Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Gutten vår på 6 1/2 mnd sover så lite om nettene. Han er ikke sint, men bare urolig- prater, klager osv. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg er oppe pr. natt Gir sutt mange ganger, stryker han på hodet, tar han opp innimellom, gir pupp 1-2 ganger osv. Pappaen jobber hver dag, så han sover. Han sier han ikke sover så mye heller pga lillegutt, men jeg hører jo at han snorker i ett kjør. Da sier jeg til han at han kan jo gi sutten innimellom han også, hvis han alikevel er våken. Men det gjør han ikke (tror faktisk ikke han er våken- ikke ordentlig i allefall). Jeg får altså minimalt med søvn, føler meg som en zombie her. Han kan sove en time eller to om dagen, men da må jeg jo få spist osv + at jeg ikke har så lett for å sovne om dagen selvom jeg er utrolig trøtt. Sa til mannen min at han får stå opp med han nå i helga. Men da sa han at det kan han ikke, for han skal jobbe da også. Han jobber endel selvstendig og legger opp mye av dagene selv, så jeg synes det er dumt av han å legge opp til jobbing i helgen også. Han skal jobbe ca 10-16 og 11-18 i helga, så han burde jo kunne greie å ta litt ansvar nattestid,han også. Prøvde å si at jeg blir utslitt av dette og at det gjør så at jeg har lite å gi til lillegutt. Er så vidt jeg greier å komme meg opp for å stelle han om morningen. Men det brydde han seg ikke så mye om, så det ut til. Kan jeg kreve at mannen min ordner litt med lillegutt om natten i helgene synes dere?
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Han er jo på jobb om dagene da for og tjene penger til dere.... Jeg tok hver eneste natt m vår datter, når jeg ammet når hun fikk flaske el hva d åtte være.. Samboeren min sto ikke opp en eneste natt. Og ja d var slitsomt men d går over. Han skal jo tross alt på jobb og trenger da søvn.. Men d er nå min mening da...
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 det kan ikke være et alternativ å flytte han på eget rom da? viss han bare skavle for seg sjøl.. kanskje sover bedre å da.. men ialle fall, syns da han kan hjelpe til. ja han e på jobb men det e jo ikke akkorat sånn at du sover å slappe av hele dagen heller da! da mathias vokna på natta va pappan oppe. han fikk jo ikke sove når han bynte å skrike så han sto opp å ordna mat. nu mate vi bare me flaska da!
Gayza Skrevet 20. oktober 2006 #5 Skrevet 20. oktober 2006 Her er det kun jeg som tar ungene om natta. Gubben skal opp kl 06.50 for å dra på jobb. Synes det er for mye å forlange at han skal opp om natta da. Selv om du ikke sover på dagen så må du prøve å slappe av. Du kan jo spise og sånnt selv om gutten din er våken? Og har du prøvd å legge deg i senga sammen med gutten for å sove? Da sover jeg og minsten i maaaange timer ja. Minsten her har også hatt perioder med elendig nattesøvn. Og gubben hører ham og får dårligere søvnkvalitet selv om han ikke er helt våken, det kan vel være det samme hos din? Når minsten er veldig urolig så tar jeg ham opp i senga vår. Da sover han mye bedre. Så venter jeg til han har sovna og så legger jeg ham tilbake. Det funker her.
Luca Skrevet 20. oktober 2006 #6 Skrevet 20. oktober 2006 Så lenge det er normal våkning for mat på natten, er det vel grei at den som er hjemme på dagtid tar det...og hvis du i tillegg ammer er det vel lite for pappaen å våkne etter. Men er det mye slit og styr på natta, hadde jeg sparket samboer på gulvet om han ikke hadde fått ut fingeren. Så klart man må trå til begge to hvis det blir så mye nattevåk. Hvis du også har en baby som sover mye på dagen og har bare en, så er det jo lettere for den som er hjemme å slappe av litt. Men som sagt må det jo være slitsomt å bli vekket hele tiden, og da bør begge to stille. Min samboer begynner ikke veldig tidlig på jobb om morningen, så vi bytter på å gå opp til storesøster hvis hun er syk feks og våkner om natta....og det skulle jo bare mangle.
