**Mamma** Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Lurer på om hvordan andre med babyer rundt 3 mnd får de til og sove.. Jeg ammer han som regel i søvn, han skal jo ha mat rett før han skal sove og da sovner han somregel på puppen så går jeg og legger han i sengen. Men lurer på når jeg burde prøve og avenne det og få han til og finne søvnen selv, og hvordan få han til det?
Thula Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Her varierer det litt... Hun er 3 mnd og en uke, og som oftest får hun pupp til hun er neeesten inn i drømmeland og så legger jeg henne etterpå. Ingen synging og styr, bare en kjapp suss og så legges hun i et mørkt rom. Hun sovner som regel med en gang, men hvis hun lager litt lyd så vugger jeg henne litt til hun sovner.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg kan anbefale å trene på å finne søvnen selv. Gjør dette på dagtid. Vi legger henne på babygymen og det blir litt sutring etter hun har revet og slitt i lekene en god time, men hører på lydene at hun er trøtt. Så da lar jeg henne ligge der og etterhvert sovner hun selv. Da blir hun vant til å finne søvnen selv og kan lettere gjøre det på kvelden også. Anbefaler og bestandig legge barnet i egen seng, ikke samsoving og sovne ved puppen... Det fungerer sikkert for mange i begynnelsen, men det blir desto verre å avvenne barnet fra dette.
Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Vi har fått jenten vår til å finne søvnen selv. Legger henne i sengen med en gang hun begynner å gni seg i øynene, men variere litt når det er. Prøver å holde det til rundt 21. Hun sovner da etter ca 15-20 min. Vi må gjerne inn å gi smokken noen ganger. Vi har ingen rutiner på dag enda.. Men det har ikke alltid vært sånn, 1 mnd tilbake gikk vi mye og bysset. Nå sover hun 9 timer i strekk hver natt. Lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå