Reveenka Skrevet 19. oktober 2006 #1 Skrevet 19. oktober 2006 og litt flaut også - men jeg pleier altså bestandig å lese dødsannonser&minneord. Det er jo sett på som noe bare skikkelige tilårskomne gjør, men jeg har gjort dette i hvertfall de siste 20 årene. Etter at jeg ble mamma, skal det så lite til for å vippe meg av pinnen - i dag leste jeg et minneord der en ung mann hadde forulykket - og i minneordet der sjefen skriver, sier han at tankene går til den nærmeste familien - og da tar han også med ekskonen. Blir helt satt ut jeg; så godt at også hun blir regnet med blant dem som har lidt et tap. Sippegurine; alias
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. oktober 2006 #2 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg leser også dødsannonser, det er en grotesk greie jeg begynte med etter at pappa døde....bare må lese. Men jeg har et motsatt eks. Hvor eks kona satte inn egen dødsannonse til mannen hun hadde vært skilt fra i 6år. De hadde rettsak ang. barna på gang, han hadde fått ny samboer og i det hele tatt en bitter sak. eks kona skriver da i annonsen : Min kjære mann gjennom 20 år...... men det kom ikke fram at de siste 6 hadde vært et helvete. Og at de bare hadde vært gift i 14år.
Trollmora Skrevet 19. oktober 2006 #3 Skrevet 19. oktober 2006 Jeg skjønner hva du mener! Har alltid lest de sidene i avisen som omtaler alt om fødsler, bryllup og død med stor interesse. Selv om jeg nesten ikke kjenner så mange her i kommunen. (Er jo tross alt innflytter) Ser på årstallet hvor gamle avdøde er og trekker nesten ett lettelsens pust når de er født før 1930. Tenker at de da har hatt ett langt og innholdsrikt liv. Mye værre med de unge og spesielt hvis det er barn. Det gjør at jeg tenker mer over hva som kan skje mine egne. Noen kvelder må jeg bare en ekstra tur innom soverommene for å stryke litt på dem... Og jeg er enig med deg, veldig bra at også eksen ble tatt med blant de sørgende! (Forøvrig tror jeg at jeg har arvet interressen fra mormor. Det var det første hun slo opp når hun leste avisen)
Urtete Skrevet 19. oktober 2006 #4 Skrevet 19. oktober 2006 Familiesiden (som den heter i vår lokalavis) er det første jeg leser i avisa - hver dag! Her er det både dødsannonser, minneord, bilder av nyfødte og jubilanter. Ikke så rent sjelden sitter jeg med blanke øyne når jeg leser minneord! Det viser da at vi har empati det, Reveenka!;-) (Må innrømme at jeg også har blitt værre etter at barna kom...) Det er mange som skriver så vakkert om tapet sitt, og da er det umulig ikke å bli berørt av det! )
Reveenka Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2006 Så godt at det ikke bare er meg! Vår avis har også fødselsannonser, bursdagshilsener, bryllupsannonser og dødsannonser/minneord på de samme sidene. Må alltid lese dem, og har alltid en liten"angst" for at det skal dukke opp navn jeg kjenner... Og dette er litt creepy, jenter - for etter at jeg skrev innlegget leste jeg nettopp disse sidene for gårsdagen avis(den kom først i dag) og da ser jeg at en god venn av pappa(og mamma) er død og skal begraves i dag. Han og kona er blant de få ordentlige nære vennene pappa(og mamma) hadde - så jeg må nok stelle meg litt for å gå i begravelse etterpå jeg. Og faren min da, som dro til Thailand på mandag med den nye samboeren - han får ikke vært der...
Trollmora Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 Gå i begravelsen du, fortell din far når han kommer hjem hvordan det var. Uten at jeg kjenner faren din, vil han sikkert sette veldig stor pris på at du har vært der siden han ikke kunne komme. Sørgelig og trist er det jo, men bedre enn å la være.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 19. oktober 2006 #7 Skrevet 19. oktober 2006 Det synes jeg du skal, det setter sikkert hans familie pris på.
Karomamma Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 God idé og en fin tanke å gå i begravelsen, Reveenka! Lykke til Jeg ville bare fortelle at jeg gjør akkurat som dere! Finleser dødsannonser og kronikker mens tårene triller, spesielt hvis det er unge folk eller barn. Og ikke nok med det, jeg abonnerer på lokalavisen fra hjemstedet mitt og der finleses alt!
Karomamma Skrevet 19. oktober 2006 #9 Skrevet 19. oktober 2006 Leser kronikkene også, men denne gangen mente jeg nekrologer...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 Håper det gikk bra i begravelsen idag..... Jeg er også en av dere - som leser denne siden i lokalavisen. Det er jo også på denne siden alle fødselsannonser, bursdagshilsener, bryllupsannonser osv står. Jeg ser også alltid på årstallet først i dødsannonsene........synes det er så mange unge som dør for tiden jeg.....sukk....blir vel kanskje litt ekstra obs på det pga søsteren min sin situasjon også....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå