Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til ungene mine var utro i flere mnd og brukte alle pangene våre på hotell, resturant osv sammen med ei annen dame. For og hjelpe meg og beholde huset har han sagt han vil betale lånet i stedet for barnebidrag. Lånet er høyere pr mnd en bidrag ville bli.

I dag var det en kar innom og jeg fikk høre at han hadde latt elskerinna ligge over hos min eks-svigermor før jeg visste noe som helst. Og sa at dama var kona til en arbeidskompis som trengte overnatting i forbindelse med kurs. Jeg gikk i lufta. Dette har jo ikke noen betydning og var ikke så mye i forhold til resten de har gjort.

Men uansett, det såra meg og høre det likevel, så jeg sendte eks ei melding om at jeg synes han var en drittsekk uten samvittighet, og det jeg engang følte som kjærlighet har nå blitt skikkelig hat..... Ikke så lurt kanskje....men godt og få det ut.

Så kom det svar om at om jeg sier sånn så kan jeg bare glemme hjelp med og beholde huset.

Men jeg klarer ikke være hyggelig mot han, selv om han hjelper meg. Han har såre meg for mye. Og nå mener han at jeg skal heretter være blid og hyggelig mot han fordi han hjelper meg og ungene.

Men jeg klarer det ikke.....har mest lyst til og bare flytte og finne meg noe annet nå! Helst i dag! Eller er det kanskje best og vente? Kanskje det er overvilt og flytte....huff.........blir så frustrert!

Jeg klarer ikke gå rundt og være takknemlig for at han hjlper meg og bare jatte med og spille hyggelig........føler agresjonen må ut. Ikke så barna ser det naturligvis.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må dere ha så my kontakt utenom når det gjelder ungen/a da?

Skrevet

nei, jeg synes det er best og ikke ha det, men han vil være venner, komme på besøk osv......men funker ikke for meg.

Skrevet

Begrens kontakten en periode.

Sjekk med banken din om muligheten for å overta lånet.

Klarer du det slipper du å ha han som en reddende engel hele veien.. Du blir jo prisgitt han på denne måten, slik at han også nå har kontroll på deg og barna....

Tenk deg en dag da, han vil plutselig selge huset også står du igjen på bar bakke fordi du ikke har betalt noe på huslånet.. Det har han, ergo er huset hans og du må ut.. Kjipt!

Ikke sett deg i den situasjonen, vær så snill. Pass din egen rygg.

Og uansett hva dere gjør, skriv kontrakter!!

Skrevet

Jeg hadde aldri gjort meg avhengig av en eks på en slik måte. Han må skjønne at du er såra og lei deg å får du ikke lov å fortelle han det uten at han nekter å hjelpe deg å beholde huset så burde du bare glemme hele huset. Han kommet til å bruke det mot deg så lenge han hjelper deg å betale. Han kommer til å true deg med dette i fremtiden dersom du er uenig med han osv... men dette er hva JEG tror.

Nei off jeg hadde solgt å skaffet meg noe eget som jeg kunne betalt for selv.

Skrevet

Kan han dokumentere at han har fortsatt å betale på huslånet,så kanskje han også kan komme å kreve mer når et oppgjør dere imellom kommer? Har du tenkt på det? Så sitter du der uten å ha fått noenting egentlig,heller gått i minus faktisk fordi du har gått glipp av barnebidrag? Nei fy,det hørs ut som han har funnet en sleip måte å ha taket på deg! Om du så sparer litt penger,er det verdt å være styrt av han på den måten,og ikke "få lov" til å reagere på hans utroskap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...