Gå til innhold

Strikkballen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg svat på det du spurte om i går, i den jobbe-tråden.

Kom på nå at du kanskje ikke sjekker sånne gamle tråder...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Media og dept - jobbet du kanskje i medieavd i tidl KD, eller KKD...? I så fall har vi kanskje felles kjente. Jeg jobbet første gang i NHD fra 1998-2000, og da hadde vi mye med KD å gjøre. Så i Telenor fra 2000-2002, Brussel fra 2002-2004 og NHD fra 2004. I Brussel var jeg samtidig med en fra KD, men fra kulturavd. Reiser litt, men ikke så mye som da jeg var i Br. Dro hjem etter at jeg fikk barn, ble vanskelig å kombinere jobben med barn, desverre. Har veldig lyst til å studere mer, ta dr grad og forske... Mulig jeg prøver å gjøre det samtidig med jobben om et års tid nr lille-junior er litt større. Er det mye stress med finansiering av forskningsprosjektene...?

Skrevet

Jeg var i kulturavd. i KD, men for ganske lenge siden - i 1996-1997. Du snakker vel fransk da, siden du var i Brussel? (lurer litt på hvem fra kd du var sammen med der....men man kan jo ikke legge ut navn her inne....)

Jeg var en del i Paris og Strasbourg i KD-perioden, aldri i Brussel. Min bror og en god venninne var begge i Brussel i en periode....men det var for UD og ...skal vi se...EU-kommisjonen, tror jeg. Kanskje du kjenner de?

Ang. doktorgrad: Jeg fikk støtte fra NFR, så når jeg først fikk stipendet, var det ikke stress å skaffe finansiering, da fikk jeg det bare utbetalt som lønn.

Jeg vet ikke helt hvordan det er å gjøre det ved siden av jobben. Eller, dvs, jeg har jo gjort det de siste årene fordi jeg ikke fullførte i løpet av stipend-perioden, og derfor har skrevet ved siden av å undervise. Men du bør ihvertfall prøve å knytte det til et større prosjekt hvis du skal søke NFR el.lign.

Hvis jeg fortsetter med forskning nå fremover kan det bli stress med å søke støtte, så sant jeg ikke får en fast stilling ved instituttet mitt. Akkurat nå er jeg "vedheng" på en kollegas søknader, så da gjør han mesteparten av jobben, og hvis vi skulle få støtte, får jeg 3 års full post-doc-stilling.

Skrevet

Eh, jeg snakket sånn passe greit fransk, men det har gått over i kafefransk nå. Får ikke praktisert lenger. Jeg var i EU-kommisjonen, DG INFSO, og hun fra KD (som antagelig var der også i 1997) var der omtrent samtidig. Kan jo beskrive henne... høy, hyggelig, søt, mørk, kort pasjehår, flink, lys stemme, opprinnelig fra Bærum, bodde på Grønland. Fornavnet begynner på B... Var vel rundt 30 i -97.

Lykke til - får håpe du får fast stilling - og bevilgningene til forskning skal jo i teorien øke fremover, for å nå det berømmelige 3% målet... Må uansett være veldig morsomt å kunne fordype seg i et område man er interessert i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...