Mill@ Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jenta mi viser stor interesse for bokstaver og elsker å skrive. Hun skriver navnet sitt uten problemer, og kan skrive alle bokstavene. Er det noen som har noe forslag til hvordan jeg kan lære henne mer på en morsom måte. Det skal jo ikke bli noe mas heller.
gryjo Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Har selv en gutt på nesten 5 år, som har skrevet navnet sitt siden før han var 4 år, og han elsker å skrive bokstaver og finne ut hvordan han skal sette de sammen til ord. Da han startet å vise interesse for bokstaver, laget jeg små kort med en bokstav på hver. Med disse kortene kunne han sitte og "pusle" samen ord når han hadde lyst. Ellers har vi kjøpt aktivitetshefter hos bokhandelen hvor det er oppgaver med bokstaver som han kan gjøre. Disse finnes i flere vanskelighetsgrader, og den første vi kjøpte var med Byggmester Bob som tema.. Disse heftene henter han fram av og til og gjør det han har lyst til....det har fungert fint hjemme hos oss, og det er gutten som styrer selv når han har lyst til å holde på med dette.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2006 #3 Skrevet 22. oktober 2006 Sønnen min på 5 år har enda ikke vist noe interesse for skriving... Men du kan kjøpe inn magnetbokstaver til å ha på kjøleskapet. Jeg skriver eks. navnet hans og sier der er ditt navn osv. Eller: der står det IS!
nov/febmamma Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Må bare advare dere litt..... jeg tror ikke det kan bremes når interessen først er der, men prøv å ikke oppmuntre for mye! Det blir så kjedelig når de begynner på skolen! Datteren min ser dumt på folk som spør om hun har lært noe på skolen. Nei svarer hun da, jeg kunne alt fra før. Hun kan kun alfabetet og tallene, ikke sette sammen ord eller regne, men jeg tror at når de etterhvert begynner mer med det vil hun få en mer spennende og utfordrende skoledag. Hvis barna alltid ligger et steg foran vil skolen bare bli et ork. Hvorfor skal de gå der når det ikke er noe å lære der? Men at de kan enkle ting som å skrive navnet sitt ol. er bare flott.
1prinsesse+1i magen Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Lillemor blir snart 5, men i over et halvt år har hu kunnet skrive og lese. Hu staver, skriver hele setninger og leser bøker for 1-3klasse, det går riktignok ikke veldig raskt, men..
Anonym bruker Skrevet 30. oktober 2006 #6 Skrevet 30. oktober 2006 Nei. Ikke interessert i det hele tatt. Han kan overraskende mange bokstaver dersom jeg spør: Kan du se en E.. i ei bok eller lignende. Da kan han nesten hele alfabetet, men gidder han å skrive dem Neeeei.. he he.. og vi stresser ikke med det heller. Han skal ikke i skolen før om 2 år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå