Gå til innhold

Er eksen min sleip eller hva??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 1år sammen. Per dags dato har ikke betalt et øre barnebidrag fordi han tjente for lite det året før hun ble født.

Men jeg søkte på nytt nå å det kom frem. Snakket med han her om dagen å han var fly forbanna for han måtte komme til å betale meg 3000kr hver mnd i 2007. Han trodde ikke at jeg kom til å søke om bidrag så han tok ut såpass i lønn at han må betale dette.

Den siste kommentaren han kom med var at i 2007 skulle han passe på å ta ut så lite penger at han slapp å betale meg noe som helst. Han skulle heller få tatt ut penger på andre som jobbet der. For han skulle søren meg ikke betale for mine byturer og klær.

Jeg forklarte han at det koster faktisk å ha barn å de blir dyrere og dyrere for hvert år. Så de pengene han betaler i barnebidrag går rett til ungen. Men neida det kunne han ikke skjønne at det kosta så mye å ha unge.

Må legge til at han aldri har kjøpt så mye som en body eller bleie eller en leke til henne. Han har rett og slett ikke brukt ei krone på henne.

Å dette vet jeg fordi familien hans har fortalt at det ikke eksisterer et eneste klesplagg eller leke til snuppa vår i leiligheten hans.

Syns det er så urettferdig at han skal få bestemme dette selv. Han må jo betale bidrag etter hva han tjener men det er jo ulovlig det han skal gjøre. Altså ta ut penger på andre.. skjønner ikke åssen han får det til heller, for da må jo de betale mer skatt..

Men men.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drit i han og la dette gå sin gang, jeg dreit meg ut selv nå, søkte om nytt bidragsomregning, tidligere betalte barnefaren kunn 750kr da, han hadde fått ny jobb, MEN også kjøpt seg leilighet, så nå slipper han å betale for han har nok med seg selv, men jeg får 1250kr for det da.

Skrevet

Ja, han er sleip, men til slutt er det han som taper på det- tenk slik.

Om han holder på på denne måten ,blir han minstepensjonist og må forklare for barnet deres at han ikke ville bidra. Våre barn blir også voksne og kan tenke selv og er i stand til å vurdere....

Ta det gjennom trygdekontoret, da får du ca 1000kr avhengig av hva du tjener.

Min ex er advokat og har skrevet ned lønnen sin til 120 000kr og for å være helt ærlig så tenker jeg at det er han som må leve med å være en dårlig økonomisk omsorgsperson. Jeg synes helt enkelt synd på han som tror at det straffer meg om ikke han bidrar med en krone.

Patetiske personer, men dessverre de eksisterer.

Og jeg tenker helt enkelt at det er godt jeg ble kvitt en mann med så dårlige holdninger og liten evne til å se den store sammenheng.

Skrevet

Jeg har mottat minstebidraget på 1250kr fra TK siden hun ble født, men syntes liksom det var på tide at han begynte å betale for henne istedenfor TK siden han jobber fulltid og har fast jobb. Tenkte kanskje han måtte komme til å betale 1500 eller noe, men når han sa 3000 så er jo det et tegn på at han tjener godt. Jeg syntes hvertfall 3000 i mnd for et barn på 1år er mye, men sier ikke nei takk. Kommer jo godt med selv om de ikke går rett til henne, jeg betaler jo for her jeg bor så pengene går jo med på at dattera vår har tak over hodet og seng å sove i.

Men ja det er han som taper på det. Håper han skjerper seg litt før dattera vår skjønner hvordan stugan ligger ann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...