Gå til innhold

Hva har de på seg ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var igjen den tiden her hvor jeg aldri blir sikker på om jeg har kledd riktig på lillegullet. Eller, jeg føler at det er ett eller annet superplagg som jeg mangler.

Hva har deres små på seg når de er ute og leker?

Innerst og ytterst, øverst og nederst?

Her er det ekstra guffent vær nå ( bor i Mjøsområdet ), med masse regn og surt og kaldt.

Har dere begynt med (voksi-)pose ved soving ute?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor også i Mjøsområdet og her begynner det å bli surt ute, gitt!!!

Når 3-åringen er ute, både i barnehagen og her hjemme kler jeg godt på han. Innerst har han langermet bomullstrøye og vanlig strømpebukse (strømpebukse har han brukt i nesten 2 mndr allerede). Også har han fleece selebukse og jakke på, og utenpå har han uforet parkdress, eller regntøy hvis regn. På beina har han tynne ullsokker av typen Trysilsokk/Ullvangsokk. Av skotøy har han på seg joggesko, gummistøvler eller Cherox, alt ettersom hva behovet/været er. På hendene har han vanter på og på hodet har han fleece-hette-lue.

Han er hverken for kald eller for varm når han er ute. Tror han har akkurat passe med klær på seg.

Ellers han vi ikke begynt med Voksiposen ennå, men tror jeg tar den med i barnehagen i morgen.

Skrevet

ullundertøy, fleece joggedress og ute dress, lue og vanter

Skrevet

Når minusgradene kommer blir det ullundertøy innerst. Utenpå der er det enten Termo fleece eller hjemmestrikka ull genser og ullbokse. Å dress utapå der igjen.

Har tovede ullvotter og Troll lue (sånn finnlandshette eller hva det heter).

Å gode vintersko.

Tynne, men veldig varme lag med klær slik at det blir enkelt å bevege seg men han holder samtidig varmen.

Skrevet

ullundertøy(genser og longs/strømpebukser, ulsokker) og reima dressen.puster,er vindtett og vanntett.er det mange minus brukes en ekstra ulldress utenpå ullundertøyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...