Gå til innhold

Leggerutiner for en 3 mnd gammel baby????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om hvordan andre med babyer rundt 3 mnd får de til og sove.. Jeg ammer han som regel i søvn, han skal jo ha mat rett før han skal sove og da sovner han somregel på puppen så går jeg og legger han i sengen.

Men lurer på når jeg burde prøve og avenne det og få han til og finne søvnen selv, og hvordan få han til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her varierer det litt...

Hun er 3 mnd og en uke, og som oftest får hun pupp til hun er neeesten inn i drømmeland og så legger jeg henne etterpå. Ingen synging og styr, bare en kjapp suss og så legges hun i et mørkt rom. Hun sovner som regel med en gang, men hvis hun lager litt lyd så vugger jeg henne litt til hun sovner.

Skrevet

Jeg kan anbefale å trene på å finne søvnen selv. Gjør dette på dagtid. Vi legger henne på babygymen og det blir litt sutring etter hun har revet og slitt i lekene en god time, men hører på lydene at hun er trøtt. Så da lar jeg henne ligge der og etterhvert sovner hun selv. Da blir hun vant til å finne søvnen selv og kan lettere gjøre det på kvelden også. Anbefaler og bestandig legge barnet i egen seng, ikke samsoving og sovne ved puppen... Det fungerer sikkert for mange i begynnelsen, men det blir desto verre å avvenne barnet fra dette.

Skrevet

Vi har fått jenten vår til å finne søvnen selv. Legger henne i sengen med en gang hun begynner å gni seg i øynene, men variere litt når det er. Prøver å holde det til rundt 21. Hun sovner da etter ca 15-20 min. Vi må gjerne inn å gi smokken noen ganger.

Vi har ingen rutiner på dag enda..

Men det har ikke alltid vært sånn, 1 mnd tilbake gikk vi mye og bysset. Nå sover hun 9 timer i strekk hver natt. Lykke til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...