Gå til innhold

Erfaring med Xenical? Og/eller Fedon?


Gjest

Anbefalte innlegg

Noen som har forsøkt Xenical enda?

Vistnok et nytt medikament på markedet som er en god starthjelp.

 

Eller Fedon? Hvordan fungerer hans diett/slankeråd? Oppskrifter etc?

 

Kroppen min produserer for mye insulin, og ifølge legen, trenger jeg da langsomme karbohydrater. Det er vistnok i Fedons ånd, men jeg har overhode ingen kunnskap om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

 

Anbefaler deg å gå inn på www.fedon.no. Der er det masse opplysninger, han har også gitt ut bøker, de finner du også på den siden.

Jeg har også for mye insulin og bør følge Fedons råd, noe jeg har tenkt å prøve å kombinere med suppedietten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Men samtidig er jo det en skryteside for seg selv og sine produkt. Så spørsmålet er jo om du har forsøkt Fedon? Hvordan du synes maten er? Oppskriftene er de enkle/vanskelige/smakfulle/mettlige etc etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet mitt har alltid vært at jeg er hekta på alt som heter hveteprodukt, ris,pasta, sukker og sjokolade. Alle de feile tingene for en med insulinresistens. Det kan jo selvsagt forklare en hel del, med det meste av fettet plassert rundt magen osv.

Fedon skyr jo sånn mat, så når jeg skulle forsøke å leve på Fedon-vis i vår, så skar det seg etter en stund. Nå skulle jeg leve på oljer, nøtter, fisk, grøntfor, bønner og linser. All den type mat som jeg ikke kjenner til.

Oppskriftene på Fedon-mat ble vanskelige for meg. Kan godt henge sammen med at jeg ikke er så god på matlaging.

Maten er mettende, men jeg synes jo den er kjempedårlig, igjen, sikkert fordi at jeg ikke er god på matlaging.

Jeg endte opp med å spise to knekkebrød av typen sponplate med skinke på om morgenen. Renskåret svinekjøtt eller kylling med salat til til lunsj, det samme til middag, og salater med skinke og kylling i. Spiste også litt nøtter og yoplait youghurt.

Veldig ensidig, og jeg gikk lei.

Jeg tror at Fedonmåten er den riktige måten for meg å gå ned i vekt, men da må jeg være skikkelig engasjert, og bruke tid på å sette meg inn i hvordan jeg skal lage den type mat, og ha variasjon i det jeg gjør.

Jeg forsøkte Eurodiet produktene siden jeg ikke fikk helt til dette med 5 Fedonmåltid for dagen. De smakte helt grusomt, og så sluttet jeg med det.

Nå er jeg en dårlig ambassadør for Fedon, og det er ikke meningen, jeg har stor tro på det han sier, men jeg var ikke der at jeg klarte å følge dette.

Ble litt rotete dette svaret til deg... Spør igjen hvis det er noe annet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.

Matlaging er forsåvidt ok for min del, men Fedon bruker en masse matvarer som jeg ikke er kjent med å bruke (f.eks bønner, linsker etc). Derfor synes jeg det er litt vanskelig å motivere meg til å begynne på den dietten. Og jeg orker overhode ikke å lage flere middager, da gubben her er tynn som en påle og vil spise "vanlig" mat.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...