ettbarnsmammaen Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 Nussa har til nå brukt bomullspysjer, hele drakter med fot. Vi har tatt frem lammeskinnet igjen også. Finner henne ofte uten dyne om natten, og da er hun veldig kald på hender og armer. Har jo ikke noe fett på kroppen. Hva slags nattdrakt bruker dere på babyene? Er ullfroté å anbefale?
Trollmora Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Vel, hvor gammel er hun? EldsteMann ble iført ullbody under pysjen samt lue den første vinteren (han er født i august) LilleSnupp har fått på nattsekken nå, og da er ihvertfall bena varme. Har både tynn bomullssekk og en i boblestoff. Saueskinnet ble lagt under lakenet hele tiden, så det luner jo litt. Stort sett har vi brukt pysjamas uten for på begge. Da "vokser" de jo litt med barna )
Karomamma Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Har også brukt pysj uten fot og heller tatt på sokker hvis det er kaldt. Snuppa vår har alltid brukt bomullspysj, men hun er født i mai og var blitt stor (!) før vinteren... Hun ligger fremdeles på lammeskinnet sitt - 16 mnd
La Perla Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Min yngste er 2 år. Han ligger fortsatt bare i bomullsbody. Han liker å ligge med dynen over hodet, og når jeg tar den vekk før jeg legger meg for kvelden, er han helt våt av svette i hodet. Så foreløpig kan jeg ikke kle på ham mer enn dette. Hvis vi har vinduet åpent kan han ha bomullspysj på seg, men det er litt bråk fra helikoptere her av og til, og da våkner han så lett, så hvis vi kan, holder vi vinduet lukket om natten. Men han sparker aldri av seg dynen.
Trollmora Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Foreslår en sånn sovesekk siden hun er ganske stor ) Har inntrykk av at det ikke er så lett å sparke av seg dyna da, samt at om det skjer er det ett lag til som holder varmen på bena. Fryser de så våkner de og det er jo ingen tjent med.
lifa og Eline Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Anbefaler ullfrotteen fra Nøstebarna. Snuppa her i huset har fått en uten fot, de med føtter hadde ikke knapper nedover beina, mens den uten fot har det. Bruker litt lange sokker i håp om at de skal sitte på hele natten . her sparkes også dynen av , men synes hun holder seg god og varm. Her har vi brukt lammsekinnet helt siden hun ble født og det var ikke for varmt i sommer selv om temperaturen gikk over 25 grader. Vi har fra Nøstebarna og det er veldig godt.
Gummelillan Skrevet 23. oktober 2006 #8 Skrevet 23. oktober 2006 Ullpysj fra Joha er et godt og billigere alternativ enn Nøstebarna. Kjøper helst uten for for de varer lengre og tar heller på Ulvang-sokker når det er kaldt. De sitter godt ;-)
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 23. oktober 2006 #9 Skrevet 23. oktober 2006 Theodor sover i ulltøy; sokker, body og bukse... Når det blir veldig kaldt kommer nok også finlandshetta på...
MAJA-67 Skrevet 23. oktober 2006 #10 Skrevet 23. oktober 2006 Hei pregnanta! Oscar har bruker også bomullspysjer med fot, men i tillegg ligger han i "pose". Jeg binder den ikke fast, men syntes han roer seg fortere når han bruker denne. Hvordan er det med nattesøvnen hos dere nå?
Gummelillan Skrevet 23. oktober 2006 #11 Skrevet 23. oktober 2006 Og så sover hun på lammeskinn fra Nøstebarna og god dundyne da er et must. Den ligger jo sjelden oppe på henne når hun våkner, men liker og krølle den sammen ved siden av seg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå