Gå til innhold

6 måneder og krabber (nesten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 6 måneder og han kommer seg opp i krabbestilling og der blir han stående å gynge.Han for liksom ikke løfta opp bena og krabbet seg fremover enda..Men rundt gulvet kommer han får han åler seg bakover..

Flere som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OJ det var tidlig!!!!!!!!!!!!!!!!

Min ligger bedagelig på golvet og spreller med bena hvis han ikke får tak i noe. Ruller begge veier men kommer ikke ordentlig opp på magen ennå fordi han ikke er nysjerrig nok:-)

Skrevet

Jepp. Min blir 6 mnd den 30. okt.

Han drar seg bakover på gulvet men virker skikkelig irritert for han vil jo ikke bakover men fremover...hehe.

Ser ut som han tar planken. Altså står på strake armer og ben med rumpa opp. Også slepper han seg så han tar det mageplasket på matten, ser jo skikkelig vondt ut.

Skrevet

Ja det er jo samme med han,blir veldig sint da for han vil jo fremover.men nei da bakover kommer han..hehe..

Ja de sa det på helsestasjonen at han var veldig tidlig ute.men også at det var flere som var det å da.Men de andre på 6 månders gruppen de lå på gulvet å lekte..puh de trengte vel ikke stresse med å løfte seg opp..mens han min elsker å vise seg frem. Hyler og klår å tar på de andre..han er gossin å da:)

Skrevet

Gutten min har krøpet huset rundt fra han var 5mnd og 1uke. Fra han var 6,5mnd har han stått i krabbestilling på knær og håndflater, men har likevel bare tatt to "krabb" fremover foreløpig, selv om han nå snart er 8mnd. Det går så fort når han kryper, kommer seg frem overalt, så det er visst liten vits å krabbe ordentlig ennå.

Litt før han var 7,5mnd begynte han å reise seg opp på knærne lang sofaen, bordet, lekekasser osv, og noen dager senere reiste han seg opp med strake bein, så han står på føttene og kikker over bordet og tar ned det han vil ha. Han går også med lekekassene foran seg (mest fordi de triller avgårde og han må følge etter, ikke fordi han nødvendigvis vil gå fremover selv...he, he). I dag har han begynt å øve seg på trappene. Kommer seg foreløpig opp 2 trinn.

Så de kan være veldig mobile på ulike måter lenge før de krabber "ordentlig".

Skrevet

Ja, vesla er også 6 mnd og tok faktisk de første krabbebevegelsene i går. Hun har stått og gynget et par uker først og igår kom det noe som lignet, men som jeg tror var tilfeldig, koordinerte bevegelser av armer og bein:-) Vi lo og filmet hele seansen og hun var helt giret selv:-) Men en fryktelig sliten frøken etter en times tid med dette:-)

Skrevet

Har holdt på sånn i iallefall 1,5 mnd nå...han er 6 mnd i dag =) Har ventet og ventet, men krabber ikke ordentlig ennå...tar ett "skritt" frem og detter ned og kryper isetedet =) Han kommer jo overalt med krypingen så tror han egentlig er fornøyd med det da. Nå har han begynt å gå opp på føttene og hendene, som en liten bjørn =)

Skrevet

Han her krabba rundt på alle 4 når han var 5,5 mnd. Når han var 6 mnd reiste han seg. Nå er han snart 8 mnd, og farer rundt som en tornado! Bare nyt tiden med babyer som holder seg nogen lunde i ro på gulvet! Selv om det er en kjempeartig tid da!

Skrevet

Ja, her krabbet lillegutt i lynende fart fra han var 6 mnd. han begynte med den gyngingen som du prater om da han var rundt 5 mnd gammel.. Så nå er det full rulle her.. han reiste seg opp til bord etc samme uken som han begynte å krabbe..

Skrevet

Min begynte også å krabbe/krype i den alderen. Altså han var oppe i krabbestilling, men krabba ikke ordentlig. Nå er han elleve måneder og kryper fortsatt stort sett. Han kan krabbe da, men det går mye fortere å krype, så da gidder han ikke krabbe så ofte :P

Skrevet

Eldstejenta sto på alle fire og gynget da hun var 5 mnd, og krabbet da hun var 6 mnd. Gikk da hun var litt over 10 mnd.. Fikk høre at det var tidlig ja!

Minstejenta er 5 mnd nå, men ingen antydning till hverken å stå på alle fire eller rulle helt rundt hos henne..Så det er forskjell på babyer:)

Skrevet

Jepp, hun her er 6 mnd., begynte å åle seg når hun var 5 mnd., kom snart opp i krypestilling, og begynte å krabbe rett før hun fylte 6 mnd. Nå går det unna her! Og hold deg fast: Hun har begynt å reise seg.... reiser opp etter lekekassen sin og plukker lekene ut av.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...