La Perla Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Får besøk i morgen - de kommer litt sent, etter en litt strevsom reise. Har med barn som jeg tror de kommer til å legge med en gang de kommer. Hva for noe lett, enkelt men supergodt og tilsynelatende avansert kan jeg servere? Jeg tenkte litt på fiskesuppe, men det er jo ganske omfattende hvis den skal väre skikkelig. Men så tenkte jeg kanskje bake brød, og servere en god pastarett. Har dere en oppskrift som man kan servere en italiener uten å skamme seg ? Eller noe annet?
Reveenka Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg syns kinesisk chop suey med kyllingfilet er smaskens! Serveres med ris. Og så har jeg oppi MYE mer brokkoli og gulerøtter enn det står på pakken. Lages i samarbeid med Toro, og tar 20-30 minutter! Dette er jo ikke akkurat pasta, da - men det får han sikkert mye av hjemme? c",)
Gla-mor Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Omelett med litt skinke, purreløk og evt. poteter. Og så nybakt brød til, det høres veldig godt ut.
Urtete Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Hvis du har lyst på fiskesuppe, kan du jo gjøre som jeg (suuuperhusmora, hehehe): Bruk sånn Findusfiskesuppe fra frysedisken (mye bedre enn pose) og tilsett fisk og div grønnsaker. Blir ikke så aller værst, altså.... Med godt hjemmebakt brød (som jeg aldri har...) ved siden av, så blir dette god kosemat for voksne! )
Gla-mor Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 En kjempegod oppskrift på ovnsbakt omelett/tortilla (tror det særlig er estragon som gjør susen, både smaker og lukter godt): 2 løk hakkes 2 ss olivenolje 300g kokefaste poteter 1 boks kikerter 12 egg 100 g spinat 0,5 del finhakket estragon Kok potetene så vidt møre og skjær dem i terninger. Surr løken i oljen og la potetene surre sammen med løken noen minutter. Pisk eggene med salt og pepper. Bland egge, poteter, løk, spinat, urter og kikerter og hell alt i en godt smurt ildfast form, ca 20x30 cm. Stekes ved 200 grader i ca 20 minutter til den er fast og gylden. Avkjøl litt før servering (kan også serveres kald, skjær den da opp i skiver/biter når den er helt kald)
dritgrei hei hei! Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 kjøttdeig og spagetthi... det liker alle, det kan du lage så lett eller avansert som du selv måtte ønske etter dagsformen, også er det noe å bli mett av for ungene som sakl sove etterpå, og lite nok mett til de voksne som vil spise hemmelig is når ungene er lagt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå