Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 kan vel si jeg er en alenemamma når barnefaren bor på andre siden av landet Han skal bo der 1år. men vi er vel sammen, selv om han aldri er hjemme Jeg har ingen jobberfaring, men prøver å få meg jobb. Venter på at barnet vårt skal bli stor nok å få barnahage plass... men som sagt har jeg nå sagt til trygdekontoret at det er slutt mellom oss slik at jeg får OS.. Har ikke penger visst ikke. Barnefaren er hjemme en helg hver 2mnd å har ikke innekt. men er dette ulovlig? er jeg alene så er jeg vel alene...
znuppeline Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 joda....du gjør det rette, mener jeg..... fakta er jo at du er alene - det er jo det som er de faktiske forhold her. Da må dere se an tiden og ta det deretter. Du har krav på OS.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Da må du i så fall ha din kjæreste med på det også da, at det er "slutt" mellom dere..... Sånn i tilfelle de snakker med han.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 20. oktober 2006 #4 Skrevet 20. oktober 2006 Altså de kan vel ikke si noe på at hun har kjæreste når de ikke bor sammen, da er hun jo alene da.. om jeg skulle få meg en kjæreste, så skal ikke jeg få os selvom jeg er alene...nei det blir tull..
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Så lenge dere ikka har samme adresse så regnes du som alenemor, men om han har adresse sammen med deg så får du ikke OS uansett om han bare er hjemme 2 ganger i mnd, se å få bytta adressen hans, til moren hans el noe sånt!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 Han har ikke adresse hos meg.. det har han aldri hatt.. vi er ganske unge å bodde på hybel før. Så har ikke samme adresse.. han har den hjemme.. Var dette jeg lurte litt på, å takk for svar) nå ble jeg litt gladere... Er nemlig trygdekontoret som tok i fra meg alle pengene. så var nå vi måtte si at det ble slutt. desverre
Snuppy Skrevet 21. oktober 2006 #8 Skrevet 21. oktober 2006 Ser at mange er enig med deg, og det er sikkert fint. Kan bare fortelle om at da jeg skulle ha barn alene hadde jeg og barnefaren ikke bodd sammen. Vi var heller ikke sammen lenger, men hadde og har fortsatt litt kontakt. Han bor i et annet land, så samvær er det ikke mye av. Alikevel fikk jeg høre fra TK at man kunne jo være sammen uten å bo sammen, og da får man ikke OS. Hun brukte som eksempel de som har partneren stasjonert langt unna, studerer i et annet land eller liknende. Så utfra hennes tolkning så er dere jo forsatt sammen. Vet ikke om det står spesifikt noe sted at man må ha felles addresse, for å regnes som sammen, og dermed ikke ha krav på OS.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #9 Skrevet 22. oktober 2006 det var jo det som skjedde sånn egentlig.. siden vi var sammen fikk jeg ikke.. men han er jo aldri hjemme.. så vi gjorde det slutt på papiret.. er litt kjipt å måtte gjøre det slik...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå