålstegn jeg..

Skrevet

Skjønner godt at du ble frustrert og bekymret, men må si meg imponert at helsesøster kjente til dette. Det er det ikke mange som gjør.

Jeg sjekket ut litt selv og ville ikke vente som helsesøster sa. De vil gjerne se an i noen uker om det kan være vanlig kolikk, men det var ikke akutelt for min del. Var helt utslitt etter bare noen dager så da tok jeg selv initiativ til å få sjekket det.

Det som er veldig viktig er at den manuellterapeuten eller kiropraktoren du kontakter har jobbet/jobber med barn. Det er stooooooooor forskjell fra å jobbe med voksne, så det er veldig viktig!

Husk på at dette ikke er farlig sånn at du ikke bekymrer deg unødvendig. Babyen har det vondt, det er derfor den skriker, men de fleste blir bra etter få behandlinger.

Etter den første eller andre behandlingen blir noen verre, det gjorde snuppa... jeg ble kjemperedd og trodde nesten jeg tok livet av henne, men ble veldig mye bedre dagen etter. Bare så du vet hva du kan forvente.

Lykke til som sagt, dette kommer til å gå kjempebra! :o)

Skrevet

Hvis turen inn til Oslo ikke er for lang anbefaller jeg Barneklinikken. Her jobber to stk som er meget flinke. Blant annet Ute Imtoph som er omtalt i en artikkel her inne ang Kiss. Lurer på om ikke det er hun som har tatt med seg denne diagnosen fra Tyskland til Norge. un er både fysioterapeut og manuell terapeut. I tillegg er den en som heter Marc et eller annet han er manuell terapeut. Jeg er i alle fall MEGET fornøyd. Har brukt begge to.

Skrevet

ja det er jeg enig i!! men er likosm ikke så mye anna alternativ enn pupp heller, for flaske vil han iallfall ikke ha!!

det går litt opp og ned her og, spørs litt hvor sulten han er. Men nå har han ikke gått opp noe særli i vekt, så skal liksom prøve å amme oftere... ikke enkelt! MEN han er svær da, så har heldigvis litt å gå på.

Er snart 4 mnd nå og nesten åtte kilo:)

lykke til videre snull:)

Skrevet

Vi hadde frøkena vår til kiropraktor først 4 behandlinger og det hjalp ingenting.Og så prøvde vi manuell terapeut 3 behandlinger og nå er hun helt fin. Men etter første behandlinga så bare etter få dager så sluttet hun å spise og situasjonen forværret seg ganske betraktelig,det varte ca 1 ukes tid. Men så ble hun bare bedre og bedre.Når vi var til siste behandling så ble hun helt friskmeldt. Men for sikkerhets skyld så er vi på oppfølging hos fysioterapeut i etter tid.

Skrevet

lilja_81!

Ja, er ikke det typisk....pupp vil de egentlig ikke ha, men flaske vil de ihvertfall ikke se snurten av...! Her blir det ramaskrik bare jeg åpner skapet der flaskene står!! For bare 1 mnd siden var det ikke noe problem i det hele tatt med flaska...!

Håper de små snart blir friske, og klarer å kose seg med puppen istedefor og måtte kjempe i seg maten..(stakkars :( ).......hvis hun noen gang blir skikkelig gla i puppen igjen, tror jeg at jeg vil få stooore problemer med å slutte å amme...:) Skal se på tvn ikveld....7 år og ammes fortsatt....mulig det blir meg om noen år, hehe :) Vel, synes det er i drøyeste laget og litt på kanten,men jeg håper det ordner seg for oss, og at vi kan kose oss med ammingen noen måneder før den tid er over!!

Masse lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...