Gå til innhold

Innføring av gluten.. trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg skal begynne å innføre litt grøt med gluten i. Hun er i dag 6mnd gammel og har spist mais- og risgrøt tidligere. Hun virker lite interessert i de nå, så jeg tenkte å begynne med ny grøt, men den er det gluten i..

Blander jeg 1 ts glutenholdig grøt og resten med ris- eller maisgrøt eller skal jeg ha mer i?

Hvor lenge skal man vente før man øker mengden av glutenholdig grøt?

Kan jeg blande den grøten som skal kun ha vann i med grøt med mm?

Takknemmlig for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hört at det er bra å begynne med tynn havregröt, som man öker mengden og tykkelse på, da tilvennes de gradvis. Er ikke så mye gluten i havregröt heller, hadde tenkt å begynne med dette selv iallefall, og kanskje lage den selv.

Dette er bare mine tanker og ikke et råd, men noen andre her inne kan kanskje bekrefte om dette er bra?

Skrevet

Jeg har kjøpt en 4-mnd grøt som heter havregrøt (ris og hvete) og den inneholdt gluten så jeg derfor jeg spør fordi jeg vil jo helst ikke gjøre noe galt.. tusen takk for svar :)

Skrevet

Hadde samme problemet jeg =) Jeg har begynt å gi en teskje havregrøt m/ ris og hvete på dagen med litt frutti oppi (han likte den ikke alene) også gir jeg maisgrøt som vanlig på kvelden...da får jeg tilvendt litt sakte med gluten og innført ett måltid til =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...