minou Skrevet 20. oktober 2006 #7 Skrevet 20. oktober 2006 jeg tok alle nettene fram til 9 mnd. da natttavvendte vi og så var det pappans tur. min argumentasjon var at 1) hun ville lukte melka av meg og ville bli vanskeligere å roe når hun våknet.2) pappan sovner fortere igjen etterpå 3) hun sover mindre på dagen, så det blir vanskeligere for meg å få tatt igjen søvn=jeg har like mye behov for å sove om nettene som ham. Det har gått fint. Jeg våkner jo fremdeles når hun våkner, og av og til må jeg dytte i pappan for at han skal stå opp og gi henne vann. Men jeg sovner så mye bedre igjen etterpå når jeg ikke trenger å stå opp. Før nattavvendingen var det ikke tale om...sambo mente at jeg måtte jo fram med puppen uuansett så da... Lykke til.
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 20. oktober 2006 #8 Skrevet 20. oktober 2006 ja pappaen her jobber skiftarbeid så han har noen ganger vært våken med lillemann, men nå når vi skal søutte med nattamming så skjønner han ikke det der, han e pissesur fordi lillemann er våken og skriker.aier og stønner fryktelig...aaargh
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 Ja, kjære, vene, HI her skal jo berre gå heime med ungen og dasse heile dagane. Ikkje får ho pengar for det, heller.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 20. oktober 2006 #10 Skrevet 20. oktober 2006 Du forstod sikkert at den var til anonym og ikkje til deg, Luca:). No er det sambuaren som er heime hos oss, medan eg er på jobb, men eg tek då min del av roing, byssing (amming! Grrrr...han hadde jo slutta!) og slikt likevel. Sambuaren treng då også å sove, som skal halde tritt med han propellen vår heile dagen. Men sambuaren står opp med han og gir han frukost og rein bleie, så eg får stelle meg og lage meg frukost. Og vi er like avhengige av sambuaren sine permisjonspengar som av mi løn, så å seie at det er berre den som er ute i jobb som tener pengar til familien er då berre tull, i dei fleste tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #11 Skrevet 20. oktober 2006 Joda, tjener jo penger til oss selvsagt, men er jo en jobb å gå hjemme også. Har ikke prøvd å legge han på eget rom siden han er så urolig, skal ha sutten og pupp osv. Blir iallefall utolig sliten av det. En ting er å sove en halvtime på dagen, en helt annen ting er å få seg litt søvn om natten. (HI)
Katta & Lille Plom Skrevet 20. oktober 2006 #13 Skrevet 20. oktober 2006 Synes vi har ganske grei fordeling, selv om jeg ofte skulle ønske han kunne trå til om natten også. Spesielt nå for tiden når det er tenner på gang. Men jeg våkner av den minste lyd, han må liksom starte damplokomotivet før han er våken... Så jeg tar natten, han tar morgenen. Det er viktig å legge seg tidlig! Begge to. Utrolig hvor mye overskudd man får da. Sexlivet kvikner til og godtesyken blir mindre. Man får tilogmed lyst til å gå tur! Jeg legger meg halv elleve, da får jeg noen gode timer før gullet våkner i tre-firetiden. Og da er det ikke så farlig om resten av nattesøvnen blir stykket opp. Man trenger faktisk ikke mer enn 4,5 timers sammenhengende dyp søvn pr døgn, og ammende mødre har visst lettere for å utnytte søvnen bedre enn ektemenn...
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2006 #14 Skrevet 20. oktober 2006 Legger meg 22.30 selv, men han er urolig fra ca kl 22 og utover hele natten. (HI)
newdawn Skrevet 20. oktober 2006 #15 Skrevet 20. oktober 2006 Første halve året har jeg tatt barna, synes det har vært greiest med så lenge de ammer, men nattavvenninga har pappa tatt seg av. Nå bytter vi litt på å ta unga om natta, synes det er rimelig, blir jo sliten av å være hjemme og ta seg av barna også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå