Gå til innhold

4-åring som slår....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så fortvilt, vet ikke hva jeg skal gjøre, noen som kan hjelpe?

Vi har en aktiv og snill gutt, men han blir lett oppgira og vrang.

Han er veldig smart og forstår det meste, aldri tøbbel å ta han med i butikken el, han legger seg fint hver dag og sover godt om natten, generellt sett en kjekk gutt.

MEN... Han blir såå gira når vi har besøk, spesiellt når det er av flere samtidig (selskap etc) Han blir liksom oppgira og kommer seg ikke ned igjen....han mister kontroll over seg selv. Det kan også skje når det er bare oss hjemme, plutselig ører han rett og slett ikke etter om vi sier nei, bare fortsetter til vi må bli sinte. Han har det også med å slå de andre barna i barnehagen, spesiellt om han blir tirret/plaget. Er i god dialog med barnehagen og de gjør alt for å hjelpe ham over i et bedre mønster, men hva kan vi gjøre hjemme? Hva bør vi si og hvordan bør vi forholde oss når han er vanskelig hjemme? Når han ikke hører etter?

Vi prøver å være rolige og forklare, men det hjelper bare ikke....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en 4-åring som "tar litt av" av og til. Han er stort sett verdens greieste, men når sinnet koker over hender det at han slår i barnehagen. Det samme skjer med de andre guttene han leker med i barnehagen, så jeg tror det bare er noe de må gjennom, jeg. Vi jobber med saken både i barnehagen og hjemme (heldigvis har han aldri slått oss eller lillebror).

Han har også "selektiv hørsel" til tider. 4-åringen til naboen også.

Er kanskje sånn å være 4?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...