Gå til innhold

Er dere kommet over fødselen?


Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥

Anbefalte innlegg

Jeg mener...har dere lagt den såpass på hylla at et nytt barn er tenkelig om en stund? Jeg har ei på 8 uker i mårra (herrelig som tida flyr!!!), men får enda sug i magen når jeg tenker på fødselen. Husker ikke akkurat hvordan vond følelse det var, men at det var helt grusomt husker jeg godt. Det er såpass ille at dersom jeg blir gravid igjen, tror jeg jeg kommer til å ha fødselsangst!!!

 

Slik hadde jeg det ikke etter jeg fikk Elias...enda da hadde jeg en nokså dramatisk fødsel i forhold til denne helt naturlige uten smertestillende.

 

Hva tenker dere om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har denne gangen faktisk kommet over fødselen.. Den gikk kjempe fort og det var helt greit.. Selvfølgelig vondt men som sagt varte det ikke lenge... men svangerskapet derimot varte leeeeeeenge, så av den årsak samt spebarns tid ville ikke jeg ha hatt fler... Tenkte ikke slik etter første mann, da var svangerskapet en lek og fødsel litt mer å bearbeide.. Men nå har jeg mine to og nok er nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kommet over den enda. Jeg hadde en grei fødsel, men minnet om smertene har ikke sluppet taket. Regner med at jeg blir klar for en ny liten skatt etter hvert dog =-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda kom ganske fort over selve fødselen. Synes egentlig det gikk ganske greit. Veldig hyggelige jordmødre og flink pappa gjorde det til en spesiell opplevelse. Dessverre hadde jeg problemer med store blødninger etterpå noe som gjorde at jeg måtte tilbake på sykehuset i ambulanse litt over 14 dager etter selve fødselen. Det var ganske ubehagelig og jeg kunne godt vært det foruten. Synes også det var slitsomt på barselavdelingen og jeg fikk jo dobbelt opp på grunn av dette. Var forresten litt morsomt å se hvor mye gutten min hadde vokst på bare 14 dager. Han var jo kjempe stor i forholdt til de andre barna der :-)

Blir nok en stund til neste barn. Synes det var helt pyton å være gravid. Særlig på slutten. Pappaen har alltid sagt at han vil bare ha et barn, så det tar nok en stund før han blir overtalt. Kanskje ikke det beste tispunkt å forøke det nå, midt i søvnløse netter og ammeproblemer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset var det pappan som begynte å snakke om neste baby da jeg kom hjem fra legen med p-piller...Han vil ikke at det skal gå så lang tid til neste kommer, og det vil ikke jeg heller. Så nå satser vi på at fullamming er prevansjon en liten stund til så får vi se når en liten spire fester seg :)

 

Nå ble det hastekeisersnitt med meg, så har ikke så store fødselssmerter å komme over. Håper virkelig at med neste blir det naturlig fødsel (med alt av smertestillende tilgjenglig!Såpass pyse er jeg!), for følte meg litt snytt for fødselen denne gangen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på etterkontroll hos gyn i går, og der ble tilbudet om prevensjon avslått fra meg. Så nå ligger mulighetene åpne for en ny spire i magen. Har til og med fått tilbake "den gode gamle tanta" allerede fem uker etter fødsel, selv om jeg fullammer. Og det sa legen var tidlig. Hovedgrunnene for oss er at jeg brukte veldig lang tid på å bli gravid med hun første, vi ønsker oss flere,og pappaen er 39. Nå hadde også jeg hasteKS etter 12 timer med igangsatte, vonde, hyppige rier, med kun 5 cm åpning. Så jeg opplevde heller aldri normal forløsning. Men keisersnitt var vondt nok for min del. Dagene etterpå var jo et smertehelvete! Så jeg ville heller hatt en time med altoppslukende smerter, enn den uka jeg hadde etterpå. Men jeg hverken prater eller tenker på det lenger, med mindre folk spør meg. Men fra mitt ståsted er all verdens smerter verdt premien man får etterpå! Så JA til flere barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, men husker godt smerten. Og skal jeg ha fler håper jeg at jeg rekker få epidural. (det var himmelsk..hehe)

 

Det værste var i grunn da hodet var halveis ute og ria var over. Grufullt!!! Men er kort tid det er snakk om (fødsel) i forhold til hva man får igjen for det:)

 

Dersom jeg får fler kommer jeg nok til å klaske hodet i veggen når neste fødsel setter i gang. *hvor dum går det an å bli som ikke husket hvor vondt dette var!!!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hos meg gikk det et par dager før jeg hadde ''glemt'' hvor forferdelig vondt det var og begynte å glede meg til neste gang:)

Så når jeg har kost meg litt mer med tulla her, så kunne jeg gjerne tenke meg å prøve å lage en til snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har glemt smerten men siden alle sa at man lemmer smerten så husker jeg dem , ubnder en ri tekte jeg "dette påstår de at en glemmer saklig" nettopp pga denne setninen husker jeg smerten

 

men altså jeg har kjempe lyst på en til nesten så jeg har lyst å begynne prøvingen men det får bli tørrtrening først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Den første uken hadde jeg ikke lyst på flere,.. jeg fikk et lite rift som måtte syes, og dette kjente jeg selvsagt da jeg gikk og var på do. Men når det ble bedre kjente jeg at jeg ville ha flere.. og gjerne så fort som mulig..

Jo mer jeg tenkte på det, jo mer gledet jeg meg over fødselen, og "angret" litt på at jeg ikke hadde kost meg mer (!?) Var egentlig en drømmefødsel, og hadde kun akupunktur som smertelindring.

 

Nå har hun blitt 3mnd, og det er nesten så jeg skulle ønske jeg hadde filmet fødselen.. Den blir bare mer og mer spesiell. Føler jeg ikke nøt alt sammen så godt jeg burde mens vi var på sykehuset.. merkelige tanker..

 

Gleder meg til neste fødsel.. selv om det blir en stund til enda.. Fikk nettopp satt inn hormonspiral.. Kanskje dumt med tanke på at vi skal ha flere, men det passet best for oss slik det er nå.. men flere unger blir det:-) Og jeg gleder meg masse:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kunne godt født igjen, men selve graviditeten og første 4 ukene etter fødsel vil jeg ikke ha på noen år nei.. Hadde et møkk svangerskap, en herlig fødsel, første 4 ukene etter fødsel var noe herk uten like....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Silje! Fødselen gikk helt fint og jeg kunne godt gjøre det igjen. De siste 3 månedene i svangerskapet var helt pyton siden jeg ble kjempestor (la på meg 27 kg). Etter fødselen hadde jeg det helt pyton i 2 måneder. Jeg fikk ikke til å amme og Alver la ikke på seg og selfølgelig bare gråt. I tillegg fikk jeg kjempeblødninger 14 dager etter fødselen og måtte i hui og hst på sykehuset igjen. Ikke morsomt i det hele tatt. Nå er allting mye bedre. Alver er blid og fornøyd og ikke sulten lenger ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

 

Ser det er en stund siden du postet dette 'Elias(jan04)&Emma(aug06)`sMams' , men jeg må få si at jeg føler det akkurat slik du forklarer det.

 

Min Emma er snart 4 mnd. nå og jeg får fortsatt sug i magen og frysninger av å tenke på og lese om fødsler. Jeg håper at vi en dag skal bli gravide igjen, men vet jeg kommer til å grue meg no sinnsykt til fødselen. Kan ligge våken om natta og gå gjennom fødselen steg for steg i hodet, med dertilhørende magevondter og sommerfugler i magen. Har snakket med legen min og jordmoren som fulgte fødselen, og det hjalp litt, men tror nok dette kommer til å ta tid.

 

Da min lille Emma kom til verden var det uten smertestillende, siden alt gikk så raskt (6 timer), med meget intense, lange og hyppige rier og tilslutt sugekopp og klipp pga. lav hjerterytme på barnet. Føler faktisk selv at fødselen var en fin og positiv opplevelse, men kroppen min har tydeligvis en annen mening. :D

 

Hadde det vært slik at vi kunne bli gravide nå hvis vi ønsket det, så hadde vi nok vurdert å prøve igjen når Emma blir rundt 1 år gammel, men hvem vet, kanskje vi ikke trenger prøverør neste gang? Uansett blir vi jo overlykkelige hvis vi skulle bli gravide, men tror nok jeg må ha noen samtaler med jordmoren igjen!!! :)

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kroppen min har blokkert selve smerten ved fødselen... Litt rar følelse. Det skjedde alllerede et par timer etter fødselen, fikk noen flash backs med etterriene... Men kjenner at jeg ikke har lyst til å tenke etter hvordan smerten var heller. Jeg tror det er typisk forsvarsmekanisme for kroppen. Jeg hadde både en lang fødsel og en styrtfødsel samtidig. Jeg ble indusert pga høyt blodtrykk, og lå i over 28 timer med rier med 3-5 minutter i mellom, men riene virket ikke ... Hadde ca 3 cm da vannet gikk og fikk pressrier med engang. Pga av at jeg hadde ligget med rier så lenge var jeg helt utslitt da fødselen kom skikkelig i gang, men da var det forsent med smertestillende. Gikk fra 3 cm til 10 cm på under 20 minutter. Jeg hadde missfarget fostervann og jenta hadde navlestrengen rundt halsen, vi mistet fosterlyden på jenta på slutten av fødselen og det var ganske hektisk. Pressfasen var på litt over en time, tror jeg, og jeg fikk maksimalt med rieforsterkende middel og ble klippet for å få jenta ut fort nok.... Alt gikk bra, og når jeg så hvor vakker det lille vesnet som kom ut av magen min var, ble smertene underordnet... Kjempe rart... Nå tenker jeg at verden vil gå glipp av noe dersom jeg ikke lager flere... *hjerte fult av morslykke*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig fint sagt - "verden vil gå glipp av noe dersom jeg ikke lager flere!"

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke kommet over den, mest pga jordmoren, hun var ikke noe oppmunterende syntes jeg. Fikk meg til å føle meg som en elendig føderske. men vil ha flere barn

mest fordi jeg er enebarn selv og ser alle ulempene med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå er lillemann 4 mnd og jeg skal ikke ha flere barn! Det var det mest smertefulle jeg har opplevd ( tok 2,5 t fra første ri), legen var der hele tiden og hvisket og tisket med jordmor, og jeg skjelte dem ut flere ganger. Trodde jeg skulle dø. Vet med sikkerhet at min kropp ikke tåler den påkjenningen en gang til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at dette var fødsel nr 2. Har en aktiv jente på snart 2 år og har bare to armer, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tre barn, så jeg vet med sikkerhet at det ikke blir flere her! Har absolutt nok å henge fingrene i.... Har hatt 3 veldig raske fødsler og har derfor ikke rukket å få annet smertestillende enn lystgass. Har gått fra 4-5cm til ferdig fødsel på ca 1time alle gangene. Det har selvfølgelig vært vondt, men det er utrolig hva du tåler når du vet at det bare står på en kort stund!

 

Hadde jeg fått flere barn er det ikke fødselen jeg ville grudd meg til, heller andre svangerskapsplager som bekkenløsning og kvalme. Når det er sagt så gråt jeg noen tårer på fødestua denne gangen når jeg skjønte at fødselen var i gang. DA husket jeg hvor vondt det var forrige gang..... Hadde ikke grudd meg tidligere. Lenge leve korttidshukommelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt! Hadde en fødsel som gikk helt galt (ente godt), men jeg sliter tydeligvis med dårlig hukommelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...