Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Har lest noen steder at amming er like sikkert som spiral/p-pille når babyen er mindre enn 6 mnd, fullammes og ammes minst en gang om natten. Andre steder har jeg lest at amming er usikkert som prevensjonsmetode. Babyen min er 6 uker, fullammes og ammes 1-3 ganger hver natt. Kan jeg stole på dette som prevensjon inntil jeg har fått prevensjon hos legen? Jeg skal til legen om en uke, og skal da få resept på minipiller, som er trygg prevensjon etter 2 uker -- m.a.o 3 uker til minipillen er trygg... Begynner å få lyst til å ha sex igjen (kondom er ikke aktuelt, for jeg blir så grusomt sår av det...), kan vi stole på amming som prevensjonsmetode? Er det noen her som vet om noen som har blitt gravide når kriteriene ovenfor er oppfylte?
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 æ e ikke 100% sikker men æ ville ikke stolt på det .. mamma blei gravid da ho full amma å mene å mene å ha lest om folk her inne som er blitt gravid selv om di full ammer
tvilling73, 05/07 Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 he he mongen som har fått seg en god overraskelse på den prevensjonen der... Kanskje du om 11 mnd har en liten til hi hi... Nei du må gå å få deg en skikkelig prevensjon, f.esk minipillen Cerazetta.
♥Prinzessin♥ Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Amming er sikker prevensjon i TEORIEN, og dermed betyr det at det ikke er sikkert i det hele tatt... Bruk Cerazette, det gjør jeg. Det er en minipille som er litt sikrere enn vanlige minipiller, og som er OK å bruke når man ammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå