Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Min veninne ammer hvor som helst. Joda, fordømmer ikke amming-langt i fra. Ammet selv ungene mine til gutten var 2 år, og jenta til hun var 1 år gammel. Det er ikke det som er poenget mitt. Når jeg var på besøk til folk satt jeg meg gjerne litt vekk når ejg ammet. Snudde kanskje stolen litt andre veien osv. Men min veninne kan sitte i familieselskap, og det er ganske trangt i sofaen. Så slenger hun opp puppen og ammer. Har merket ved flere anledninger, og merker det selv også at det er ubehagelig på en måte. Og det synes til og meg JEG som ammet barna mine OFTE og overalt hele tiden, men jeg snudde meg nå litt bort, eller viss det var en ledig stol en annen plass i stuen satt jeg meg ned der og ammet. Når vi hadde barseltreff er det mer anturlig å amme fremfor alle siden vi alle har babyer viss dere skjønner. Men her om dagen i jentungen sin bursdag med hele familien min tilstede så ammer hun mens oldefar spiser kake og drikker kaffi like ved. Merker at han føler litt ubehag. JODA, vet at morsmelk er det naturligste i verden og amming er naturlig og bra og alt det der..... Har vært på nippet til å si noe til henne ved flere anledninger, men føler at det blri så feil, siden amming skal en kunne gjøre "hvor som helst osv." Andre som også reagerer? Hilsen mor på 31 år :-)
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 skjønner at du reagerer ja.. amming er naturlig- bla bla.. men man kan prøve å ta litt hensyn synes nå jeg! ikke alle som liker å ha en pupp i fjeset da de spiser:-)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Når gutten min trenger mat får han det, driter i hvor jeg sitter. Han kommer i først i køen .......... Så da får du snu deg vekk da hvis du ikke tåler det. Jævla mange rare meninger...
~anette & lukas + ella ~ Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Hvorfor er du anonym? Stor i ord, men liten på jord?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg ammer også overalt... I allefall nesten... hehe Mulig noen reagerer på det- det har jeg i grunn ikke tenkt på. Men ville ikke ammet i en trang sofa i familieselskap akkurat. Og jeg setter meg heller på en annen stol hvis det er en ledig, som ikke er midt i tryne på de andre. Sammen med venninner hadde jeg ikke brydd meg om det. Tror egentlig ikke jeg hadde reagert på om andre (feks venninner) ammet midt i blandt folk- tenker liksom ikke på det på den måten. Men mulig jeg er litt vel "freidig" i synet på akkurat det..?
Sigbeth Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Utenom babyen da.... Det viktigste er vel at babyen får mat når den er sulten? kan ikke de andre la være å se på den puppen da?
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 som sagt, ikke alle ser sjarmen i pupper, melkespreng og smattelyder fra en baby mitt ved middagsbordet!! det handler om respekt, GJENSIDIG slik kjære anonym!! amm gjerne hvor mye du vil, men la meg slippe sitte helt oppå deg når jeg spiser. er akkurat detsamme som at ikke alle synes det er greit at noen sitter å røyker dem i ansiktet ved middagsbordet..
Tibra Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Jaja, glad ikke mine venner tenker sånn iallefall...Da hadde jeg blitt sittende i en krok for meg selv med lillegutt hengende i puppen. De 3 første månedene etter han ble født hang han nemlig kontinuerlig fast der....Veldig glad for at jeg da har en tolerant omgangskrets, ellers så tror jeg at jeg hadde blitt smågal...Men meg om det da:)
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 som HI sier er det stor forskjell på barselgruppen der alle sitter med babyer hengende i puppene, og familiesellskap med middag.. det skjønner vel de fleste, eller? da er det jo ikke så vanskelig å flytte seg noen meter bort fra folk synes jeg..
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 Nei, er ikke vanskelig å flytte på seg litt. Hvis jeg må sitte offentlig, så dekker jeg ofte til enten med helseteppe, hådklee e.l., så folk ikke har mulighet til å se puppen. En lærer jeg hadde på høgskolen, sa at hun syntes det var så ille at en student satt og ammet under timen. Jenta satt øverst i auditoriet, men det var en mannelig lærer som underviste og han hadde visstnok blitt veldig brydd av dette. Akkurat det synes jeg blir litt for dumt:) For det auditoriet er jo ganske stort, så han kan umulig ha sett så mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå