Gå til innhold

Nattavvenning / fast føde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har begynt å få smaksprøver, litt over 4 mnd gammel. Får noen skjeer grøt / velling to ganger om dagen. Det jeg lurer på nå er om jeg bør begynne å venne av med mat om natten fordi hun begynner med fast føde, eller om man skal la de få mat på natten til de er 6 mnd uansett?

Altså, skal man nattavvenne pga av at de får fast føde, eller går det på alder? Altså 6 mnd uansett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nattavvent i 2 netter nå. Han er 5,5 mnd og får grøt 2 ganger per dag + litt middag.

Tror nok du kanskje burde vente litt. Behøver nødvendigvis ikke vente til hun blir 6 mnd. men det må du nesten se litt an. Noen trenger mat etter 6 mnd. Helst burde du kanskje være oppe i 2 porsjoner med fast føde per dag før du tenker på det.

Jeg begynte nå fordi han får så mye fast føde som han får og fordi han har fått tenner så det er litt uheldig med mme om natten da.

Fikk beskjed av HS om å prøve på det nå.

Skrevet

Noen trenger nattmat til de er 6 mnd. andre trenger nattmat mye lenger (høy forbrenning, høyt aktivitetsnivå). Den 6-mnd.-reglen er nok mer veiledende.

Du merker selv om hun våkner fordi hun vil ha kos eller fordi hun er sulten. Hvis hun er sulten synes jeg ikke du skal nekte henne mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...