Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #1 Skrevet 21. oktober 2006 jeg fatter rett og slett ikke folk her inne...stadig innlegg om babyer som detter av stellebordet som spør her inne: er han ok? Burde jeg ta han til lege? etc Ingen som aner om han er ok her inne vel. Min sønn datt av stellebordet da han var 3 mnd. Jeg dro rett til legevakten og fikk han grundig undersøkt. Tanken på ikke dra på legevaten var ikke tilstede en gang. Tar ingen sjanser jeg. Var ingen på legevakten som synes jeg burde blitt hjemme...jeg ble faktisk prioritert. og gutten ble sett på av både barneleger og nevrologer, som synes det var flott at jeg kom inn.. Alt var ok, men det var jo ingen selvfølge. Jeg synes det var helt grusomt da han rullet av..får fortsatt frysninger når jeg tenker på det. Så jeg har full sympati for alle som har opplevet det, men fatter ikke at terskelen for å gå til legevakten er så høy...
så var vi 4 Skrevet 21. oktober 2006 #2 Skrevet 21. oktober 2006 Noen spesiell grunn til at du sier det her og ikke på skravle der du ikke kan være anonym? Bare lurer..
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #3 Skrevet 21. oktober 2006 Jepp...jeg har faktisk aldri sagt til noen at gutten mitt datt av stellebordet. Bare mamma og mannen min. kjenner endel folk her. Mulig jeg er dum. Men det er faktisk noe av det mest skremmende jeg har opplevet. Du synes sikkert jeg overdriver, men jeg har slitt med det i ettertid faktisk..synes jeg ser han ligge der på gulvet. jeg har faktisk mareritt om det..og vil ikke at noen skal vite det, selv om det 'bare' er på en nettside..
så var vi 4 Skrevet 21. oktober 2006 #4 Skrevet 21. oktober 2006 Skjønner deg altså, er sikkert en grusom opplevelse. som sagt: bare lurte.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2006 #5 Skrevet 21. oktober 2006 jeg var på førstehjelpskurs for småbarnsmødre/foreldre, der fikk vi beskjed om at dersom barenet datt ned fra seng eller sofa, sp skulle vi se det ann!! Dersom barenet datt ned fra stellebordet eller lignende i den høyden så skulle vi ringe etter sykebil med engang.. det var ikke noe å vurdere engang!!!!!
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #6 Skrevet 22. oktober 2006 He he...jeg har ikke sett noen slike innlegg her inn jeg da. Men tviler veldig på om det er mange mammaer som ikke hadde tatt med babyen til legevakten med en gang om han/ hun hadde trillet av stellebordet.. Men jeg hadde også reagert om jeg hadde lest om noen som ikke gjorde det. Vanligste diagnosen på legevakten er faktisk urinveisinfeksjon, så tror ikke 'terskelen' for å gå på legevakten er så høy.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #7 Skrevet 22. oktober 2006 jeg dro på legevakten her forrige dagen pga en urinveisinfeksjon..jeg trodde datteren min hadde det... jeg skrev først her inne...men ringte legen før jeg fikk svar... endte på barneklinikken..men hun hadde HELDIGVIS ikke urinveisinfeksjon... for 2 mnd siden rulte hun seg ut av sengen vår..jeg hadde lagt henne på feil side..skal love deg jeg var hysterisk..det var midt på natten...jeg ringte legevakten og fikk beskjed om å observere henne. vekke henne ofte osv. hun landet på magen og gråt bare ca 1 min...var helt fin HELDIGVIS!!fikk meg en skikkelig støkk..og nå ligger hun ALLTID i midten i sengen...var jo det hun gjorde før og,men la henne ytterst for jeg skulle gi henne mat på den siden...var tomt i den andre...men nå gir jeg henne fra begge puppene mens hun ligger inderst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå