Happy H Skrevet 18. oktober 2006 #2 Skrevet 18. oktober 2006 Hey mayla.. eg e våken vettu! E på nattevakt akkurat no, så sitte her aleine mens de andre sove.. kjekt å sjå at d va fler her inne Ka du gjør oppe så seint?
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2006 Jeg gjør ingenting spesielt, er bare en ekte natterangler...hehe ) Nattevakt? Jobber i helsevesenet du da ell?
Happy H Skrevet 18. oktober 2006 #4 Skrevet 18. oktober 2006 d va jo kjekt for meg:) Ja eg e barnevernpedagog, jobba i kommunen passa m nattevakt no når snuppa vår e litn, men e ikkje nokke eg kunne tenke meg lenge dette her ser du ska gifte deg, kortid e den store dagen? 04.08.07på oss, så d e endå nokken mnd, men tio går så fort så plutselig e vi der..gleda meg som ein litn unge vettu..hihi, men e mye som må planlegges før den tid
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2006 Vi skal gifte oss 24. mars, gleder meg noe så voldsomt, dagene kryper av gårde!!! Er mye som skal ordnes, men det er bare morsomt ) Er 3 mnd siden vi bestemte oss, og den tiden har jo bare flydd avgårde. Går fort til august, hvor skal dere gifte dere? Du har ikke msn a? går litt fortere...
Happy H Skrevet 19. oktober 2006 #6 Skrevet 19. oktober 2006 så koselig då:)komme nok til å bli en super dag. mars e en fin mnd, va i bryllup t ei venninde då, heilt fantastisk! Vi bestemte oss i juni, men trenge den tiden på å spare penger..e ikkje billig akkurat, men verdt kvar ei krone tror eg:) Føle eg har mass i orden allerede, e jo litt begrensa kor mye som kan fikses så lang tid i forveien og. Har desverre ikkje msn her, går ikkje an å bruke på disse maskinene her. va overraska over at eg i d hele tatt kunne komm inn på dib.. men msn'en min e [email protected] så kanskje vi kan prate der ein an dag kossn blir bryllupet dåkkes då?
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2006 Er litt redd for kulda, men det passet veldig bra da i forhold til en del ting, så det får vi evt bare overleve ) Vi får heldigvis en del hjelp ang økonomien; Svigers betaler lokalet, og alle drikkevarene inkl. fri bar til 80 stk. Foreldrene mine betaler bryllupskake, kaker og middag. Er veldig glad for det, sparer oss for mange tusen! Har lagt til adr din, så kanskje jeg ser deg på msn en annen dag?!?! Får skrive her i mens da, går bra det oxo )
Happy H Skrevet 19. oktober 2006 #8 Skrevet 19. oktober 2006 så flott då, då e dåkke jo kjempe heldige! Vi får og litt hjelp av pappa til alkoholen.. ellers må vi betale resten sjøl..regnet jo ikkje m hjelp i utgangspunktet, så e veldig glad for d vi får..spara jo kjempe mye på at han betala alkohol. vi ska og ha åpen bar, har alltid hatt lyst d ska være sånn når vi først gifter oss:) Eg har alltid drømt om vinterbryllup, så syns du e heldig. e så masse flotte kjoler og tilbehør til vinteren og om d e snø e jo d super romantisk syns eg. Men vi bor på vestlandet og her e d sjelden skikkelig vinter, så vi fant ut d va tryggere å satse på et sommerbryllup:)
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2006 Sorry at ting tar litt tid, men den trådløse er ikke alltid til å stole på *sinna* Hadde ikke regnet med så mye hjelp vi heller, så ble veldig overrasket! Hører med til historien at foreldrene mine driver cateringfirma, så de skulle gjøre innkjøpene og lage i stand noe av maten dagen i forveien. Da svigers hørte det, skulle de ordne drikkevarer, og siden har ballen rullet... Syns ikke det er så spes mange fine vinterkjoler. Kjolen min er vel heller en mer typisk sommerkjole, men har leid meg en cape i samme stoff som kjolen med "pels"-kant, for å slippe å fryse i hjel...hehe ) Sommerbryllup er jo så romantiske da... Har du kommet langt i planleggingen? Skjønner ikke hvordan jeg skal rekke alt jeg, men det ordner seg vel ;o) Sitter å ser på buketter mens jeg skriver med deg, selv om jeg egentlig har bestemt meg. Sjekk ut: http://www.bernzonsblommor.nu/brollopsgalleri.asp Klemmer
Happy H Skrevet 19. oktober 2006 #10 Skrevet 19. oktober 2006 ja der inne har eg sett, mange fine buketter syns eg..eg klara ikkje heilt å bestemme meg for kossn den ska være..kjolen e ganske fin, ikkje voldsom men e mye pynt i seg sjøl på den.hm, klara ikkje heilt forklare..men hvetrfall vill eg ha en enkel bukett..samtidig syns eg de e så fine de som henger litt nedover.vanskelig .. e ikkje heilt 100%bestemt for kjole endå, men nesten;) har så langt ordnet: -kirke -lokale -musikk -visevert -fotograf(nesten) -kokk(venter på endelig svar) så eg tror de viktigste tingene e omtrent i boks. Ska bestemme meg for kjole før jul så de kan bestille den. No slite eg litt m å finne et tema og farger.. Tenkte å lage invitasjoner sjøl. Og bordkort, men veit endå ikkje kossn de ska være.så om du har ideer taes de imot m stor takk:) har lyst å ha en solo/duett i kirken og at noen leser opp noen tekster/vers om kjærlighet.men veit ikke ka endå. har god tid å finne ut av de tingene då. Ka bukett ska du ha? E kjekt å sjå sjøl om en egentlig e bestemt, må jo v heilt sikker:) Ka mat blir d på dåkke? Vi tenkte koldtbord/tapas, så om du har forslag t gode spennende retter e d bare å slenge de over
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2006 Har ikke bild av buketten, men det er en rosekule med "sølvhåndtak", og orkidèer fra baksiden av ule og frem på siden og ned i en liten spiss. Veldig vanskelig å forklare, ettersom den er selvdesignet! Hvis du leser "Har alle køpt kjole på salg", så får du vite historien bak kjolekjøpet mitt ;o) Forloveren min sa:"Du må like den kjolen, ettersom du har kjøpt den 2 ganger". Hva er visevert? Er det det samme som toastmaster? Vi er i boks med: -kirke -lokale -meny -toastmaster -fotograf -invitasjoner -kokk/servitører -klær til sambo og hans forlover +++++++++ har ordnet masse. Vi har ikke noe tema, men det som går igjen er hvitt, sølv og vinrødt. Skal lage borddekorasjonene selv, har bestilt 100 løse roser... Sambo r tryker så vi har fått trykksaker til en verdi av 20 00,- i gave fra jobben hans. De ordner invitasjoner, takkekort, plansjermed sitteplasser, menyer, kirkeprogram, festprogram etc... Sambo elsker å fiske, så vi skal henge bordkortene i en perlesnor med fiskekrok på glassene. Håper det blir bra ) Har du sett på invitasjoner på bryllupsweb.no? Kjenner noen som synger så skal spørre om de vil synge duett i kirken... Ellers skal ei venninne lese vers, håper det blir bra. Menyen vår: Forrett: Parmaskinke og honningmelon Hovedrett: Kalvestek med timianpoteter, grønnsaker og portvinsglace Dessert: Pasjonsfrukt- og mangosorbet Har ingen gode forslag til tapas på stående fot, skal tenke litt på det )
Happy H Skrevet 19. oktober 2006 #12 Skrevet 19. oktober 2006 så kule bordkort då;)noe i den duren kunne vi hatt og..eg komme fra ei øy uti havet og der ska festen være og! ja visevert og toastmaster e d samme. Ser dåkke har vert kjempe heldig å spare inn masse penger på en del ting her, d e jo super luksus;)good for you!!!! Høres ut som drømmekjolen e i boks ettersom du kjøpte den samme 2ganga, d e litt arti syns eg. Eg og min forlover har vidt forskjellig smak når d gjelde kjola, så d e litt vanskelig..men eg merka jo sjøl ka eg trives i og ikkje. D va så spesielt når eg prøvde..alle kjolene va jo kjempe fine men nokken av de følte eg meg heilt rar i. akkurat som nokken hadde tvinga på meg et plagg eg ikkje trivdes i i d hele tatt. Eg har aldri likt å pynte meg så voldsomt, så den klassiske vakre kjolen passa ikkje meg. men den eg har funnet e faktisk mye meir pynta enn eg først hadde trodd den sku være.litt tøff samtidig som den e fin og romantisk:) Tenkt at vi ska gifte oss då!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!d e så sprøtt å tenke på asså..hvertfall sio d e så mange mnd til, klara liksom ikkje heilt å skjønne d..men e mye meir virkelig no når ting begynna å falle på plass. når vi ska lage invitasjoner går d nok skikkelig opp for meg vil eg tro! Komme nok til å bli en fantastisk dag for oss begge to!
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 19. oktober 2006 Ja det virker temmelig sprøtt ) Vi får håpe alt går greit, oxo tror jeg vi har nok å ordne disse mnd uansett... Jeg kjøpte kjolen uten at forloveren var med, hadde med en annen venninne som oxo skal gifte seg, så vi prøvde samtidig. Med en gang jeg fant den kjolen, visste jeg at det ikke nyttet å prøve noen andre. Tom hun i butikken sa når jeg fikk den på: "jeg skjønner hvorfor du kjøpte den kjolen, den er som laget til deg"....morsomt å høre ) Det viktigste er at det er en kjole som DU føler deg vel i, det er din dag!!! Je var på trykkeriet forrige uke for å utforme designet på invitasjoene, det var en merkelig følelse! Det var våre navn, vår dato, VÅRT BRYLLUP - - - whæææææææ!!!!!!
Happy H Skrevet 19. oktober 2006 #14 Skrevet 19. oktober 2006 hihihihi....blir liksom veldig klart og tydelig for deg når du ser d sånn! e liksom nokke ant å vite datoen enn å sjå den på trykk:) Kor gammal e barnet dåkkas?ska han/hun være brudepike/sven? Hermine e 1,5år når vi gifta oss, så tenkte ho skulle være d.men må nok få litt hjelp inn kirkegolvet tror eg. i starten når eg såg på kjole tenkte eg veldig masse på mamma og ka ho lika, at eg va redd for å velge en kjole ho ikkje ville synes va fin osv..for ho lika de vakre klassiske.. Men når eg begynte å prøve så bare merka eg at eg va nødt å velge en kjole eg følte meg vell i og likte..for eg merka d m ein gang om eg fikk på noe som ikkje passa meg. d gjorde heldigvis dama på brudesalongen og. Mange orka ho ikkje ta skikkelig på ein gang for ho såg d ikkje va nokke for meg. d va så deilig så eg slapp si nei heile tio sjøl.hehe
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 19. oktober 2006 Regner med å få trykkprøver i slutten av mnd, så d kan jeg legge ut bilder i album... Vi har ingen barn dessverre... Holder for tiden på med assistert befruktning, men har nå en pause til etter bryllupet. Har fått tilbud om å "låne" venners sine barn, men jeg tror vi lar det være. Får se litt nærmere... Tror du tenker riktig ang kjole... Så bra at hun var enig med deg da Dere kan jo ha et sjø tema? Med skjell, sand, myke farger o.l. Og hvis dere skal ha koldtbord kan dere jo ha en egen sjømat avdeling?!?! Bare en liten idè som poppet opp i hodet mitt )
Happy H Skrevet 19. oktober 2006 #16 Skrevet 19. oktober 2006 uff, beklaga så masse.trodde du hadde barn sidn du måtte selge kjolen pga graviditet.. Sikkert lurt å ta en pause til etter bryllupet..så kan du bare ha fokus på det når dåkke begynna å prøve igjen:) Eg har en fetter og kusine(tvillinger) som ble født etter assistert befruktning. de e 10år alt, blir 11 i desember..helt utrolig kor fort tidn går.. Eg har flere yngre søsken som gjerne vil være, men då blir d så mange.har 4små søsken og tvilligene som e nesten som søsken for meg..så om eg velge en må alle få lov føle eg..og då blir d jo den flokken før meg opp kirkegulvet.. syns d blir litt masse, og ikkje minst dyrt ettersom alle ska ha kjole/dress m tilbehør og blomster. Kanskje pappa rett og slett må ha meg i en arm og hermine på den andre armen, d kunne jo gått an.. vi har planer om å ha sjømat på koldbordet..både vi og familiene våre elska d. så tenkte hvertfall krabbe, reker, fiskesuppe, kanskje bacalao, laks. Så må vi ha kjøtt retter..då tror eg d e nokke for en hver smak der. Men hadde vert litt kjekt og spennende å ha nokke litt utenom d vanlig koldtbordet og
mayla22+gull i magen :o) Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter #17 Skrevet 19. oktober 2006 Ikke tenk på det, vet det lett kunne misforstås! Har nettopp vært igjennom første forsøk, så er nok lurt å hvile ja. Det kan være like fint å bare være dere 3, oxo sparer du masse penger. Noen jeg kjenner lånte en veldig gammel barnevogn som de pyntet kanten på med blomster, det var kjempefint. Hvis dere skal ha festen på hotell, kan du jo spørre de om tips til mat. Hvis ikke har de fleste cateringer egne menyer man kan hente tips fra! men nå tror jeg nesten jeg må sove litt, skal opp om noen få timer! Hyggelig med selskap, kos deg videre på job, oxo snakkes vi ) *Masse nattaklemmer fra*
Happy H Skrevet 19. oktober 2006 #18 Skrevet 19. oktober 2006 veldig koselig å prate m deg! Sove kjempe godt så prates vi!!!! Nattinattklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå