Gå til innhold

Barn nummer, lånekassen og oppbrukte 8 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger å få barn nummer to til neste år. Har et og et halvt år igejn av min utdannelse som jeg skal fortsette på januar 2007 ( Fikk en baby januar i år og har nå permisjon) Har regnet ut at jeg har rett på et havt år til med støtte fra lånekassen før jeg har brukt opp de 8 årene mine der. Men har lyst på et barn til i løpet av juli-okt.neste år og lurer da på om noen har fått støtte utover de 8 årene pga av fødsel? Står på lånekassen sine sider at de kan gjøre unntak, men er det noen andre som er i en slik situasjon og har fått fødselsstipend til barn nummer 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De setter på "pauseknappen" når du har fått barn. Det er selvfølgelig opp til deg selv hvor mange barn du vil få når du studerer, de belaster deg ikke med lån i den perioden du har permisjon. Har selv fått to barn underveis, har ett år igjen av 7 år langt studie. Men havner bare på 7,5 år med støtte pga fortsatte studiene med nummer en, og delte perm med pappaen når nummer to kom. Men er ganske sikker på at du får støtte under permisjon uavhengig av om du er over grensen på 8 år totalt. Det skulle også bare mangle!!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...