Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 Hei! Min datter er snart 2 år og skal snart i barnehage (når hun er 27 mnd.). Hun er vant til å sovne i armene mine når hun skal ha duppen på dagtid... Jada, vet hun er bortskjemt men!! Ser jo at det kan bli et problem i barnehagen da... Men samtidig så hører jeg mange slutter å sove på dagen i 2 års alderen. Hva er vanlig? De av dere som har barn som har sluttet å sove på dagen, når slutta de med det?
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Min sluttet for det meste å sove på dagen rett før sommeren. Da var han 2 år og 2 mnd. Sovner i armene dine? Hver dag? Alltid...? Jeg skal la vær å kommentere det mer...hehe. Vi sluttet med dagsovinga siden det ble mye tull på kvelden. Tok lang tid før han sovnet da.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Sønnen min ble 2 år i April og har nesten ikke sovet på dagen i sommer. Men når han begynte i barnehage i August måtte han sove på dagen. Gikk helt fint å få han til å sove der. De sover på madrasser på ett eget rom. Nå i det siste har han vært litt vanskelig å legge på kvelden. Så hver morgen gir jeg beskjed om han skal sove eller ikke. Alt ettersom hvor tidlig han våkner eller hvordan søvnen om natten har vært. Ikke helt svaret ditt, men han hadde egentlig sluttet, men måtte sove igjen når han begynte i barnehage. Og at han sover i armene dine hjemme gjør ingenting. Når han kommer i barnehage innretter han seg etter hvordan det er der. Men det kan ta noen dager og han kan være sliten de første dagene til han lærer seg det. Sønnen min sover i vognen de gangene han sover hjem, men som sagt i barnehagen sover han inne på madrass.
mamma til en gutt Skrevet 21. oktober 2006 #6 Skrevet 21. oktober 2006 min gutte to om en uke. han sover fremdeles på dagtid. alt fra en time til tre. men noen ganger ligger han bare å snakker og koser seg i sengen.. legger seg forresten 19 om kvelden
Bratsj Skrevet 21. oktober 2006 #7 Skrevet 21. oktober 2006 Jenta vår er 26 mndr og har akkurat begynt å hoppe over blunden sin. Som regel sover hun 45 min i barnehagen, men to ganger sist uke har hun ikke sovet noe, bare hvilt seg litt. Hjemme de tre siste helgene, har vi ikke fått henne til å sove, så nå har vi bare en roligstund midt på dagen. Ofte trenger de litt søvn i barnehagen selv om de har sluttet å sove blund hjemme, dette fordi aktivitetsnivået er MYE større i barnehagen enn hjemme, og de blir mye mer slitne. Hvis barnet snart skal begynne i barnehagen ville jeg brukt tiden nå til å venne det av med å sove i armene.
Gjest Skrevet 22. oktober 2006 #8 Skrevet 22. oktober 2006 DAttern min er 30 mndr og har nå beg sover 50 min i bhg men hjemme sover hun ofte ikke. Hørtes så kos ut å ha ungen sovende i armene dine. Synes ikke det er å skjemme bort ,- jo litt men det er en tid du aldrig får tilbake så nyt det du ) Når det gjelder legging i bhg så fixer personalet som oftest det. Ungen din ser de andre ungene bli lagt ned og alle ligger samlet og da er det stas. I bhg t dattern min ligger alle i vogner. Dattern min vil bli trillet til hun sovner hjemme , men der legger hun seg rett ned roper natta og sovner . (Dæven hadde det vært så enkelt hjemme)
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 He, he... Hver dag? Alltid?? Nja... Det er ikke så galt da! Men jeg har ammet henne på dagen inntill nylig. Da har hun fått pupp før hun skal sove på dagtid, og da har hun enten sovnet til puppen eller så han hun sovnet rett etterpå, så synger jeg litt for henne mens jeg bærer henne inn på sommet og da sovner hun før vi når senga.. Men jeg jobber 60% så når hun er hos dagmamma (som er hennes bestemor!) så sovner hun også i hennes fang, eller ved at hun legges i senga og så stryker hun henne over håret eller ryggen til hun sovner. Ellers, er vi på tur, enten i vogn eller bil så sovner hun der også, men er vi hjemme så MÅ hun liksom ha den kroppskontakten. Ja, noen vil vel si at hun er bortskjemt, men jeg synes det er litt kos.. Hun tok puppeavvenningen tungt så jeg får iallefall holde på det litt til! De vokser jo så fort også! Må legge til at dette kun er en dag-ting, på kvelden sovner hun i senga alene.. - Hovedinnlegger-
Møøø Skrevet 22. oktober 2006 #10 Skrevet 22. oktober 2006 Jenta mi er 2,5 år og sover fortsatt 2 timer på dagen, også i barnehagen. Hun har sikkert et enormt søvnbeov da, for hun legger seg 20-21 og sover til 8-9 hver dag. Og enda så sover hun 2 timer på dagen...
små Skrevet 22. oktober 2006 #11 Skrevet 22. oktober 2006 Snuppa mi sov på dagen helt til sommern...da var hun 2 år og 6-7 mnd..
La Perla Skrevet 23. oktober 2006 #12 Skrevet 23. oktober 2006 Min gutt er snart 2 år og 2 mnd, og han sover fortsatt halvannen til 2 timer om dagen.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2006 #13 Skrevet 25. oktober 2006 Så koselig å få sovne i fanget til mamman sin :-) Høres deilig ut. Snuppa mi er 25 måneder, og sover fortsatt 1 1/2 -2 timer om dagen. Min erfaring fra barnehagen er at alle barna er flinke til å sovne og sove der, de er veldig opptatt av og gjøre det samme som de andre og innsoving er en slik felles sosial greie. Det går nok bra! :-) Hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå