Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg mener...har dere lagt den såpass på hylla at et nytt barn er tenkelig om en stund? Jeg har ei på 8 uker i mårra (herrelig som tida flyr!!!), men får enda sug i magen når jeg tenker på fødselen. Husker ikke akkurat hvordan vond følelse det var, men at det var helt grusomt husker jeg godt. Det er såpass ille at dersom jeg blir gravid igjen, tror jeg jeg kommer til å ha fødselsangst!!! Slik hadde jeg det ikke etter jeg fikk Elias...enda da hadde jeg en nokså dramatisk fødsel i forhold til denne helt naturlige uten smertestillende. Hva tenker dere om det
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 jeg tror jeg har begynt å komme over den litt. Men tenkte slik som deg hvis jeg blir gravid igjen kommer jeg til å skikkelig fødselsangst. Har en gutt på snart 8 mnd nå, og har seff. lyst på flere barn. Men får av og til grøssninger av tanken på å føde igjen.
Alva 12.09.06+Tuva 10.08.07 Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Dattera mi er nå 5 uker. Jeg hadde en grusom fødsel som dro ut i dagevis pga igangsetting...husker at jeg hadde så vondt at jeg ikke hadde kontroll over noe som helst! Fryktelige greier...såpass fryktelig at jeg tenker å ha en samtale på sykehuset før en ev ny graviditet..hvor keisersnitt kommer til å spille en stor rolle, har ingen planer om å gå igjennom en fødsel på den måten igjen...Men ellers har jeg det helt fint nå og koser meg sammen med lill-tulla!)
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg hadde en tøff fødsel. Lå 30 timer med veer og det endte med keisersnitt fordi han var for stor for meg å føde. Hadde også svangerskapsforgiftning (ble oppdaget 6 dager før termin). Ble også satt i gang (noe som var det jævligste for jeg følte jeg mistet all kontroll. Men har kommet over det nå og hadde nok ikke hatt angst om jeg skulle blitt gravid igjen. Har ikke planer om å bli det nå da, men når den tid kommer. Han er 5,5 mnd.
MintCondition Skrevet 19. oktober 2006 #5 Skrevet 19. oktober 2006 Joda, sånn såvidt? Fødte i januar, og hadde i grunnen ikke en kjempefæl fødsel, men den var intens! 3 1/2 time med konstante rier, så var hun ute Nå kjenner jeg at jeg KAN tenke meg et barn til, men når jeg tenker på selve fødselen så blir jeg litt svett i hendene. Har en venninne som skal til pers for første gang i disse dager, må innrømme at jeg gruer meg litt på hennes vegne. Holder tett om det overfor henne da, hun trenger ikke høre hvor vondt JEG syns det var liksom
Basse75 Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg hadde harde rier i 30 timer, vannet ble tatt, dryppdosen ble satt på det høyeste de noen gang hadde brukt - uten at det satte fart på noen ting. Når jeg omsider hadde full åpning stoppet riene opp. Var like før jeg måtte ta KS, men så kom det én siste rie (etter over 20 min uten rier!) hvor jeg da måtte presse han ut (eneste pressria!). Heldigvis klarte jeg det (med hjelp av vakum og klipping) og ut kom verdens skjønneste gutt!! Skikkelig tøff fødsel, men jeg er så absulutt klar for å gå gjennom både graviditet og fødsel på nytt!! (Selv om jeg skal vente litt til da - lillegutt er 5,5 mnd). Merker jeg allerede gleder meg til å ha stor mage igjen...
mai mammaen til to Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg tenkte med engang etterpå at det skulle jammen meg ikke gå for lenge til neste gang!fikk ikke skrekken i det heletatt..om det var vondt? jaaaaaaa.....men med engang gulljenten var ute var det ikke vondt mer.... men det skal sies at jeg hadde en såkalt drømmefødsel som jordmoren sa.... fikk rier kl 04....var på sykehuset kl 6. 3-4 cm åpning halv 7...kl 7 full åpning og vi løp inn på fødestuen...og 0746 var hun ute...så hele fødselen tok 3 timer og 45 min fra første rie..
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg hadde en utrolig fin fødsel og blir så glad og rørt når jeg tenker på den Kunne gjort det flere ganger Gruer meg ikke til å få flere barn, men det blir ikke på hvertfall 3-4 år Tror jeg kommer til å være mye mer redd gjennom svangerskapet, enn i forhold til selve fødselen.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Drømte i natt at jeg var gravid igjen :-) Har lyst på en til ganske fort :-) Hadde en ganske fin føsel egentlig! Intense smerter i 3 t og 45 min så var det over :-) (trodde jeg skulle dø da, men, men :-)
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Hadde masserier fra 6.30 til 20.30 på kvelden, men det gjelder vel ikke :-)
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 19. oktober 2006 #11 Skrevet 19. oktober 2006 vet du..jeg tenker på fødselen min HVER eneste dag, og drømmer om å få oppleve det igjen. det er det fineste og "beste" jeg har opplevd..var vondt ja, men ikke så vondt som jeg hadde forestilt meg...selv om jeg gråt og hylte hehe.brukte ingen form for smertestillende, og det tok bare 5 timer fra første rie til hun var ute. Jeg sa det mens jeg ble pyntesydd, atjeg vil ta en til fødsel...og det mener jeg fremdeles. Tulla blir 6 mnd over helga og det har gått så fort. Vil ikke ha en til enda...eneste som dreger meg til å få en til er den fine opplevelsen å få et barn. jaja gleder meg til neste=)
Lindaes Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg hadde en grei fødsel,men veene var helt fryktelige.Bare de jeg gruer meg til.Bare jeg tenker på fødsel,blir jeg stressa da.Men vi skal vente til lillegutt er 2 år før vi begynner. Trenger litt tid enda. Jeg brukte heller ikke noe smertestillende,og vil helst slippe det neste gang og,men de riene altså....Uff,blir redd bare ved tanken! Men hjelper nok å snakke med jordmor når man blir gravid igjen.Min jordmor er hvertfall veldig ok
Mona og Sine Skrevet 19. oktober 2006 #13 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg sliter en del enda med de tankene. Synes det var helt forferdelig. Håper aldri kjærsten vil ha flere.. (3mnd siden) Vi har vert inne på adopsjon.
Tigerbabe Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 Ja nå 8 mnd senere har jeg faktisk glemt hvordan det føltes å føde.Hadde egentlig en veldig grei og enkel fødsel uten smertestillende, men det var kun fordi jeg kom så altfor sent på sykehuset, pressveene begynte omtrent straks jeg kom meg inn på fødestua. Men selvfølgelig var det jo VONDT! Husker jeg sa til jordmora skikkelig desperat at hun måtte gi meg epidural, men det var for sent. Etter fødselen tenkte jeg bare at hjelpe meg, hvordan er det mulig at det er så mange mennesker i verden, og hvordan er det mulig at folk har søsken osv.Hver gang jeg så gravide damer de første dagene etter fødselen tenkte jeg bare stakkars stakkars dame! Men nå er som sagt alt glemt og jeg gleder meg til neste gang!! helt sant:-)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2006 #15 Skrevet 19. oktober 2006 jeg hadde en veldig grei fødsel, så jeg trengte ikke noe tid på å komme over den. men hemoroidene derimot.... det er de jeg gruer meg mest til når den tid evetuelt kommer....
Dolla&Heidi&spire Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 Ja, har forsåvidt kommet over det. Jenta er snart 6 mnd. Hadde en grei fødsel, men for all del - det gjorde voooooooooondt!!! Gruet meg ikke så veldig til fødselen til jenta vår, da visste jeg jo ikke hva jeg gikk til. visste jo at det kom til å gjøre vondt, men en slik smerte hadde jeg aldri forestillt meg!! Så kommer nok tul å grue meg mer til neste fødsel, for da vet jeg hvor grusomt det er. Men samtidig er det det mest fantastiske jeg har opplevd, og vil gjerne få oppleve det en gang til. Men det er noen år til ennå...
m-mamma Skrevet 19. oktober 2006 #17 Skrevet 19. oktober 2006 Hadde en kjempeflott fødsel uten smertestillende (ikke noe fanatiker, ble bare sånn). 2 minutter etterpå sa jeg at dette kan jeg gjøre igjen. Gutten vår er et halvt år nå, kunne gjerne satt i gang igjen jeg, hvis pappaen ville...
Sigbeth Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 Har jeg kommet over fødselen? NEI (9 uker siden) Vil jeg ha flere barn? JA (på sikt) Skal jeg ha morfin neste gang også? JA! Den første fødselen er visst den verste, sier de. Min venninne som er trebarnsmor sier at det bør gå mist 6 mnd før man tenker på evt nytt barn - hun trodde hver gang at det var siste gang! Godt å høre at det er flere som meg som trenger tid på å komme over fødselen! Det er kun de som selv har født som kan forstå dette fullt ut! Min definisjon av smerte og "vondt" har i hvertfall blitt endret siden da!
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #19 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg er kommet over fødselen såpass at en ny en skremmer meg ikke. Men jeg blir rørt og gråter lett når jeg ser på fødsler på tv, det gjorde jeg ikke før. Førte gang jeg såg en fødsel etter min egen var superglads på nrk, jeg ble helt varm og kald om hverandre, for hun minte meg sånn om meg selv der hun låg, gråt litt da over minnene jeg hadde, men jeg hadde tatt imot en ny graviditet og fødsel på strak arm nå. Det er 5,5mnd siden jeg født prinsen.
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #20 Skrevet 19. oktober 2006 jeg hadde en kort og intens fødsel, tok 4 timer fra vannet gikk og riene begynte. hadde ingen annen smertestillende enn varmen fra badekarvannet.. er et kjempegodt minne, og jeg savner det nesten! er bare 8 uker siden, men jeg savner å gå gravid og forventningene og spenningen rundt fødselen. kunne gjort det i morgen! gleder meg til neste baby er på vei!
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #21 Skrevet 19. oktober 2006 husker bare fødselen som kjempefin jeg..selv om den var vond, så er det faktisk noe jeg ser frem til å gjøre igjen! ) hadde aldri trodd jeg skulle føle det slik. hadde en laaaaaaaaang åpningsfase med kjempevonde rier hvert 15 min, og hovne vonde føtter, og smerter både her og der... men det jeg husker best er hvor koselig det var på fødestuen og hvor greie og hjelpsomme alle som jobbet der var ) har egentlig vært klar for en til unge lenge jeg nå (lillegutt er snart 7 mnd), men skal vente pga jobb.
Zupermam Skrevet 19. oktober 2006 #22 Skrevet 19. oktober 2006 JA!! og vet dere hvorfor? Fordi jeg valgte epidural, som satt som et skudd, og dermed fikk jeg en fantastisk fødsel:) Vondtene forsvant, og hadde kun rier som føltes som svakt ubehag fram til jeg måtte presse. Og jeg fikk en STOR baby tilogmed!
Gjest Skrevet 19. oktober 2006 #23 Skrevet 19. oktober 2006 hei elias mams! ja, på mange måter har jeg kommet over fødslen, det eneste som sitter igjen er at jeg fortsatt er skuffet over at det endte i ks, og at jeg ikke klarte å holde og nyte gutten før etter mange timer.. jeg ønsker flere barn, og gleder meg allerede! det er helt sykt! aksel er bare 8 uker! men jeg ser frem til alt sammen enda en gang, til tross for at jeg sannsynligvis ikke får føde igjen pga trange bekkenmål.. så jeg må nok snittes igjen, men da blir det jo annerledes. planlagt er jo noe helt annet enn å ha vært i fødsel og så måtta til operasjon mitt i.. jaja,, blir uansett ikke ennå på MINST 2 år at vi skal ha en til.. er ikke sikkert jeg klarer å overtale samboer heller:-)
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 19. oktober 2006 #24 Skrevet 19. oktober 2006 Hadde ikke så fryktelig fødsel, men er mere redd for revning. Er såpass øm i arrene enda, så det er vanskelig å tenke på en ny runde med sårstell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå